Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Przewody hamulcowe
kubus838 - 10 Czerwiec 2019, 13:37 Temat postu: Przewody hamulcowe Witam
Czy może ktoś wskazać grubość przewodów hamulcowych tylnych w w202 2.2 cdi z 2000 roku? Ja już swoich nie pomierzę bo po prostu zardzewiały a chciałbym je wymienić.
robert
polofix - 10 Czerwiec 2019, 19:27 Temat postu: Re: Przewody hamulcowe
kubus838 napisał/a: | Witam
Czy może ktoś wskazać grubość przewodów hamulcowych tylnych w w202 2.2 cdi z 2000 roku? Ja już swoich nie pomierzę bo po prostu zardzewiały a chciałbym je wymienić.
robert |
Dokładnie 3/16" .
Pyra - 10 Czerwiec 2019, 20:08 Temat postu: Re: Przewody hamulcowe Witam
polofix napisał/a: | Dokładnie 3/16" . |
Czyli po naszemu 4,75mm.
Ja miałem wymienione na miedziane.
Pozdrawiam
kubus838 - 10 Czerwiec 2019, 20:26 Temat postu: Re: Przewody hamulcowe
Pyra napisał/a: | Witam
polofix napisał/a: | Dokładnie 3/16" . |
Czyli po naszemu 4,75mm.
Ja miałem wymienione na miedziane.
Pozdrawiam | .
Dokładnie chce to samo zrobić - miedziane. Czyli 4,8 zewnątrz a w wewnątrz.?
robert
Pyra - 10 Czerwiec 2019, 23:19 Temat postu: Re: Przewody hamulcowe Witam
kubus838 napisał/a: | Czyli 4,8 zewnątrz a w wewnątrz.?
robert |
Wewnątrz, to dokładnie nie pamiętam, ale to zdaje się standard.
Pozdrawiam
polofix - 11 Czerwiec 2019, 13:48
To standardowa średnica. 99% samochodów ją ma. Jeżeli masz ASR, to idą dwie rurki osobiście. +/- 8 metrów.
kubus838 - 11 Czerwiec 2019, 13:53
U mnie tez idą dwie rurki. Ale u mnie jest ESP. Generalnie to chyba w każdym samochodzie który posiada abs do każdego koła idzie osobna rurka - bez żadnych trójników czy rozgałęziaczy.. Inaczej system nie mógłby sterować hamulcami.
robert
polofix - 11 Czerwiec 2019, 14:02
kubus838 napisał/a: | U mnie tez idą dwie rurki. Ale u mnie jest ESP. Generalnie to chyba w każdym samochodzie który posiada abs do każdego koła idzie osobna rurka - bez żadnych trójników czy rozgałęziaczy.. Inaczej system nie mógłby sterować hamulcami.
robert | No właśnie tak nie jest. W mercedesie z samym ABS idzie jedna rurka, potem trójnik na oba koła.
kubus838 - 11 Czerwiec 2019, 14:25
polofix napisał/a: | No właśnie tak nie jest. W mercedesie z samym ABS idzie jedna rurka, potem trójnik na oba koła. |
A właśnie nie jestem tego pewien - ale mogę się mylić. Bo tak na zdrowy rozum jeżeli tylne lewe koło wpadnie w poślizg i abs zareaguje to zostaną zatrzymane oba koła. tylne. Wtedy abs nie pomorze przy hamowaniu a raczej zaszkodzi. Wiem też, że abs jest już montowany tak aby reagować na wszystkie koła. Wiem też, że kiedyś montowano abs na osie i były auta które miały zamontowany abs tylko na oś pędną - ale to były pierwsze takie systemy abs.
