To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Jaki olej zalać

jjankiello - 28 Sierpień 2007, 02:33

Jerusalem napisał/a:
Pytanie - co stanie się, jeżeli ten sam silnik zalejemy powiedzmy mineralnym? Odpowiedź - ulegnie przyspieszonemu zużyciu, ponieważ gęsty olej nie będzie właściwie smarował mikroskopijnych przestrzeni między elementami pracującymi.

Nie obraź się, ale większej bzdury nie słyszałem :mrgreen:

Zdecydowanie przychylam się do zdania obu przedmówców powyżej :idea:

grucha383 - 28 Sierpień 2007, 09:16

No może jednak zaleje 5W-40 bo w książce serwisowej o 0W-40 nawet nie wspominali.
Anonymous - 28 Sierpień 2007, 10:29

Witam ja bym na twoim miejscu zalał olej mineralny a dlaczego bo to auto nie jest nowe i ma juz napewno przejechane z 250tys gesciejszy olej uszczelni ci silnik a jesli byl mineralny a nalejesz syntetyku to bendziesz miał problem ja do wszystkich samochodow leje olej mineralny i nie mam zadnych problemow pozdro
carlos - 28 Sierpień 2007, 11:03

jjankiello napisał/a:
Nie obraź się, ale większej bzdury nie słyszałem :mrgreen:

Zdecydowanie przychylam się do zdania obu przedmówców powyżej


Ja również :lol:

pavel - 28 Sierpień 2007, 11:52

Jeruzalem swietnie napisal i Jary tez ma racje pod wzgledem chlodzenia elementow ruchomych oraz regularnych wymiany filtra (bardzo wazne)
Jezeli wlejecie olej mineralny w dobry silnik, ktory prawie wcale nie spala oleju to go zniszczycie. To wtedy powieksza sie luzy.
I przy nastepnym wymianie oleju z powrotem na syntetyczne a nawet na polsyntetyczny to juz bedziecie musieli dolewac po pewnych przebiegach.
Mozecie nie wierzyc, ale nie robcie tego, jesli chcecie zachowac silnik w dobrym stanie.
Co do przebiegu :mb: autora tego tematu proponuje 5/40m maxymalnie 10/40.
Nie bedziemy sie tutaj klocic na ten temat, tylko chcemy zrobic jak najlepiej dla silnikow.
Nowe uwagi, poglady sa zawsze mile widziane.
Im wiecej sie dowiadujemy, nabierzemy wiecej wiedzy.

[ Dodano: 28 Sierpień 2007, 11:59 ]
Sciagnalem artykul z Googla.



Wybór oleju
Wbrew pozorom i krążącym po rynku olejowym opiniom wybór oleju do silnika jest bardzo prosty. Poniżej przedstawię kilka zasad, którymi należy się kierować i które dadzą nam pewność, że silnik naszego samochodu jest odpowiednio chroniony.

Zasada 1.

Wybieramy olej zalecany przez producenta silnika.
Po prostu należy odszukać książkę pojazdu albo instrukcję użytkownika i przeczytać jaki jest zalecany olej.
UWAGA! Niektórzy producenci piszą, że ich olej jest zalecany do określonego samochodu: modelu lub marki.
Przed posłuchaniem takiej rady należy zdobyć więcej informacji na ten temat gdyż generalną zasadą jest, że olej do silnika jest zalecany przez producenta silnika a nie przez producenta oleju. Producent oleju jest zobowiązany natomiast wyprodukować olej zgodny z normami i specyfikacjami, które zamieszcza na opakowaniu. Np. olej mineralny klasy SL o lepkośći 10W40 musi spełniać odpowiednie normy co do lepkości w określonym przedziale temeratur oraz wykazać odpowiednie parametry w testach na silnikach testowych.


Zasada 2.

Nie zmieniamy oleju z gorszego na lepszy.
Jeśli silnik samochodu jest zalany olejem mineralnym nie powinniśmy w żadnym wypadku zmieniać go na olej półsyntetyczny lub syntetyczny. Natomiast jeśli silnik jest zalany olejem półsyntetycznym możemy go zamienić na olej mineralny. Analogicznie olej sytnetyczny możemy zamienić na półsyntetyczny lub mineralny.

Dlaczego nie zamieniać oleju mineralnego na lepszy syntetyczny? Otóż olej mineralny tworzy w silniku grubszą warstewkę oleju (film olejowy) niż olej syntetyczny. Dodatkowo, oleje mineralne zawierają dużo mniej dodatków myjących niż oleje syntetyczne. Z tego wynika, że jeżeli zamienimy olej mineralny na sytnetyczny prawdopodobnie dojdzie do wymycia istniejących osadów, nagarów w silniku i mogą pojawić się niezamierzone luzy. Silnik może zacząć pracować nieprawidłowo. Do zwiększenia luzów przyczynia się też cieńsza warstewka oleju, którą wytworzy olej syntetyczny.


