To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - SWAP silnika v6 ---> 3.7 v6

thepaniq - 8 Listopad 2018, 13:27

tak tylko napomne, że Mariuszt0 ma nadal 3.2 v6 z prawie kompletnym osprzętem na sprzedaż, tylko daleko trochę z Augustowa :P
bartek22jj - 8 Listopad 2018, 22:22

thepaniq, aż musiałem odszukać temat z mercem o kogo chodzi ;) ale on ma przecież kompresora, tak naprawdę to 3.2 jest sporo do wyboru i ceny też nie są duże :D bo do kompletu to silnik, komp i stacyjka jest wyłącznie potrzebna chyba? :roll:
polofix - 8 Listopad 2018, 22:28

bartek22jj napisał/a:
thepaniq, aż musiałem odszukać temat z mercem o kogo chodzi ;) ale on ma przecież kompresora, tak naprawdę to 3.2 jest sporo do wyboru i ceny też nie są duże :D bo do kompletu to silnik, komp i stacyjka jest wyłącznie potrzebna chyba? :roll:
Jeśli miałeś 2,6 to najprawdopodobniej nie musisz nic robić.
bartek22jj - 8 Listopad 2018, 22:31

polofix, ale 2.6 nie występowało w w202 ;)
polofix - 8 Listopad 2018, 22:40

bartek22jj napisał/a:
polofix, ale 2.6 nie występowało w w202 ;)

Występowało chyba od 99r

bartek22jj - 8 Listopad 2018, 22:49

polofix napisał/a:
Występowało chyba od 99r

ja to pierwszy raz słyszę, w w203, w209 i w211 to tak, ale to nie jest temat o tym akurat

adikis - 8 Listopad 2018, 23:11

bartek22jj, w w202 występowało 2,6 v6 standardowo z oznaczeniem c240 i faktycznie chyba od 99 roku ja miałem takie z 2000 roku c240 i 2,6 litra

polofix, były silniki m112 o pojemności 3,7

ja osobiście bym wkładał takiego 3,7 ale on jest droższy nie wiem skąd kolega chciał by go brać ale koszt będzie pewnie większy niż wsadzania silnika 3,2
z ciekawostek miałem okazje kupić 3,2 kompressor za 5 tysi kompletny swap może lepiej czegoś takiego poszukać

a jeszcze co do 3,7 to może nie być to takie proste będzie się trzeba pobawić z sterownikiem silnika bo albo na sterowniku z w208 lub w210 3,2 albo ten z ml do przerobienia

kwestia stacyjek sterowników są inne niż w w202 :roll:

polofix - 8 Listopad 2018, 23:14

adikis napisał/a:
bartek22jj, w w202 występowało 2,6 v6 standardowo z oznaczeniem c240 i faktycznie chyba od 99 roku ja miałem takie z 2000 roku c240 i 2,6 litra

polofix, były silniki m112 o pojemności 3,7

ja osobiście bym wkładał takiego 3,7 ale on jest droższy nie wiem skąd kolega chciał by go brać ale koszt będzie pewnie większy niż wsadzania silnika 3,2
z ciekawostek miałem okazje kupić 3,2 kompressor za 5 tysi kompletny swap może lepiej czegoś takiego poszukać

a jeszcze co do 3,7 to może nie być to takie proste będzie się trzeba pobawić z sterownikiem silnika bo albo na sterowniku z w208 lub w210 3,2 albo ten z ml do przerobienia

kwestia stacyjek sterowników są inne niż w w202 :roll:

W W203 występował 3,2 AMG na dwóch kompresorach z mocą ok 360KM. Części do tego brak, a jeśli już są, to kosztują fortunę.

adikis - 8 Listopad 2018, 23:17

bartek22jj, 3,2 ma większa średnicę wydechu od c240 tylny most to mała główka i ciekie pół osie ja zmieniałem razem ze skrzynią i zostawiałem ori most i osie z 2,4 wiec też nie zmieniałem sterownika skrzyni generalnie dzień roboty

[ Dodano: 8 Listopad 2018, 23:20 ]
polofix, przecież to jeden kompresor a nie dwa chyba ze liczysz ten od klimy

fakt części drogie i o koło pasowe dużo ludzi mnie pytało ten silnik występował tez w r170 i crossfire :mrgreen:

bartek22jj - 8 Listopad 2018, 23:29

adikis, a kolektory wydechowe są te same między 2.4 a 3.2 ? Czy też się różnią?
Co do silnika z c32amg to żeby zapodać go w w202 to trzeba worek dobry mamony mieć :D

polofix - 8 Listopad 2018, 23:30

adikis napisał/a:
bartek22jj, 3,2 ma większa średnicę wydechu od c240 tylny most to mała główka i ciekie pół osie ja zmieniałem razem ze skrzynią i zostawiałem ori most i osie z 2,4 wiec też nie zmieniałem sterownika skrzyni generalnie dzień roboty

[ Dodano: 8 Listopad 2018, 23:20 ]
polofix, przecież to jeden kompresor a nie dwa chyba ze liczysz ten od klimy

fakt części drogie i o koło pasowe dużo ludzi mnie pytało ten silnik występował tez w r170 i crossfire :mrgreen:

To ja na razie chowam się pod stół. Pokręciło mi się wszystko.

bartek22jj - 8 Listopad 2018, 23:42

adikis, jako, że przerabiałeś temat swapów to co konkretnie od A do Z jest potrzebne w przekładce na 3.2? Bo półosie i dyfer przy seryjnych to kwestia czasu i zmielone
adikis - 9 Listopad 2018, 23:49

generalnie ja wsadzałem silnik ze skrzynia silnik miałem kompletny z clk w208 wszystko pasuje prawie bez przeróbek

chłodnica wody może zostać oraz prawie cały dolot ale polecam wsadzać przepustnice i przepływomierz z v8 jest spora różnica

komputer stacyjka blokada kluczyk wszystko wsadzałem z clk

co do mostu ja zostawiłem serie z 2,4 i było ok jedyny problem był w tym ze musiałem z dwóch wałów napędowych zrobić jeden przednia części była od 3,2 tylna od 2,4 rozłączone i połączone na wielofrezie no i była zmiana wydechu

generalnie potrzebował być słupek skrzynie pół wału zestaw do odpalenia czyli kluczyk stacyjka blokada sterownik silnika wtryski chyba te same jeśli chcesz to mogę kiedyś sprawdzić ale wtryski raczej bym zmieniał na większe niż te co były z 3,2 no i przepustnice i przepływke no i wydech dobrze by było zmienić

moc około 240km

polofix - 10 Listopad 2018, 15:00

Adkis. Jak przeszczepiać elektrykę, to W MLu jest inaczej. Nie ma CANu i stacyjka itp w tych rocznikach miały kluczyk scyzoryk. A przynajmniej tak było w starszych rocznikach. Jakaś zmiana elektryki była w 2000r.
bartek22jj - 10 Listopad 2018, 15:47

A co do skrzyni to może zostać manual chyba co? Gdzieś było, że nie zostawiali automatu tylko manual


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group