To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - C200 Kompressor 163KM skąd bierze podciśnienie

karol129 - 24 Luty 2019, 19:26
Temat postu: C200 Kompressor 163KM skąd bierze podciśnienie
Witam wszystkich
Mam w mojej Celince mały problem, otóż map sensor jest nigdzie nie podłączony, tzn kable są
lecz wężyka brak. Gdzie takowy podłączyć i gdzie jest pompa Vacuum?
I jak biegną przewody podciśnienia w komorze silnikowej i jakie powinno być podciśnienie?

Dzięki za wszelką pomoc :)

yarroslav - 26 Luty 2019, 17:10

Witam.
Przylgnę do posta kolegi, jeśli można.
Mam dokładnie to samo u siebie, C200 kompressor 163KM w automacie "zagazowany Niemiec".
Mój na dodatek ma humory, depczesz w gaz, a ta gadzina zastanawia się, jechać, nie jechać, jak już się zdecyduje to idzie jak głupie, po chwili rzuca palenie na dwóch garach i telepie nim jak by miał delirkę.
Gasisz, odpalasz i i działa na wszystkich cylindrach.
Świece wymienione, cewko fajki BERU, wymienione na BERU.
Ach, byłbym zapomniał, map sensor nowy, sondy obie nowe.

polofix - 26 Luty 2019, 18:32

yarroslav napisał/a:
Witam.
Przylgnę do posta kolegi, jeśli można.
Mam dokładnie to samo u siebie, C200 kompressor 163KM w automacie "zagazowany Niemiec".
Mój na dodatek ma humory, depczesz w gaz, a ta gadzina zastanawia się, jechać, nie jechać, jak już się zdecyduje to idzie jak głupie, po chwili rzuca palenie na dwóch garach i telepie nim jak by miał delirkę.
Gasisz, odpalasz i i działa na wszystkich cylindrach.
Świece wymienione, cewko fajki BERU, wymienione na BERU.
Ach, byłbym zapomniał, map sensor nowy, sondy obie nowe.

Masz C200 W202 2,0K Evo, czy C200 W203 2,0K Evo, czy C200 W203 1,8K ?
Na benzynie jest tak samo?

yarroslav - 26 Luty 2019, 18:50

:?:
To moja pierwsza wialnia.
W202 C200 , ale co do 2,0 Evo, nie kumam.
Tak, na benzyce jest to samiusio.

Poniżej VIN
WDB2020871F989043

EDIT

Mam
M111 E20 EVO ML

mariuszt0 - 26 Luty 2019, 19:10

yarroslav, a z odpiętą przepływką jak wyglada sytuacja?
yarroslav - 26 Luty 2019, 19:16

Nie odpinałem.

Odepnę w czwartek jak będę jechał do pracy i sprawdzę.

Przez ostatnie 3 dni, dziś rano miał humory.

co do tego czujnik na kolektorze, to chyba znalazłem odpowiedź.
wygląda na to że jest czujnik "EPS Czujnik ciśnienia powietrza, adaptacja wysokościowa" :roll:
Przynajmniej tak tu piszą: - https://www.czesciauto24.pl/eps/8747155 - :wink:

[ Dodano: 26 Luty 2019, 19:47 ]
karol129 napisał/a:
Witam wszystkich
Mam w mojej Celince mały problem, otóż map sensor jest nigdzie nie podłączony, tzn kable są
lecz wężyka brak. Gdzie takowy podłączyć i gdzie jest pompa Vacuum?
I jak biegną przewody podciśnienia w komorze silnikowej i jakie powinno być podciśnienie?

Dzięki za wszelką pomoc :)


Nie wiem jak u Ciebie, po moim VIN-e jest tak:

http://www.catcar.info/me...TcwPT0tMQ%3D%3D

Szukaj po zakładkach

karol129 - 28 Luty 2019, 06:50

Witam.
Dzięki ale już zrobiłem a przynajmniej tak myślę😛
Autko jeździ, fochów nie ma to myślę że Celinka się nie obraziła 😀

A co do Twojego problemu to oprócz przepływomierza sprawdź jeszcze przepustnice, są dwie, jedna przy kompressorze a druga przy kolektorze dolotowym.

Dzięki za pomoc 😊

yarroslav - 28 Luty 2019, 07:00

Przepustnica przy kolektorze czysta i sprawna.
Dziś rano znów focha miała. :cry:

karol129 - 28 Luty 2019, 08:09

Może Ci się nie spodobać ta odpowiedź, kiedyś gdzieś czytałem że padają sterowniki PMS komputera silnika, on odpowiada za moc, przerwy w zapłonie, itp.