Zasada 3.

Jeśli nadal nie jestes pewny jaki olej wlać do silnika zapytaj osoby bardziej doświadczonej. Sprzedawca w punkcie wymiany oleju powinien doradzić jaki olej wymienić. Tutaj też należy być ostrożnym i nie dać się naciągnąć. Nie istnieje praktycznie sytuacja, że odpowiednia jest tylko jedna marka oleju. Zawsze można wybrać pomiędzy klikoma producentami olejów i pomiędzy różnymi cenami.

Anonymous - 28 Sierpień 2007, 12:06

JA leje do swojego :mb: mineralny olej i wydaje mi sie ze do starszych aut jest super a do diesla tym bardziej a tak na marginesie to nie wierze w 165tys gdy auto ma 10 lat no chyba ze jest pierwszym wlascicielem

[ Dodano: 28 Sierpień 2007, 12:10 ]
sory pavel ale ja wto nie wierze ze jak do dobrego silnika wleje mineralny olej to go zniszcze pozdro :mb:

Jary - 28 Sierpień 2007, 12:18

pavel napisał/a:
Jezeli wlejecie olej mineralny w dobry silnik, ktory prawie wcale nie spala oleju to go zniszczycie. To wtedy powieksza sie luzy.


Oj Koledzy opanujcie się :!: Silnik ma spalać mieszankę paliwa z powietrzem a nie olej :roll:

Anonymous - 28 Sierpień 2007, 12:37

zgadza sie jary silnik ma spalac mieszanke paliwowo-powietrzna a nie olej ale moim zdaniem mineralny olej nie niszczy silnika a jak silnik jest szrot to nic mu nie pomoze tylko remont

[ Dodano: 28 Sierpień 2007, 12:39 ]
w202 2200D 94r elegance

[ Dodano: 28 Sierpień 2007, 12:40 ]
w202 2200D 94r ellegance

Jary - 28 Sierpień 2007, 12:50

radzio napisał/a:
moim zdaniem mineralny olej nie niszczy silnika a jak silnik jest szrot to nic mu nie pomoze tylko remont


ŚWIĘTA RACJA :mb:

Anonymous - 28 Sierpień 2007, 12:55

I napewno remont glowicy jak motor dobry to najtanszego oleju zalejesz i bral nie bedzie
grucha383 - 28 Sierpień 2007, 13:02

Jutro będę w Krakowie, skocze do ASO i się dopytam co by oni wlali. Jak by co to będzie na nich :wink:

radzio napisał/a:
i ma juz napewno przejechane z 250tys


A Twoje ma na pewno milion przejechane :?

pavel - 28 Sierpień 2007, 13:11

Przepraszam Was, zle sie wyslowilem. Mnie nie chodzilo o spalaniu. powinienem inaczej sformulowac, chodzilo mi o zuzycie oleju.
Przeczytajcie jeszcze raz ten urywek.

Nie zmieniamy oleju z gorszego na lepszy.
Jeśli silnik samochodu jest zalany olejem mineralnym nie powinniśmy w żadnym wypadku zmieniać go na olej półsyntetyczny lub syntetyczny. Natomiast jeśli silnik jest zalany olejem półsyntetycznym możemy go zamienić na olej mineralny. Analogicznie olej sytnetyczny możemy zamienić na półsyntetyczny lub mineralny.

Jary - 28 Sierpień 2007, 13:12

grucha383 napisał/a:
skocze do ASO i się dopytam co by oni wlali. Jak by co to będzie na nich


Ale to Twoje auto i Twoja kasa :lol:

Anonymous - 28 Sierpień 2007, 13:15

JAK tak wierzysz w te zapiski to wlej taki jak w ksiazce pisze i problem z glowy z tego co ja wiem to te ksiazki serwisowe to jest kit niech sie inni wypowiedza na temat ksiazek serwisowych
pavel - 28 Sierpień 2007, 13:19

Jary napisał/a:
radzio napisał/a:
moim zdaniem mineralny olej nie niszczy silnika a jak silnik jest szrot to nic mu nie pomoze tylko remont


ŚWIĘTA RACJA :mb:


Tak masz racje. nie zniszczy starego silnika.
Sprobuj wlac olej mineralny do dobrego silnika, to dopiero zobaczysz. Po ponownym wlaniu lepszego oleju po mineralnym bedzie ci olej zuzywal. i silnik bedzie zniszczony.
Tu nie chodzi o awarie, tylko chodzi o powiekszenie luzow czesci ruchomych i silnik skroci zywotnosc.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group