To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Pompa bosch cieknie , poci sie :)))

Andi21 - 13 Grudzień 2018, 15:55
Temat postu: Pompa bosch cieknie , poci sie :)))
Witam mam problem z cieknaca pompa boscha silnik 2.2 cdi , poci sie na zimnym , do przejechania mam 1000 km i wtedy moge sie tym zajac . Jakies pomysly jak to uszczelnic bez ingerencji tzn bez sciagania ? Pozdrawiam
kubus838 - 13 Grudzień 2018, 19:16

Witam

Raczej nic nie zrobisz. W tej pompie panuje tak duże ciśnienie, że tylko wymiana uszczelek. Jeżeli Ci się tylko poci możesz spróbować jechać. Ale nikt Ci nie da gwarancji, że się nie zapali bądź nie "wypompuje" większości paliwa.

A czy na pewno nieszczelna jest pompa? Może któraś z końcówek przepuszcza przy np wyłamanym jednym "wąsie" od końcówki przewodu. A paliwo po prostu spływa na pompę.

robert

Andi21 - 13 Grudzień 2018, 20:30

Lewy dol patrzac od przodu sie poci ale tylko na zimnym
kubus838 - 13 Grudzień 2018, 20:53

Określenie "lewy dół" to mało do oceny. Trzeba zobaczyć co jest mokre. Czy gniazda w które wkłada się przewody paliwa czy głowiczka pompy. Od strony lewego doły są dwa przewody: jeden elastyczny drugi krótki sztywny łączy pompę z zaworem odcinającym.

robert

Andi21 - 13 Grudzień 2018, 21:05

Mysle ze to i to sie poci , mozna to jakos zalepic :) )) lub tylk wymiana ?

[ Dodano: 13 Grudzień 2018, 21:07 ]
Dodam ze w aucie zabraklo ropy , byl plak na rozruch i po tym zabiegu poci sie :) ))))

kubus838 - 13 Grudzień 2018, 22:00

Jeżeli pompa to tylko do demontażu i uszczelnienia.

Jeżeli przewody to albo wymiana oringów albo wymiana całych przewodów. Ale żeby stwierdzić która opcja to niestety trzeba to widzieć.

robert

Andi21 - 13 Grudzień 2018, 22:42

Czy pompa od strony bloku ma jakies uszczelnienie ? I czy po wymianie trzeba ja adoptowac?

[ Dodano: 13 Grudzień 2018, 22:46 ]
Posiadam pompe z 3.2 identyczna jak z 2,2 ,czy moze pasowac ?

kubus838 - 13 Grudzień 2018, 23:25

Najpierw od pompy odpinasz przewody paliwowe. Te dwa po lewej stronie są wciśnięte i zabezpieczone blaszką i śrubą. Pompa jest do bloku przykręcona na trzy śruby torx - jaki torx to Ci nie napisze bo mam komplet i sprawdzałem zakładając nasadkę na śrubę. Po wykręceniu na pompie jest gruby oring - jeżeli jest cały możesz go zostawić. W sklepie taki oring kosztuje złotówkę. Już masz pompę w ręku. Po założeniu pompy nic nie trzeba ustawiać tylko trzeba wcelować krzywką pompy w gniazdo w silniku. Aby porównać obie pompy trzeba sprawdzić numery tych pomp. Każda pompa ma przynitowana tabliczkę z numerem. Jeżeli numery produktu czyli pompy są takie same to możesz ja założyć.

Ewentualnie jak masz możliwość to możesz pompę zregenerować. Do tego nie potrzeba żadnych "super urządzeń" tylko klucze torx i zestaw naprawczy kupiony w sklepie do tej pompy którą regenerujesz. Numer z tabliczki pompy i w sklepie prosisz o zestaw Boscha. Regeneracja jest bardzo prosta bo zdejmujesz głowiczkę i wymieniasz wewnątrz oringi oraz taka małą metalową uszczelkę i tak w trzech głowiczkach. Operacja taka zajmuje do 20 minut Koszt zestawu naprawczego to 65zł. Ale jeszcze musisz zwrócić uwagę na taką małą białą uszczelkę na jednym z tych przewodów po lewej stronie pompy.

I już cieszysz się sprawną pompą wysokiego ciśnienia. A jak to dokładnie zrobić poszukaj na yt intsrukcji - tak jest to dokładnie opisane.

robert



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group