To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - [W211] Gwizd z turba

Dudek13 - 12 Listopad 2018, 19:33
Temat postu: [W211] Gwizd z turba
Chłopaki, pisze tutaj bo nigdzie nie mogę znaleźć pomocy odnośnie nowego nabytku w211.
Miałem ponad dwa lata w202 i bardzo mi pomogliście we wszystkich problemach.
Fora odnośnie tego modelu mi nie odpowiadają...
Mesiek to 2,7 CDI 2002r. 177km.
Problem polega na tym że słyszę gwizd z turba gdy wciskam pedał gazu. Pojawia się po osiągnięciu ponad tys. obrotów. Jak jedzie rozpędzony i gdy nie wciskam gazu, także słychać gwizdanie z tego miejsca. Słychać to wewnątrz i na zewnątrz. Jakby karetka jechała lub coś na sygnałach.Brakuje tylko kogutów na dachu... Co to może być? Groźne to?
Dziś zdemontowałem filtr powietrza i dostałem się do turbiny
https://www.bankfotek.pl/image/2127952.
Gwiżdże z tego zaznaczonego miejsca, wiem bo polaliśmy mydlinami i jak dałem gazu to stamtąd pokazywały się bąbelki.
https://www.bankfotek.pl/image/2127954
Co to za ustrojstwo? Groźny objaw?
Jest tam jakaś uszczelka? Ktoś miał podobny problem? Drogie w naprawie?

Liczę na Was, naprowadźcie mnie na coś.

Arkadio - 4 Grudzień 2018, 17:34

Miejsce które wskazałeś jest to łapka w obudowie łożysk która "steruje" zmienną geometrią. Gdy to złapiesz to jesteś w stanie poruszać tym na boki? Jesli się to wyrobiło to za wiele nie zdziałasz, trzeba będzie wymienić cały korpus środkowy, jeśli elementy wirujące są w porządku, to koszt regeneracji bedzie około 5 stów
Dudek13 - 5 Grudzień 2018, 21:07

Witam, dzięki za odpowiedź.
Byłem na diagnostyce turbiny i powiedzieli że gwizd jest z "zużytych" łopatek turbiny , w sensie nie są proste tylko na krawędziach postrzępione. Dlatego jest gwizd. Robili próby ciśnienia czy tam kompresji i mówili że ma moc, nic nie uchodzi i działa sprawnie, tyle że gwiżdże.
Jak miałem rozkręcone to nie ruszałem tym na boki, tyle że podczas gazowania bomblowało jak spryskaliśmy mydlinami.

kubus838 - 5 Grudzień 2018, 23:53

Arkadio napisał/a:
Jesli się to wyrobiło to za wiele nie zdziałasz, trzeba będzie wymienić cały korpus środkowy


Witam

Nie tak szybko z tą wymianą. Jeżeli się wyrobiło to należy rozwiercić i nabić lub wkręcić tuleje. Każdy warsztat ślusarski sobie z tym poradzi.

robert

Arkadio - 30 Grudzień 2018, 15:25

Dudek13 napisał/a:
Witam, dzięki za odpowiedź.
Byłem na diagnostyce turbiny i powiedzieli że gwizd jest z "zużytych" łopatek turbiny , w sensie nie są proste tylko na krawędziach postrzępione. Dlatego jest gwizd. Robili próby ciśnienia czy tam kompresji i mówili że ma moc, nic nie uchodzi i działa sprawnie, tyle że gwiżdże.
Jak miałem rozkręcone to nie ruszałem tym na boki, tyle że podczas gazowania bomblowało jak spryskaliśmy mydlinami.


ja osobiście bym ją oddał do zregenerowania, koszt około 6 stów

Kubus838 napisał/a:
Nie tak szybko z tą wymianą. Jeżeli się wyrobiło to należy rozwiercić i nabić lub wkręcić tuleje. Każdy warsztat ślusarski sobie z tym poradzi.


Rozumiem że to wszystko chcesz zrobić bez rozkręcania turbiny?

kubus838 - 30 Grudzień 2018, 17:00

Arkadio napisał/a:

Rozumiem że to wszystko chcesz zrobić bez rozkręcania turbiny?


Nie mam na myśli wykręcania turbiny tylko jej naprawę. Jakby tak wszystko wymieniał to w ciągu dwóch lat wydałby tyle kasy co na nowy samochód.

robert



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group