Tu masz info na temat tych PMS
Usterki sterownika MERCEDES BOSCH SIEMENS PMS objawiały się między innymi:
- najczęściej problemy z samochodem pojawiają się po przejechaniu krótkiego dystansu (rozgrzaniu się silnika)
-nierówna praca silnika, brak mocy, szarpanie, dławienie się
- dwa cylindry lub więcej nie palą
- usterka wystąpiła w samochodzie z założonym gazem
- przy podłączeniu do komputera wychodzi błąd CEWKI lub MAPSENSORA

Takie coś kiedyś znalazłem.

polofix - 28 Luty 2019, 11:55

karol129, myślę, że w tym silniku raczej nie występuje usterka ECU. Najczęściej pada przepływomierz. Znaczy nie najczęściej, ale ma swój żywot. Potrafi się tak zrypać, że są duże problemy z jazdą. I to jeśli bez diagnostyki, to odpięcie diagnozuje jej awarię. Proponuję nie kupować żadnej podróby typu NTY itp, tylko oryginał, nowa, ewentualnie używka. Z używkami różnie bywa, ale jak się trafi, to będzie działać jeszcze długo. Nowa oryginał ponad 1000zł. Na forum W203 złe opinie ostatnio mają przepływki Pierburg. Może jakaś wadliwa seria.
Przepustnicy kompresora nie sprawdzi się bez jej rozebrania. Trzeba sprawdzić w środku w jakim stanie jest silniczek. Czy ma luzy itp. Rozbiórka prosta, bo ściąga się spinki i gotowe.
Mit mówi jeszcze o oleju w wiązce. Ja też go miałem, i ECU zalany olejem. Z tego co wiem, to wszyscy tak mają i jeżdżą. Olej dostaje się poprzez cewkę przy zmiennych fazach rozrządu i pompowany jest w żyły kabli i trafia do ECU. Trzeba przerwać jego bieg, zakładając adapter, lub ucinając przewody i łącząc je na nowo.

karol129 - 28 Luty 2019, 12:15

Przepływomierz to tylko oryginał bo te zamienniki to jakiś badziew. Wiem bo miałem ich ze 3 od najtańszych za ok 120 zł z autlog aż bo bosha za kilka stówek. O dziwo najtańszy najdłużej działał a Bosch padł po 2 tygodniach. Aż się wkurzyłem, pojechałem do salonu i kupiłem oryginał z VDO. Tylko jak moja zobaczyła rachunek to później musiałem spać na kanapie przez 2 tygodnie... 😂
Ja rozbierałem przepustnice i to obie żeby wyczyścić, szybko poszło a i przy okazji do środka kompressora zajrzałem🙂
A co do sprawdzenia to podobno jak się przełącza kluczyk do zapłonu ale nie uruchamia się silnika to powinna się otworzyć i zamknąć albo na odwrót, już kurcze nie pamiętam. Jeżeli tak chodzi to powinna być ok.

A co do oleju to ja mam jakąś modyfikacje albo już kiedyś w Niemczech wymienili to bo olej mi do kabli nie idzie. A kable z oryginalnymi naklejkami.

Ps. Podobno w tej Celince są dwie odmy, jedna u góry i jedna na dole i ta na dole ma jakiś filtr. To prawda czy nie, bo nigdy tam się nie dobierałem?

yarroslav - 28 Luty 2019, 19:20

Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Dziś odpiąłem przepływkę i podczas przyspieszania strasznie szarpał.
Po 20 km zatrzymałem się i podpiąłem ją, w sensie, przepłykę, na wyłączonym silniku.
Przed podpięciem włączyłem światła awaryjne i na włączonym zapłonie działają inaczej niż na wyłączonym, link do filmiku poniżej.
U Was też tak jest, bo moim zdaniem to jest coś nie tak z elektryką.
https://drive.google.com/open?id=1K9yCnF5qtFGZ-rFTmmgQofAgq-3X9RrZ
Po podłączeniu przepływomierza przyspieszył bez szarpania i po około 500m rzucił palenie na dwóch, chyba, tak mi się zdaje, garach, zresztą, posłuchajcie sami.
Link poniżej.
https://drive.google.com/open?id=1mNqnJ_dvSA4psksKPs-1yCruoijtk27c
Zgasiłem, odpaliłem i pognałem do domu.

karol129 - 28 Luty 2019, 20:14

Sprawdzę jutro u mnie jak działają awaryjne.

Co do tego dziwnego dźwięku to spróbuj odpiąć wariator zmiennych faz rozrządu. Ten magnes z przodu. Bo ten dźwięk to jakby źle zmieniał fazy.

Fajna była, muszę kiedyś wrzucić zdjęcia mojej tylko jak już wymienię błotniki.


Panowie a pytanie z innej beczki. Czy jakbym wcisnął przycisk SOS z systemu tele-Aid mając telefon, kartę sim i działający GPS fabryczny to wezwę pomoc albo mnie chociaż połączy z systemem e-call? Bo mam to cały sprzęt w aucie a nie wiem czy zadziała w razie czego.

yarroslav - 28 Luty 2019, 20:28

Jutro po pracy rozkręcam przepustnicę przy wialni i wyciągam wariator.

[ Dodano: 28 Luty 2019, 21:06 ]
Tak przy okazji.
Gdyby komuś było trzeba wymienić taśmę w liczniku, tę do wyświetlacza.
https://sklep.naprawapixeli.pl/index.php?id_product=33&controller=product
Ja wymieniałem sam, działa i tanio.

adamd - 1 Marzec 2019, 07:43

A przepływki dalej nie wymieniłeś ? Nie ma się co zastanawiać najpierw dobrej marki przepływomierz a potem dopiero reszta.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group