To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Sterowanie przekaźnika

err1911 - 10 Kwiecień 2018, 03:21
Temat postu: Sterowanie przekaźnika
Witam,

Potrzebuję pomocy w zrobieniu sterownika do przekaźnika. Przekaźnik powinien załączyć się po włączeniu zapłonu i wyłączyć po uruchomieniu silnika.

Dziękuję bardzo za pomoc.

kubus838 - 10 Kwiecień 2018, 16:48

Witam

Z racji tego, że nie podałeś jaki to przekaźnik i co chcesz po przez niego zasilać i sterować to napiszę Ci na przykładzie zwykłego uniwersalnego przekaźnika do świateł.
Przekaźnik musi mieć styki o nr : 85 86 87 87A i 30

30 - podłączasz plus ze stacyjki czyli przekręcasz kluczyk i pojawia się zasilanie.
86 - podłączasz do masy czyli nadwozia pojazdu.

87A - do odbiornika który ma zostać włączony po przekręceniu kluczyka
87 - do odbiornika który ma wyłączyć odbiornik podpięty pod pin 87A czyli może to być obrotomierz samochodu

Oczywiście sterowanie odbywa się poprzez "+" odbiorników. Te odbiorniki (jak każdy) muszą być podłączone również do masy (nadwozia) samochodu Czyli taśma miedziana między silnikiem lub skrzynia biegów a nadwoziem musi być cała


robert

Pyra - 10 Kwiecień 2018, 17:26
Temat postu: Re: Sterowanie przekaźnika
Witam
err1911 napisał/a:
załączyć się po włączeniu zapłonu i wyłączyć po uruchomieniu silnika.

Teraz już nie dam rady sprawdzić, ale zawsze najprościej podłączyć uzwojenie przekaźnika, pomiędzy plus po stacyjce, a czujnik ciśnienia oleju (równolegle do kontrolki). Czyli załączenie stacyjki, prąd płynie przez zwarty czujnik do masy, potem po uzyskania ciśnienia oleju (krótko po uruchomieniu), czujnik rozwiera syki i przekaźnik puszcza.

Pozdrawiam

err1911 - 10 Kwiecień 2018, 21:50

Dzięki za odzew i pomoc. :D

Kubus838, dokładnie chodzi o zwykły przekaźnik 12V, 30A ze stykami oznaczonymi 85 86 87 87A i 30.

Pyra, a pobór prądu przez cewkę przekaźnika nie spali czujnika?

kubus838 - 10 Kwiecień 2018, 22:59

err1911 napisał/a:
Dzięki za odzew i pomoc. :D

Kubus838, dokładnie chodzi o zwykły przekaźnik 12V, 30A ze stykami oznaczonymi 85 86 87 87A i 30.

Pyra, a pobór prądu przez cewkę przekaźnika nie spali czujnika?


Pobór prądu przez cewkę nie powinien uszkodzić czujnika - ale w citroenie właśnie w ten sposób załatwiłem czujnik. Co prawda do dnia dzisiejszego nie wiem czy przekaźnik był uszkodzony czy coś było nie tak z czujnikiem ciśnienia - potrzebne było auto i musiałem szybko wymienić czujnik.

A powiedz czemu chcesz podłączać pod kabelki czujnika - skoro masz prawie na wierzchu stacyjkę? A możesz się pochwalić co ciekawego wymyśliłeś?

robert

Pyra - 11 Kwiecień 2018, 05:57

Hej
kubus838 napisał/a:
A powiedz czemu chcesz podłączać pod kabelki czujnika - skoro masz prawie na wierzchu stacyjkę?


err1911 napisał/a:
Przekaźnik powinien załączyć się po włączeniu zapłonu i wyłączyć po uruchomieniu silnika.


Pozdrawiam

err1911 - 11 Kwiecień 2018, 15:14

Tak, dokładnie jak napisał kol. Pyra przekaźnik ma się włączyć po zapłonie a wyłączyć po uruchomieniu silnika. Zaryzykuję podłączenie do czujnika za radą kol. Pyry. Jeśli spalę czujnik to nowy nie kosztuje przecież wielkiego majątku. No chyba że znajdę jeszcze jakiś inny sposób. :mrgreen:

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group