To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - OM601 - Pompa vacuum

Dulson - 3 Wrzesień 2018, 20:48
Temat postu: OM601 - Pompa vacuum
Ogólnie mam problem taki, ewidentnie słychać terkotanie z pompy vacuum lub za nią, występuje to na średnio zagrzanym silniku(przejechane +/- 5 kilometrów), na wolnych obrotach słyszalne, gdy zrobię prze gazówkę słychać zgrzyt metalu z tamtego miejsca, niby podciśnienie na "oko" sprawdzane jest tam gdzie powinno, układ podciśnienia z pompy vacuum działa prawidłowo.

  • Jak taką pompę można sprawdzić czy jest sprawna w jakim stopniu zużyta?
  • Ta rolka, którą widać poniżej na zdjęciach jest ona zużyta, kółko wystaje około 1mm powyżej zaczepów z boku...
  • Czy OM604 ma tą samą pompę vacuum? (teoretycznie miałbym opcję przełożenia wtedy, bo OM604 idzie niedługo na złom)
  • Czy da się jakoś ocenić stan tej krzywki na zębatce dla realizacji pracy pompy vacuum?
  • Czy jest możliwe żeby przez taki stopień zużycia takie takie odgłosy z pompy vacuum powstawały?


Zdjęcia:
https://mega.nz/#F!RNhTWLRb!AsU4aKsAw_ODmhF3hL6vUw

Jakby co jutro mogę dostarczyć lepsze zdjęcia tej krzywki...

EDIT: Tutaj dokładniejsze zdjęcia ślimaka: https://mega.nz/#F!YR4XBaLY!_61yjf6Cf-uXxBWFFUgUKA

Pompę z OM604 wyjąłem, jest taka sama, różni się jedynie osprzętem lekko w okół rolki, ale na chłopski rozum ma działać. Różnicy miedzy ślimakami nie ma, na rolkach to wiadomo jedna większa i mniejsza, a wytarcie na rolce jest bardzo podobne tu i tu. Liczyłem na to że większa, będzie lepiej pracować, ale jak się okazuje, mechanizm z boku powoduje, żeby w zależności od stopnia zużycia pompa pracowała tak samo wydajnie i skok tłoka był taki sam.

Zdjęcia: https://mega.nz/#F!8ZoniYCb!Qi4Ml8p0MwfaGvleUboWWA



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group