Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Sprzęgło , biegi , pompa
Mr.E - 11 Wrzesień 2007, 19:04 Temat postu: Sprzęgło , biegi , pompa Mam mały duży problem. Mianowicie Po r0zgrzaniu samochodu tj Mesio C200CDI 2000r Kombi W202 po pokonaniu trasu Gdańsk - Koszalin stałem w dość pokaźnym korku. Po jakiść 15 minutach ciągłego wahlowania biegami ruszania i stawania (mam manuala) stwierdziłem że po wysprzęgleniu nie moge wrzucić biegu. Jakoś potoczyłem się na przystanek autobusowy zamknąłem auto i starałem się znaleźć jakiś serwis. Po 30 minutach miałem namiar. Wróciłem do samochodu i ku mojemu zdziwieniu biegi chodziły idealnie. Powoli ruszyłem i nic. Na trasie powrotnej podczas wyprzedzania jednej z ciężarówek na 4 biegu mniejwięcej przy 2,5 tys obr zauważyłem że sprzęgło mi się ślizga... Jakoś doczłapałem się do domu. Następnego dnia wyjechałem na mały test. Sprzęgło sie ślizgało w momencie gwałtownego przyspieszania od ok 3000 , 3200 obr TYLKO na biegach 4 i 5. Wyłączyłem ESP i objaw jest taki sam. Jest poślizg sprzęgła. Na niższych biegach jest ok a na 1 biegu idzie z piskiem opon. Po konsultacjach z 2 mechanikami jestem załamany. Mówią że to komplet sprzęgła jest do wymiany a koszt takowego to ok 2200 w oryginale + 400 wymiana. Znalałem Sachsa za 1100zł i mechanika znajomego co za 200 zł to zrobi. Pogodziłem się z tą myślą. Z tropu zbił mnie mój wujek który studiował mechanike. Mówi że najpierw warto sprawdzić wysprzęglik bo może się "nie wraca". Czy ktoś mi może pomóc i powiedzieć która z usterek jest bardziej prawdopodobna? Jak to sprawdzić czy wysprzęglik, pompa czy może inna opcja? Z góry dzięki za pomoc
andrzej - 11 Wrzesień 2007, 19:16
Stawiam na zestaw nr1
Co do wysprzeglika to raczej sie niezdaza zeby niewracał jak juz cos to w drugą strone (niewysprzęgla)
Szacunek dla wójka ale myslę ze zmącił Ci rozum
Jary - 11 Wrzesień 2007, 19:45
Mr.E napisał/a: | Z tropu zbił mnie mój wujek który studiował mechanike. |
Myślę że wujek ma rację albo wysprzęglik albo pompka, wylkluczył bym raczej sprzęgło, gdyby to ono to na I biegu by nie piskal
pstrag - 11 Wrzesień 2007, 20:04
Jary, sprzegło zaczyna sie slizgac od najwiekszych przełożen z czasem przyjdzie i moment na 1,2,3 , widac tu ewidentnie ze sprzegło jest na wymarciu ... chyba ze sie mysle
andrzej - 11 Wrzesień 2007, 20:07
Jary napisał/a: | Mr.E napisał/a: | Z tropu zbił mnie mój wujek który studiował mechanike. |
wylkluczył bym raczej sprzęgło, gdyby to ono to na I biegu by nie piskal |
Niemyśl ze sie czepiam poprostu chce to dokładnie zrozumieć.
Powiedz mi dlaczego wtedy miałby ślizgać na innych biegach?
Z mojego doświadzczenia ( z racji wieku pewnie jest mniejsze ale) Jak sprzegło slizga na ostatnim biegu po przełozeniu na bieg nizszy slizganie ustaje,jednak po jakims czsie trzeba zejsc jeszcze nizej a potem jescze. Nie jest tak odrazu ze niemozna ruszyc z biegu pierwszego. Okladzina sprzegla niesciera sie odrazu cała tylko częsciowo traci przyczepnosć do koła zamachowego. Ale to tylko moja opinia
Kolega pstrag21 mnie wyprzedził ale ja zaczołem pierwszy pisac hihihi
pstrag - 11 Wrzesień 2007, 20:10
andrzej, czyli sie nie myslilem masz świeta racje
Mr.E - 11 Wrzesień 2007, 21:13
wiec szukam sprzegla... a ile na jednym sprzegle mesio pwinien sie pobujac? srednio... zaokraglajac do 50 000km.
