To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Spory ubytek czynnika chłodniczego w klimie, szczelny układ

DonAndress - 28 Maj 2018, 09:23
Temat postu: Spory ubytek czynnika chłodniczego w klimie, szczelny układ
Cześć.

Od 3 lat mam problem ze sporym ubytkiem czynnika chłodniczego w klimie.
Kiedy klima (manualna) jest nabita przed sezonem, to przez kolejne 6-7 miesiecy jest w porządku, wszystko działa. Dopiero po zimie, kiedy rzadziej włączam klimę, na wiosnę zauważam, że bardzo słabo chłodzi, a w serwisie okazuje się, że do nabicia jest ok 80% pojemności układu. Nie ma wycieków, plam pod autem, urządzenie do klimatyzacji w serwisie nie wykazuje nieszczelności ukladu. Auto mam 8 lat i wcześniej tego nie obserwowałem.

Co to może być i od czego zacząć diagnozę?

mariuszt0 - 28 Maj 2018, 09:56

DonAndress, znajdź warsztat który potrafi zrobić coś więcej niż tylko podpiąć maszynę. Najlepiej sprawdzić hydrogenem
DonAndress - 28 Maj 2018, 12:50

No chętnie :)
Możesz coś polecić w Krakowie?

A co taki hydrogen wykaże?
Np nieszczelności na wężach podczas pracy?

mariuszt0 - 28 Maj 2018, 16:25

DonAndress, musisz pojeździć i popytać w warsztatach kto ma coś takiego: https://www.dowarsztatu.c...i-hydrogen.html

Zamiast czynnikiem z klimy nabijają klime mieszaniną wodoru i azotu które przechodzą przez najmniejsze szczeliny i potem przejeżdża się czujnikiem po całym układzie klimatyzacji, jeśli zapiszczy to tam masz nieszczelność. To sprawdzanie coś tak jak na stacjach diagnostycznych sprawdzają instalacje LPG na szczelność z tym że tu jest inna mieszanina gazów. Proste i skuteczne ale niektórzy zamiast ruszyć głową i zrobić z klimą raz a porządnie to będą pieprzyc że paaanie to Klima co roku jest do nabicia, skoro maszyna mówi że szczelna to jest git, bla bla bla...

Także zakasaj rękawy i pytaj :mrgreen:

perzu126 - 30 Maj 2018, 05:01

Ja właśnie jestem na etapie uszczelniania układu w klimie. Nieszczelność była na sprężarce i chłodnicy. Maszyna podczas testu na próżnie nie wykazała nieszczelności. Zaaplikowałem barwnik UV do układu i dopiero wtedy ślady pokazały się na sprężarce. Niepewne na chłodnicy. Aplikacja hydrogenu ostatecznie rozwiała wątpliwość, że chłodnica jest do wymiany.
Także podpinam się pod to, co napisał MARIUSZ.

DonAndress - 30 Maj 2018, 10:03

perzu126 napisał/a:
Aplikacja hydrogenu ostatecznie rozwiała wątpliwość, że chłodnica jest do wymiany.
Także podpinam się pod to, co napisał MARIUSZ.

Tym razem do mojej klimy też dodali kontrast.

Ile należy odczekać zanim sprawdzi się ponownie układ w poszukiwaniu nieszczelności i śladów kontrastu?
Ile kosztuje sprawdzenie układu hydrogenem?
Czy chłodnice można w razie czego regenerować, czy tylko nowa / sprawna używana?

perzu126 - 30 Maj 2018, 19:55

Po kilku miesiącach. Chociaż zależy jak szybko ubywa. Co do chłodnicy to tylko nowa.
Satrab - 31 Maj 2018, 14:47

Podpinam się pod temat. Mam ten sam problem. We wrześniu 2017 była nabijana, chodziła cacy, aż do momentu tych niedawnych upałów.... Teraz leci lekko chłodne powietrze... Jestem z Bydgoszczy, poleci ktoś dobry zakład gdzie mogą mi to sprawdzić, a nie kasują jak za zboże??
Frytejro - 3 Czerwiec 2018, 15:43

perzu126 napisał/a:

Po kilku miesiącach.


Bez przesady. Dobry diagnosta kazuje przyjechac po tygodniu ciągłego uzywania i znajdzie kazdą mniejsza nieszczelnosc. Większe znajdują od razu. Azot ma 1 minus - nie uzywasz klimy wtedy

DonAndress, do Tarnowa masz nie daleko, to podjedz, powiem Ci gdzie, bedzie taniej niz w KR wiec i na droge Ci się zwróci :P a goscie ogarna wszystko. W mojej celinie znalezli niesczelnosc w ciagu dniówki

DonAndress - 5 Czerwiec 2018, 21:55

Frytejro napisał/a:
DonAndress, do Tarnowa masz nie daleko, to podjedz, powiem Ci gdzie, bedzie taniej niz w KR wiec i na droge Ci się zwróci :P a goscie ogarna wszystko. W mojej celinie znalezli niesczelnosc w ciagu dniówki

Ok, to poproszę o namiary :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group