To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - SWAP silnika v6 ---> 3.7 v6

bartek22jj - 6 Listopad 2018, 23:19
Temat postu: SWAP silnika v6 ---> 3.7 v6
Może ktoś miał do czynienia z tym silnikiem? 3.7 v6? Był w w220 i w163, ten z eski ma ciut więcej kunia, bo jeśli chodzi o swap na 3.2 v6 no to okej może być, ale zawsze to można mieć coś innego :D Czekam na wypowiedzi "KONKRETNE" a nie biadolenie, że po co a na co ;)
polofix - 7 Listopad 2018, 08:24
Temat postu: Re: SWAP silnika v6 ---> 3.7 v6
bartek22jj napisał/a:
Może ktoś miał do czynienia z tym silnikiem? 3.7 v6? Był w w220 i w163, ten z eski ma ciut więcej kunia, bo jeśli chodzi o swap na 3.2 v6 no to okej może być, ale zawsze to można mieć coś innego :D Czekam na wypowiedzi "KONKRETNE" a nie biadolenie, że po co a na co ;)

Są to silniki z serii M272. W początkowej fazie produkcji miały one wadliwe wałki wyrównoważające. Koszt wymiany w serwisie ok 14tys zł. Poza serwisem połowa tego. Najpewniej kupować od połowy 2008r, albo z wymienionym już wałkiem.
Montując taki silnik musisz mieć cały osprzęt od dawcy, to wiadomo. W W202 występowały też silniki V6, m.in M112, także jest to wykonalne. Tym bardziej, że jeden z kolegów na forum Włożył V8 M113.
Ja wolał bym M112 3,2, ponieważ jest tego więcej, były też w W203, W210, co by wiązało się z przeszczepieniem napędu. Przecież M112 były też w W202, także swap o wiele prostszy.

bartek22jj - 7 Listopad 2018, 10:52

polofix napisał/a:
były też w W203, W210, co by wiązało się z przeszczepieniem napędu. Przecież M112 były też w W202, także swap o wiele prostszy.

napędy zostają te same, a w w202 nie było 3.2

ralf - 7 Listopad 2018, 13:07

Nikt nie pisał, że były 3.2 w W202 :wink:
bartek22jj - 7 Listopad 2018, 13:09

ralf, dlatego w temacie napisałem z v6 na v6, wiadome że dużo prościej jest przejść z fałki na fałkę ;)
ralf - 7 Listopad 2018, 15:30

M112 3.2 to v-ka
V-ki 2.4 i 2.8 stosowane w W202 to M112
Ja się pytam w czym problem tzn wytłumacz mi łopatologicznie swoje 2 ostatnie posty bo za Chiny niw wiem o co kaman :oops:

polofix - 7 Listopad 2018, 16:37

bartek22jj napisał/a:
polofix napisał/a:
były też w W203, W210, co by wiązało się z przeszczepieniem napędu. Przecież M112 były też w W202, także swap o wiele prostszy.

napędy zostają te same, a w w202 nie było 3.2

Nie pisałem, że było 3,2, tylko, że V6. Z resztą 2,4 2,6 2,8 3,2 V6 s z wyglądu identyczne. Mają te same mocowania i gabaryty. Często właściciele w203 swapują z 2,6 na 3,2 bez żadnych przeróbek.
Jeśli miałeś np 1,8 czy 2,0 to jednak napęd jest inny. Inna skrzynia, inny wał, inne przełożenie dyfra, inne półosie, hamulce.

[ Dodano: 7 Listopad 2018, 16:40 ]
ralf napisał/a:
Nikt nie pisał, że były 3.2 w W202 :wink:

To wypowiedź czy pytanie?
Jeśli pytanie to nigdy nie było.

bartek22jj - 7 Listopad 2018, 17:07

Cytat:
Przecież M112 były też w W202, także swap o wiele prostszy.

Dlatego w tytule postu napisałem od razu, że z v6 na v6, a nie z 1.8 na 3.2 v6

polofix napisał/a:
Jeśli miałeś np 1,8 czy 2,0 to jednak napęd jest inny. Inna skrzynia, inny wał, inne przełożenie dyfra, inne półosie, hamulce.

Temu napisałem od razu z v6 na v6 lub jak kto woli m112 na m112

polofix - 7 Listopad 2018, 17:41

bartek22jj napisał/a:
Cytat:
Przecież M112 były też w W202, także swap o wiele prostszy.

Dlatego w tytule postu napisałem od razu, że z v6 na v6, a nie z 1.8 na 3.2 v6

polofix napisał/a:
Jeśli miałeś np 1,8 czy 2,0 to jednak napęd jest inny. Inna skrzynia, inny wał, inne przełożenie dyfra, inne półosie, hamulce.

Temu napisałem od razu z v6 na v6 lub jak kto woli m112 na m112

To napisz jaki silnik jest obecnie, bo dopiero teraz zauważyłem, że jest już V6

bartek22jj - 7 Listopad 2018, 18:11

Napisałem w pierwszym poście wszystko, wystarczy czytać a nie podbijać posty ;)
polofix - 7 Listopad 2018, 18:52

bartek22jj napisał/a:
Napisałem w pierwszym poście wszystko, wystarczy czytać a nie podbijać posty ;)

Nie napisałeś jaką pojemność. M112 we wszystkich pojemnościach jest podobne, ale różni się szczegółami. Odmiennym jest 2,6. Podejrzewam, że taki chyba właśnie masz pod maską.
Wtedy swap najłatwiejszy. No i domyślam się, że to chodzi o W202.

ralf - 7 Listopad 2018, 19:00

profix bartek22jj nie mam pomysłu jak się z Wami dogadać, czytam i nie wierzę...

Zamiast kopiować Wasze posty to tak w skrócie...

bartek22jj w odpowiedzi na post profixa napisałeś, że nie było 3.2 w W202.

Oczywiście., że nie było. I nikt tak nie twierdzi, nikt nie pisał w tym temacie, a ja tym bardziej o to nie pytałem (to w odpowiedzi na pytanie profixa)...

Prostota swapu na 3.2 w Twoim przypadku bartek22jj również chyba oczywista. A jednak jakoś tak po drodze kiedy odpowiedziałeś na mój post, można było odebrać, że uważasz inaczej.

Odnośnie 3.7 profix rospisał się na tyle, że IMHO dla mnie sprawa jest oczywista.

Nie ma co, wszyscy się zrozumieli.... :lol: [/b]

inher - 7 Listopad 2018, 19:21

Niekoniecznie m272, M112 też występował w wersji 3,7, w163 ML350 miał taki motor. W takim przypadku będzie namniej roboty, bo to ten sam silnik... tylko większy.
polofix - 7 Listopad 2018, 19:46

inher napisał/a:
Niekoniecznie m272, M112 też występował w wersji 3,7, w163 ML350 miał taki motor. W takim przypadku będzie namniej roboty, bo to ten sam silnik... tylko większy.

Zupełnie o nim zapomniałem.
Co do M112 to są znaczące różnice w osprzęcie, ale to chyba mało ważne skoro chce się przeszczepiać sam słupek.

bartek22jj - 7 Listopad 2018, 22:04

ralf, tak jak piszesz i ja napisałem, że najprościej jest wsadzić 3.2 , ale chodzi po głowie większy silnik ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group