Elektryka - Ddokładka OBDII (OBD2) do wersji europejskiej (jak w USA)
panczo12d - 22 Wrzesień 2019, 20:59 Temat postu: Ddokładka OBDII (OBD2) do wersji europejskiej (jak w USA) Jak wiadomo, samochody sprzedawane w stanach zjednoczonych od 1996r. musiałby być wyposażone w złącze diagnostyczne OBD 2. Z tego powodu Mercedes dostosował się do wymagań i instalował owe złącze diagnostyczne nad kolanami kierowcy, dzięki czemu możliwe było diagnozowanie W202 przy pomocy uniwersalnych interfejsów diagnostycznych.
Czy posiada ktoś schemat połączenia tego złącza, tak aby móc dołożyć je do wersji europejskiej? Tak jak już napisałem pozwoliłoby to na diagnostykę samochodu przy pomocy standardowych interfejsów za 30 zł, a nie SD za 2000 zł.
Jeszcze nikt nie poruszał tego tematu, stąd nowy wątek.
Paweł
mariuszt0 - 22 Wrzesień 2019, 21:34
panczo12d, bez SD tak czy siak wiele nie zdziałasz, niestety. Tu chodzi tylko i wyłącznie o wygodę. Łatwiej robić testy na drodze mając SD w kabinie a nie pod maską. Sam sposób diagnozowania samochodu się nie zmienił, nie ważne jaką masz wtyczkę
panczo12d - 22 Wrzesień 2019, 21:55
mariuszt0 napisał/a: | bez SD tak czy siak wiele nie zdziałasz |
interfejsy diagnostyczne pod standard obd2 pozwalają na odczyt błędów w sterowniku silnika, ich usunięcie oraz podgląd parametrów z czujników na żywo
mariuszt0 napisał/a: | Tu chodzi tylko i wyłącznie o wygodę |
chodzi o dodatkowe złącze, które znajduje się w W202 na rynek amerykański
mariuszt0 napisał/a: | Łatwiej robić testy na drodze mając SD w kabinie a nie pod maską |
Można również robić podstawowe testy na drodze mając dowolny inny interfejs w kabinie (gdy dołożymy obd2)
mariuszt0 napisał/a: | Sam sposób diagnozowania samochodu się nie zmienił |
Zmienił się o 180 stopni, ponieważ regulacje prawne wymusiły dostosowanie się do standardów, aby każdy interfejs był w stanie odczytać podstawowe parametry/błędy w sterowniku. Gdyby nie regulacje prawne i wymuszenie na producentach dostosowania się do standardów nadal diagnozowanie byłoby możliwe tylko i wyłącznie przy użyciu dedykowanych interfejsów producentów.
Dlatego też szukam schematu w jaki sposób jest to podłączone w W202 w USA.
[ Dodano: 22 Wrzesień 2019, 21:58 ]
mariuszt0, zobacz jak można odczytywać kody błędów za pomocą standardowego interfejsu: https://www.youtube.com/watch?v=iIyWS9PKkxw
WoleMerce - 22 Wrzesień 2019, 23:33
Jak ktoś chce się bawić w odczytywanie błędów to może nawet i kupić interfejs pod telefon.
Akurat z doświadczenia wiem że te kalkulatory które są w większości warsztatów nadają się jedynie do kasowania błędów i niczego więcej.
Mariusz ma rację, jak chcesz mieć 100% pewność jeżeli chodzi o zgodność kodów błędów, ich przyczyn to tylko SD, plus inne parametry które można podejrzeć, chociaż zasadniczo 202 aż tak dużo bajerów nie ma
Schematy pewnie znajdziesz na innych forach, ewentualnie może jakieś adaptery.
|
|
|