Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Problem z wentylatorem silnika
damiano6699 - 21 Wrzesień 2019, 20:34 Temat postu: Problem z wentylatorem silnika Witam
Tak wiec problem polega na tym że nie załącza mi sie 2 bieg wentylatora (sztuk jedna )
Rozgrzewa sie do okolo 100 stopni i wentylator dziala sobie swobodnie.
Gwiazda z klimą (nie ma climatronika), wentylator elektryczny.
Mam ogólnie problem ze sterownikiem wentylatora, mianowicie musialem go odizolowac od karoserii żeby nie dotykał bezpośrednio bo wariował(kawałek detki od roweru roziązał sprawę ), to znaczy paliła się kontrolka chłodnicy i wentylator nie ruszał wcale.
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi
WoleMerce - 22 Wrzesień 2019, 23:24
Jeżeli chodzi Ci o wiatrak chłodnicy, i masz go sterowanego modułem który oryginalnie znajdował się w lewym przednim nadkolu to odpowiedziałeś sobie na pytanie sam co jest jego powodem.
Uszkodzony moduł, wiatrak nie ma 1 i 2 biegu, ma płynną regulację.
Jak już kupisz inny moduł to proponuję przenieść go w okolicę pod maską
damiano6699 - 23 Wrzesień 2019, 16:32
Moduł nadal się znajduje w tym samym miejscu. A w jakim celu 'lepiej go przenieść pod maskę' skoro fabryka go zamontowała w nadkolu, więc niech tam zostanie chyba ze ma to na coś wpływ.
Moduł wymieniałem a raczej podmianiałem od znajomego z tymi samymi numerami modułu i nadaj jest sa sama bajka, czyli muszę go odizolować od karoserii bo inaczej lipa. Mój moduł u niego zachowuje się jak trzeba czyli rozpędza wentylator jak powinien.
Problem leży gdzieś indziej nie w module tak jakby było gdzieś zrawcie ale nie wiem gdzie nawet tego szukać bo nie wiem którędy idą przewody, próbowałem pytać wójka google o pomoc, ale nawet on głupieje. Wiem ze dwa gróbe przewody ida prosto do wentylatora a z resztą nie mam pojęcia.
Może ktoś posiada schemat elektryczny do takiego ustrojstwa. Jedynie co znajdowałem to wersję z wiskozą
WoleMerce - 23 Wrzesień 2019, 21:13
Przenosi się w takim celu właśnie aby nie działały na niego destrukcyjne siły, błota, wilgoci i soli
Może masz po prostu walnięty wentylator, jak połączysz te grube kable to wiatrak powinien chodzić na pełnych obrotach nawet na wyłączonym silniku.
|
|
|