To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Nie równa praca i wypadanie zapłonu na zimnym silniku

Blackdog - 16 Sierpień 2019, 23:19
Temat postu: Nie równa praca i wypadanie zapłonu na zimnym silniku
Pacjent to w202, 2.0 136 kuców, rok 98 czyli polift. 114k przebiegu.

Samochód rok stał praktycznie nie używany, czasami odpaliłem i przejechałem się ale do czasu kiedy przerdzewiały śruby na flanszy. Do tamtego czasu działał jako tako, były problemy z obrotami ale nie gasł na zimnym i nie wypadał zapłon tak często Zostały też zmienione świece, filtr paliwa i powietrza z nadzieją że to coś da, nic to nie dało. Po jakimś czasie zabrałem się za naprawę śrub, zdemontowałem kolektor, wydech i oddałem do specjalisty. Gdy wcześniej wymienione części były w naprawie wyczyściłem przepustnice. Złożyłem wszystko i tragedia, wypadał z zapłonu co chwile, obroty nie trzymały, gasł a to wszystko tylko na zimnym silniku. Żeby działał trzeba było trzymać gaz, wtedy odziwo wszystko było ok. Na ciepłym zapłon nie wypadał, obroty delikatnie falowały ale wydaje mi się że był słabszy.

Byłem tydzień temu na diagnostyce, wyniki z przepływomierza i sondy były niepoprawne, został przeczyszczony przepływomierz, po tej operacji powrócił do żywych i wyniki obydwu się poprawiły. Lecz dalej lekkie falowanie na ciepłym występowało ale już nie takie. Dodam jeszcze że na złączu nie było masy przez co był problem z połączeniem.

Przejechałem nim z 120km bez mniejszego problemu, postawiłem, następnego dnia odpalam, raz wypadł z zapłonu ale nie zgasł. Obroty lekko falują. Po 10 godzinach pracy odpaliłem i oprócz falujących obrotów było ok.

Odstawiłem samochód do garażu i wczoraj się za niego wziąłem.

Od nowa przeczyściłem przepustnice, wykręciłem świece, były poprawnej barwy. Sprawdziłem szczelność dolotu. Przeczyściłem styki masy przy komputerze. Zalałem 3 butelki "STP formuła do benzyny" na pusty zbiornik według zaleceń mechanika by wyczyścić wtryski. Odpalam i to samo, wypada zapłon i gaśnie. Przytrzymanie gazu pomaga, przejechałem się, zauważyłem że tak jak by poprawiło się na ciepłym, obroty nie falują ale to na ciepłym. Obawiam się że na zimnym zimnym będzie tak dalej.

Nie mam już pomysłu co może być przyczyną tych problemów więc zwracam się o pomoc do was.

wiskontii - 17 Sierpień 2019, 15:10

szczelnośc powietrza do sprawdzenia
Blackdog - 17 Sierpień 2019, 17:06

wiskontii, sprawdzone x razy.
norbbi - 31 Sierpień 2019, 17:51

Przyczyn takiego stanu rzeczy może być co najmniej kilka. Np u mnie na początku myślałem, że przyczyną są świece - okazało się docelowo, że problem był cewką, która wymagała wymiany.
Objawy - takie mniej więcej, jakie powyżej zostały opisane.

Kwestia otwartą pozostaje dobór pasujących części. Ale z tym nie powinno być większego problemu, można to zrobić np po nr Vin.
Proponuje jeszcze tutaj sprawdzić: https://motoszef.pl/partscatalogue/mercedes-benz,1-00074.aspx

Blackdog - 12 Wrzesień 2019, 19:50

Dziwne rzeczy dzieją się z tym samochodem. Po opisaniu mojego problemu tutaj i na elektrodzie znalazłem jeden odpięty wąż od podciśnienia, podpięcie go poprawiło tylko tyle że nie gasł.

Nie mając czasu zostawiłem tak, w piątek założyłem gaz. Po założeniu zapłon na zimnym dalej wypadał ale już nie tak. Przejechałem nim 350 na gazie i problem znikł :mrgreen: tzn. nie do końca bo falują obroty na benzynie i na gazie ale już nie tak jak wcześniej. Da się żyć.

Abdul - 12 Październik 2019, 22:05

Brawo za podejście...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group