Jary - 11 Wrzesień 2007, 21:32
andrzej napisał/a: | Niemyśl ze sie czepiam poprostu chce to dokładnie zrozumieć. |
Poprostu ten zespół też się psuje, lubi się blokować pompka, zużywa się wysprzęglik, nie cofa sie i powoduje poślizg sprzęgła, zjawisko podobne jakbyś nie cofnął całkiem nogi z pedału. Myślę, że jest to łatwiejsze do sprawdzenia niż wymiana sprzęgła - to zawsze zdążysz
andrzej - 11 Wrzesień 2007, 21:51
[quote="Jary"] andrzej napisał/a: | Niemyśl ze sie czepiam poprostu chce to dokładnie zrozumieć. |
Poprostu ten zespół też się psuje, lubi się blokować pompka, zużywa się wysprzęglik, nie cofa sie i powoduje poślizg sprzęgła,
Ale kolega napisał ze na pierwszym biegu ładnie mu ciagnie aż piszczą koła (co zresztą cytowałeś) a na wyższych ślizga i tu mi niepasuje wysprzeglik czy pompka (przecież niewiedzą który jest aktualnie bieg )
Ja upierałbym sie przy tarczy badż docisku. Ale napewno niezaszkodzi sprawdzic co sugeruje kolega Jary trzeba szukać od rzeczy tańszych. A nuż sie uda
Mr.E - 11 Wrzesień 2007, 22:33
a moze wiecie jak sprawdzic pompke i wysprzeglik?
jjankiello - 12 Wrzesień 2007, 01:40
Mr.E napisał/a: | a moze wiecie jak sprawdzic pompke i wysprzeglik? | Najpierw obadaj wzrokowo (wysprzęglik będzie ciężko, bo go mało widać) czy nie ma wycieków i ogólnie jak to wygląda...
Tak mnie zastanawia to, że to się dzieje przy gorącym silniku i zaczęło się po dłuższym i częstym obciążaniu sprzęgła, dlatego zapytam - kiedy miałeś wymieniany płyn i czy próbowałeś odpowietrzać układ sprzęgła
andrzej - 12 Wrzesień 2007, 15:05
jjankiello napisał/a: | Mr.E napisał/a: | a moze wiecie jak sprawdzic pompke i wysprzeglik? | Najpierw obadaj wzrokowo (wysprzęglik będzie ciężko, bo go mało widać) czy nie ma wycieków i ogólnie jak to wygląda...
Tak mnie zastanawia to, że to się dzieje przy gorącym silniku i zaczęło się po dłuższym i częstym obciążaniu sprzęgła, dlatego zapytam - kiedy miałeś wymieniany płyn i czy próbowałeś odpowietrzać układ sprzęgła |
Moim zdaniem najprosciej to wytłumaczyć porównując do działania chamulców .Zasada działania jest taka sama tzn. tarcie a gdzie tarcie tam wzrost temperatury. Wiadomo rozgrzane chamulce działają słabiej.
Więc i rozgrzane sprzęgło jest słabsze ,nadodatek rozgrzany docisk też słabiej dociska.
Ja to widze własnie tak
sewan - 12 Wrzesień 2007, 15:37
jjankiello napisał/a: |
Tak mnie zastanawia to, że to się dzieje przy gorącym silniku i zaczęło się po dłuższym i częstym obciążaniu sprzęgła, dlatego zapytam - kiedy miałeś wymieniany płyn i czy próbowałeś odpowietrzać układ sprzęgła |
Dokładnie tak, objawy wskazują na zapowietrzony układ - najprawdpodobniej masz stary płyn z dużą ilością wody, która od gorąca paruje.
remolmar - 12 Wrzesień 2007, 20:47
witam,
a u mnie jest cos podobnego. przy rozgrzanym aucie i czestych jazdach w korkach ( po dluzszej chwili ) - sprzeglo dosyc obciazone ............ przy kazdorazowym wrzuceniu biegu na wyzszy na sammym koncu czuc rwanie....... niezdaza sie tak za kazdym razem ale dosyc czesto ....
mozecie przeprowadzic diagnoze?????
pozdr
Jary - 13 Wrzesień 2007, 00:07
Sprawdź stan pompki, np. czy nie zapowietrzona
|
|
|