To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Pomoc w zakupie auta (porady) - Porada S203 vs S211 vs S204?

polofix - 7 Maj 2018, 18:21

Tarczu. Sam wałek z allegro, który ktoś się chce pozbyć za ułamek ceny w serwisie to nie wszystko. Trzeba wyjąć silnik, cały rozbebeszyć, dochodzi masa uszczelek, uszczelniaczy i bite 2 dni roboty. Za to serwis sobie liczy z materiałami 12000zł. Poza serwisem jest to wykonalne za około połowę tej kwoty.
Co do nastawnika to mylisz chyba z elektromagnesem zmiennych faz, który rzeczywiście cieknie i to we wszystkich modelach i kosztuje tyle co piszesz.
Bizonik5 celuj w W211 tak jak Michał.

BIZONIK5 - 8 Maj 2018, 13:02

S203 to wtedy będę szukał kompressorka do 2002roku i Diesle, a S211 wyłącznie diesla. Ewentualnie jakieś V6 jeśli nic ciekawego by nie było.

Kurqa nikt mi nie odpisał czy Kombiaki mają NIVO....

Mam jeszcze pytanie jak sprawuje się wielowahacz w 203?

polofix - 8 Maj 2018, 14:22

BIZONIK5 napisał/a:
S203 to wtedy będę szukał kompressorka do 2002roku i Diesle, a S211 wyłącznie diesla. Ewentualnie jakieś V6 jeśli nic ciekawego by nie było.

Kurqa nikt mi nie odpisał czy Kombiaki mają NIVO....

Mam jeszcze pytanie jak sprawuje się wielowahacz w 203?

Tak się składa, że ja mam takiego , kombi i cieszę się, że ma taki silnik.
Nawet nie wiem czy NIVO było w tym modelu. Jeśli tak, to pewnie śladowe ilości.
Zawieszenie w W203 z tyłu jest prawie to samo co w W202 ,W210. Z przodu już jest problem.
Komplet dobrych wahaczy kosztuje od 1000zł wzwyż i starczają w najlepszym przypadku na góra 100tys km.
Silniki te dobrze się spisują i jadą płynnie już od niższych obrotów.

Greg_G - 8 Maj 2018, 21:20

Podaj jakiś VIN 204 to Ci sprawdzimy co ma z tyłu.
Nivo było chyba do 210.
Później były to poduszki i kompressor powietrza.
Standard w E klasie, chociaż doszły mnie słuchy, że biedne wersje classic trafiały się na 4 sprężynach. Nie wiem ile w tym prawdy.
Moim zdaniem fajna opcja, Auto cały czas prowadzi się elegancko, niezależnie ile cegieł masz w bagażniku.

PS: 100tys, na dobrych zamiennikach, w polskich warunkach to moim zdaniem wzorowa trwałość.

BIZONIK5 - 8 Maj 2018, 21:27

polofix, no tak ale to wielowahacz od razu wszystko nie zdechnie... :wink: w w202 też te wahacze przednie nie są wcale takie tanie a po naszych drogach tak mniej więcej wszystko wytrzymuje między 100-150tyś km.
No to już mam jakieś rozeznanie a w przypadku montażu radia z 1din a 2din to trzeba mieć stelaż - korytko czy nie potrzeba?

BIZONIK5 - 8 Maj 2018, 21:30

Greg_G, Dzięki jak złapię s204 z vinem to podeślę.
To taki z tyłu Air Ride hehe, ciekawe jak to się spisuje i jaka trwałość tego.

kurozukin - 8 Maj 2018, 22:32

Z tego wszystkiego aż sam zakupiłem dziś W203 kombi C270 CDI i nawet się to toczy :D
MICHAL200 - 9 Maj 2018, 00:41

BIZONIK5, przejedz sie w203 i w211. Zobaczysz roznice i z tego drugiego nie bedziesz chcial wysiasc :wink:
Abdul - 9 Maj 2018, 09:21

BIZONIK5, z takim nivo z tyły nie ma problemy, jak jest na powietrze to już w ogóle :)
TraczU - 9 Maj 2018, 14:02

polofix, 380,- bo ktos sie pomylił, normalna cena sklepowa 465,- także bez szału, silnika wyjmować nie trzeba. Mowisz że serwis liczy 12tys zł, poza aso 6tys zł. a finalnie zrobią za 2-3tys ?
nie ważne. równei dobrze można powiedzieć, że w202 jest drogie w utrzymnaiu bo wymiana turbiny w ASO kosztuje (strzelam) 7tys zł. ale kto z was naprawia auto w ASO ?

polofix - 9 Maj 2018, 14:11

TraczU napisał/a:
polofix, 380,- bo ktos sie pomylił, normalna cena sklepowa 465,- także bez szału, silnika wyjmować nie trzeba. Mowisz że serwis liczy 12tys zł, poza aso 6tys zł. a finalnie zrobią za 2-3tys ?
nie ważne. równei dobrze można powiedzieć, że w202 jest drogie w utrzymnaiu bo wymiana turbiny w ASO kosztuje (strzelam) 7tys zł. ale kto z was naprawia auto w ASO ?

TraczU. Takie są ceny. Silnik wyjmują, bo z tyłu są jego znaki , inaczej nie wymienisz.
Podobnie jest z rozrządem w M271. Kilka lat temu nie było wyjścia, bo komplet był drogi i tylko z ASO i jak u nich zrobiłeś, to wychodziło i wychodzi ponad 7000zł. Teraz koła, nastawniki, ślizgi, łańcuch, napinacz i uszczelki można kupić w Chinach za 250$. i zrobić u pana Zdzisia w garażu.

Shaggy - 12 Maj 2018, 13:07

BIZONIK5, jak byś szukał S211 to ja właśnie sprzedaję swojego. Jak byś potrzebował jakiś informacji to PW.
BIZONIK5 - 27 Maj 2018, 21:25

Panowie a jak w 203 i 211 z elektroniką w środku? często pada?
polofix - 27 Maj 2018, 21:52

BIZONIK5 napisał/a:
Panowie a jak w 203 i 211 z elektroniką w środku? często pada?

W w203 to się bardzo rzadko psuje, przez co używane części takie jak; moduły, przełączniczki, czujniczki sprzedawane są za śmieszne pieniądze.

BIZONIK5 - 28 Maj 2018, 19:44

polofix, dzieki za blyskawiczna odp :wink:

w sumie decyzja już podjęta jeśli będziemy kupować w tym roku to na pewno poszukiwania głównie skupione na 203 lub 211. 203 najlepiej jakby się trafiła 2.0k M111 ewentualnie diesel lub V6. 211 głównie diesel 2.2CDI lub tak jak wcześniej V6. Jednak nie będę oszukiwał jeśli trafi się 210 V8 to zastanawiać się nie będę co do 202 to sam nie wiem, chyba że trafi się coś ponad 170 koni i naprawdę blacharsko będzie wyglądać bardzo przyzwoicie.

a które radio najbardziej polecacie w 203? myślałem aby już miał duży wyświetlacz czyli commanda ewentualnie audio 10 zastąpić z Aliexpress 2din :idea: :?:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group