robert
polofix - 11 Czerwiec 2019, 14:30
kubus838 napisał/a: | polofix napisał/a: | No właśnie tak nie jest. W mercedesie z samym ABS idzie jedna rurka, potem trójnik na oba koła. |
A właśnie nie jestem tego pewien - ale mogę się mylić. Bo tak na zdrowy rozum jeżeli tylne lewe koło wpadnie w poślizg i abs zareaguje to zostaną zatrzymane oba koła. tylne. Wtedy abs nie pomorze przy hamowaniu a raczej zaszkodzi. Wiem też, że abs jest już montowany tak aby reagować na wszystkie koła. Wiem też, że kiedyś montowano abs na osie i były auta które miały zamontowany abs tylko na oś pędną - ale to były pierwsze takie systemy abs.
robert |
Wiem co piszę. Mając system ABS podczas hamowania, przez to że tył hamuje z mniejszą siłą w poślizg wpadają szybciej przednie koła. Stare wersje miały nawet czujnik ABSu zamontowany w tylnym dyfrze, co mówi samo za siebie.
kubus838 - 11 Czerwiec 2019, 14:37
polofix napisał/a: |
Wiem co piszę. Mając system ABS podczas hamowania, przez to że tył hamuje z mniejszą siłą w poślizg wpadają szybciej przednie koła. Stare wersje miały nawet czujnik ABSu zamontowany w tylnym dyfrze, co mówi samo za siebie. |
Faktycznie były takie auta które miały montowany czujnik w moście. Tylko tyle, że to chyba nie pomagało podczas hamowania. Jak tylne koło pędne wpadło w poślizg i abs zadziałał to przy jednoczesnym skręcie auta tył auta wyprzedził przód.
robert
polofix - 11 Czerwiec 2019, 14:39
kubus838 napisał/a: | polofix napisał/a: |
Wiem co piszę. Mając system ABS podczas hamowania, przez to że tył hamuje z mniejszą siłą w poślizg wpadają szybciej przednie koła. Stare wersje miały nawet czujnik ABSu zamontowany w tylnym dyfrze, co mówi samo za siebie. |
Faktycznie były takie auta które miały montowany czujnik w moście. Tylko tyle, że to chyba nie pomagało podczas hamowania. Jak tylne koło pędne wpadło w poślizg i abs zadziałał to przy jednoczesnym skręcie auta tył auta wyprzedził przód.
robert |
Nie ma takiej możliwości, że tył wyprzedzi przód. Tył słabiej hamuje, jak pisałem wcześniej i to wystarczy.
kubus838 - 11 Czerwiec 2019, 14:49
polofix napisał/a: |
Nie ma takiej możliwości, że tył wyprzedzi przód. Tył słabiej hamuje, jak pisałem wcześniej i to wystarczy. |
Pomimo słabej siły hamowania to na lodzie i tak koła tylne lub jedno z kół może zostać zatrzymane. Jeżeli oba zostaną zatrzymane to wiadomo abs odpuści. A jak jedno zostanie zatrzymane. to co wtedy? Przy jednej rurce abs zwolni oba? Chociaż jak się temu przyjrzeć dokładniej to abs będzie hamował całą osią i po chwili odpuszczał i wtedy auto wyhamuje bez obrotu.
robert
polofix - 11 Czerwiec 2019, 16:16
kubus838 napisał/a: | polofix napisał/a: |
Nie ma takiej możliwości, że tył wyprzedzi przód. Tył słabiej hamuje, jak pisałem wcześniej i to wystarczy. |
Pomimo słabej siły hamowania to na lodzie i tak koła tylne lub jedno z kół może zostać zatrzymane. Jeżeli oba zostaną zatrzymane to wiadomo abs odpuści. A jak jedno zostanie zatrzymane. to co wtedy? Przy jednej rurce abs zwolni oba? Chociaż jak się temu przyjrzeć dokładniej to abs będzie hamował całą osią i po chwili odpuszczał i wtedy auto wyhamuje bez obrotu.
robert | Jeszcze raz ci piszę, że przednia oś hamuje z większą siłą. Gdy nie może tylne koło stanąć, bo szybciej zrobi to przednie. W tym momencie zadziała system i nie ma mowy o zablokowaniu żadnego koła.
mariuszt0 - 11 Czerwiec 2019, 16:58
polofix, szkoda się kopać z koniem (i tak nie przebrniesz przez ten mur)
|
|
|