Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wykaz specyfikacji i numerów OEM plynow ekspoatacyjnych
Dulson - 4 Czerwiec 2018, 09:46 Temat postu: Wykaz specyfikacji i numerów OEM plynow ekspoatacyjnych Witam, czy znajdę gdzieś oprócz WIS informacje na temat numerów OEM i specyfikacji plynow ekspoatacyjnych do W202, czy to raczej trzeba i pewniej jedna w WIS będzie?
polofix - 5 Czerwiec 2018, 21:09
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/bevo-sheets-sort1.html
Dulson - 6 Czerwiec 2018, 10:43
Tylko pytanie, które specyfikacje sa do mojego auta, bo jest ich wiele jak np. Do płynu chłodzącego, ja mam 326.0, a są 326.1, 326.2, 326.3 itd.
polofix - 6 Czerwiec 2018, 11:09
Dulson napisał/a: | Tylko pytanie, które specyfikacje sa do mojego auta, bo jest ich wiele jak np. Do płynu chłodzącego, ja mam 326.0, a są 326.1, 326.2, 326.3 itd. |
Tutaj możesz wpisać normę, i wyświetlają ci się produkty dopuszczone przez Mercedesa.
W normie 326.0 znalazła się nawet nasza polska ORGANIKA Łódź.
Co do tego jaka norma ci potrzebna do twojego samochodu, to raczej instrukcja od danego modelu, albo dowiesz się z forum.
Dulson - 6 Czerwiec 2018, 14:22
Producenci tychże produktow na pierwszy montaż tak samo z forum?
polofix - 6 Czerwiec 2018, 16:12
Dulson napisał/a: | Producenci tychże produktow na pierwszy montaż tak samo z forum? |
Nie rozumiem pytania. Bevo jest stroną, w której umieszczone są wszystkie oleje, płyny eksploatacyjne, przebadane i dopuszczone przez MB.
Dulson - 6 Czerwiec 2018, 17:27
Inaczej zadam pytanie, czy gdzieś można się dowiedzieć jakiej marki szły części i płyny eksploatacyjne na pierwszy montaż i jakie są w ASO sprzedawane jako ORG pod banderolą gwiazdy?
polofix - 6 Czerwiec 2018, 18:01
Dulson napisał/a: | Inaczej zadam pytanie, czy gdzieś można się dowiedzieć jakiej marki szły części i płyny eksploatacyjne na pierwszy montaż i jakie są w ASO sprzedawane jako ORG pod banderolą gwiazdy? |
Oleje robi podobno FUCHS. Może są też innej firmy, ale niech się ktoś wypowie. Firmy samochodowe nie lubią podawać takich informacji. Części w samochodach są różne. Możesz mieć w swoim samochodzie kilkadziesiąt różnych producentów.
Dulson - 6 Czerwiec 2018, 18:41
Dobra, czyli jeśli produkt znajdę w specyfikacji który chcę kupić, to myślę że gdy wybiorę taki, czy inny, to gdy spełnia specyfikację MB, to każdy teoretycznie powinien mieć taką samą jakość. Tak?
polofix - 6 Czerwiec 2018, 19:00
Dulson napisał/a: | Dobra, czyli jeśli produkt znajdę w specyfikacji który chcę kupić, to myślę że gdy wybiorę taki, czy inny, to gdy spełnia specyfikację MB, to każdy teoretycznie powinien mieć taką samą jakość. Tak? |
Trzeba odróżniać dwie rzeczy. Spełnia normę, a ma aprobatę [np lista Bevo], to jest istotna różnica. Aprobata ,oznacza, że olej jest przebadany i dopuszczony przez producenta samochodu. A spełnia normę dla mnie nie oznacza prawie nic. Dlatego, że to producent oleju twierdzi, że jego jest odpowiedni. Nadużywają to drobne i mało znane firmy rozlewające oleje.
Dulson - 6 Czerwiec 2018, 19:13
Za ten ostatni post leci plus, dużo mi dałeś nim do zrozumienia! Dzięki!
polofix - 6 Czerwiec 2018, 19:30
Dulson napisał/a: | Za ten ostatni post leci plus, dużo mi dałeś nim do zrozumienia! Dzięki! |
Z tm, że jak jest produkt dobrej firmy, a napisane ma jedynie, że [spełnia normę], to można go zaryzykować. Szczególnie jak jest starszy samochód i nie ma co w niego inwestować.
Takie badanie oleju/płynu nie jest tanie i cena końcowa jest jedną z wyższych.
Sam się przyznam, że używam oleju bardzo taniego, 5w30 produkcji SCT Fanfaro.
SCT produkuje też olej Mannol, który ma aprobatę Mercedesa, ale kosztuje o około 50-70% drożej. Podejrzewam, że jest ten sam olej.
Dulson - 7 Czerwiec 2018, 18:14
Cytat: | Szczególnie jak jest starszy samochód i nie ma co w niego inwestować. |
Powiem Ci że miałem nowe auto 2010 rok. Względem mojego 93 to jest nowe. W starym można sobie pozwolić na gorsze bo i tak nic mu nie będzie, a nowy to od razu czuje. Po za tym jak mam porównanie na nowe auta, które nie wytrzymują 15 lat, a pewnie tyle co mój żaden nie wytrzyma. To jednak wolę lać do starego auta coś porządnego!
W nowe trzeba inwestować w te eksploatacyjne rzeczy jak i czasem się coś zepsuje w bardzo drogie czasem naprawy. Więc wolę dokładać tak samo kasy w starego, a on nawet jak się zepsuje się to nie będzie mi żal, wydam mniej, naprawię, a on dalej mi się ładnie się sprawuje
Niby te nowe, lepszy komfort, elektronika wyższy poziom itd. wiadomo o co chodzi, co nie... No, ale nie wiem, po prostu w poważaniu mam to, wolę to co mam, czyli nic nie mam. Podstawowe wyposażenie, przynajmniej nic się nie psuje z tych rzeczy hahaha Auto jest dla mnie, jak pasażerowi się nie podoba że nie mam klimy, to niech sobie swoje auto, a ja koniec końców kiedyś go scholuje, o ile jak kolega ma blokadę i nie mogłem go holować xd
Dla mnie pieniądze nie mają znaczenia właściwie czy kosztuje 30 czy 70. Jeśli ten za 70 ma MB i "aprobate" to wolę jego wziąć. Jak sobie wszystko podsumuję wolę mieć stare auto. Chodźmy dlatego, że lubię grzebać w aucie, coś naprawić, coś zepsuć jak nie umiem naprawić i tak się uczę, a w nowych autach to wiadomo jak jest. Kolega ma W213 niedawno kupiony, to mi mówi, że jedynie co może zmienić sobie sam to koła i żarówki, bo na wszystko jest "gwarancja" a jak się skończy to i tak nie za wiele pogrzebie sobie.
TAK W SKRÓCIE Trochę nie na temat, ale musiałem to napisać. Tak czy tak dzięki wielkie za informacje. Właśnie to było to czego brakowało mi, to teraz wiem co będę robił w takim układzie
lech149 - 7 Czerwiec 2018, 20:30
Trzy razy przeczytałem i nic nie zrozumiałem .
W ASO chłodnica klimy kosztuje do mojego 1600 zł , a za auto dałem 3000 . Oczywiście że kupię
nową za 300. albo będę jeżdził na starej , bo jednak trochę chłodzi . Tak na 50 % .Ale wycieraczkę przednią mam ori z ASO .
Dulson - 7 Czerwiec 2018, 22:52
Nie mam klimatyzacji w aucie, to mi chłodnica nie strzeli
|
|
|