To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wykaz specyfikacji i numerów OEM plynow ekspoatacyjnych

Dulson - 4 Czerwiec 2018, 09:46
Temat postu: Wykaz specyfikacji i numerów OEM plynow ekspoatacyjnych
Witam, czy znajdę gdzieś oprócz WIS informacje na temat numerów OEM i specyfikacji plynow ekspoatacyjnych do W202, czy to raczej trzeba i pewniej jedna w WIS będzie?
polofix - 5 Czerwiec 2018, 21:09

https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/bevo-sheets-sort1.html
Dulson - 6 Czerwiec 2018, 10:43

Tylko pytanie, które specyfikacje sa do mojego auta, bo jest ich wiele jak np. Do płynu chłodzącego, ja mam 326.0, a są 326.1, 326.2, 326.3 itd.
polofix - 6 Czerwiec 2018, 11:09

Dulson napisał/a:
Tylko pytanie, które specyfikacje sa do mojego auta, bo jest ich wiele jak np. Do płynu chłodzącego, ja mam 326.0, a są 326.1, 326.2, 326.3 itd.

Tutaj możesz wpisać normę, i wyświetlają ci się produkty dopuszczone przez Mercedesa.
W normie 326.0 znalazła się nawet nasza polska ORGANIKA Łódź.
Co do tego jaka norma ci potrzebna do twojego samochodu, to raczej instrukcja od danego modelu, albo dowiesz się z forum.

Dulson - 6 Czerwiec 2018, 14:22

Producenci tychże produktow na pierwszy montaż tak samo z forum?
polofix - 6 Czerwiec 2018, 16:12

Dulson napisał/a:
Producenci tychże produktow na pierwszy montaż tak samo z forum?

Nie rozumiem pytania. Bevo jest stroną, w której umieszczone są wszystkie oleje, płyny eksploatacyjne, przebadane i dopuszczone przez MB.

Dulson - 6 Czerwiec 2018, 17:27

Inaczej zadam pytanie, czy gdzieś można się dowiedzieć jakiej marki szły części i płyny eksploatacyjne na pierwszy montaż i jakie są w ASO sprzedawane jako ORG pod banderolą gwiazdy?
polofix - 6 Czerwiec 2018, 18:01

Dulson napisał/a:
Inaczej zadam pytanie, czy gdzieś można się dowiedzieć jakiej marki szły części i płyny eksploatacyjne na pierwszy montaż i jakie są w ASO sprzedawane jako ORG pod banderolą gwiazdy?

Oleje robi podobno FUCHS. Może są też innej firmy, ale niech się ktoś wypowie. Firmy samochodowe nie lubią podawać takich informacji. Części w samochodach są różne. Możesz mieć w swoim samochodzie kilkadziesiąt różnych producentów.

Dulson - 6 Czerwiec 2018, 18:41

Dobra, czyli jeśli produkt znajdę w specyfikacji który chcę kupić, to myślę że gdy wybiorę taki, czy inny, to gdy spełnia specyfikację MB, to każdy teoretycznie powinien mieć taką samą jakość. Tak?
polofix - 6 Czerwiec 2018, 19:00

Dulson napisał/a:
Dobra, czyli jeśli produkt znajdę w specyfikacji który chcę kupić, to myślę że gdy wybiorę taki, czy inny, to gdy spełnia specyfikację MB, to każdy teoretycznie powinien mieć taką samą jakość. Tak?

Trzeba odróżniać dwie rzeczy. Spełnia normę, a ma aprobatę [np lista Bevo], to jest istotna różnica. Aprobata ,oznacza, że olej jest przebadany i dopuszczony przez producenta samochodu. A spełnia normę dla mnie nie oznacza prawie nic. Dlatego, że to producent oleju twierdzi, że jego jest odpowiedni. Nadużywają to drobne i mało znane firmy rozlewające oleje.

Dulson - 6 Czerwiec 2018, 19:13

Za ten ostatni post leci plus, dużo mi dałeś nim do zrozumienia! Dzięki!
polofix - 6 Czerwiec 2018, 19:30

Dulson napisał/a:
Za ten ostatni post leci plus, dużo mi dałeś nim do zrozumienia! Dzięki!

Z tm, że jak jest produkt dobrej firmy, a napisane ma jedynie, że [spełnia normę], to można go zaryzykować. Szczególnie jak jest starszy samochód i nie ma co w niego inwestować.
Takie badanie oleju/płynu nie jest tanie i cena końcowa jest jedną z wyższych.
Sam się przyznam, że używam oleju bardzo taniego, 5w30 produkcji SCT Fanfaro.
SCT produkuje też olej Mannol, który ma aprobatę Mercedesa, ale kosztuje o około 50-70% drożej. Podejrzewam, że jest ten sam olej.

Dulson - 7 Czerwiec 2018, 18:14

Cytat:
Szczególnie jak jest starszy samochód i nie ma co w niego inwestować.


Powiem Ci że miałem nowe auto 2010 rok. Względem mojego 93 to jest nowe. W starym można sobie pozwolić na gorsze bo i tak nic mu nie będzie, a nowy to od razu czuje. Po za tym jak mam porównanie na nowe auta, które nie wytrzymują 15 lat, a pewnie tyle co mój żaden nie wytrzyma. To jednak wolę lać do starego auta coś porządnego! :)

W nowe trzeba inwestować w te eksploatacyjne rzeczy jak i czasem się coś zepsuje w bardzo drogie czasem naprawy. Więc wolę dokładać tak samo kasy w starego, a on nawet jak się zepsuje się to nie będzie mi żal, wydam mniej, naprawię, a on dalej mi się ładnie się sprawuje :)

Niby te nowe, lepszy komfort, elektronika wyższy poziom itd. wiadomo o co chodzi, co nie... No, ale nie wiem, po prostu w poważaniu mam to, wolę to co mam, czyli nic nie mam. Podstawowe wyposażenie, przynajmniej nic się nie psuje z tych rzeczy hahaha :D Auto jest dla mnie, jak pasażerowi się nie podoba że nie mam klimy, to niech sobie swoje auto, a ja koniec końców kiedyś go scholuje, o ile jak kolega ma blokadę i nie mogłem go holować xd

Dla mnie pieniądze nie mają znaczenia właściwie czy kosztuje 30 czy 70. Jeśli ten za 70 ma MB i "aprobate" to wolę jego wziąć. Jak sobie wszystko podsumuję wolę mieć stare auto. Chodźmy dlatego, że lubię grzebać w aucie, coś naprawić, coś zepsuć jak nie umiem naprawić i tak się uczę, a w nowych autach to wiadomo jak jest. Kolega ma W213 niedawno kupiony, to mi mówi, że jedynie co może zmienić sobie sam to koła i żarówki, bo na wszystko jest "gwarancja" a jak się skończy to i tak nie za wiele pogrzebie sobie.

TAK W SKRÓCIE :) Trochę nie na temat, ale musiałem to napisać. Tak czy tak dzięki wielkie za informacje. Właśnie to było to czego brakowało mi, to teraz wiem co będę robił w takim układzie :)

lech149 - 7 Czerwiec 2018, 20:30

Trzy razy przeczytałem i nic nie zrozumiałem . :D
W ASO chłodnica klimy kosztuje do mojego 1600 zł , a za auto dałem 3000 . Oczywiście że kupię
nową za 300. albo będę jeżdził na starej , bo jednak trochę chłodzi . Tak na 50 % .Ale wycieraczkę przednią mam ori z ASO . :D

Dulson - 7 Czerwiec 2018, 22:52

Nie mam klimatyzacji w aucie, to mi chłodnica nie strzeli :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group