Ogólnie o C-klasie - archiwum - silnik C-180
Adam8203 - 25 Styczeń 2006, 19:38 Temat postu: silnik C-180 Mam jeszcze pytanko dotyczące silnika w C-KLASIE 180 z 95r.Mianowicie czy ten silnik ma pasek rozrządu czy łańcuszek.Wcześniej miałem same japońce więc nie wiem:D
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi
Przemek - 25 Styczeń 2006, 20:25 Temat postu: Re: silnik C-180
Adam8203 napisał/a: | Mam jeszcze pytanko dotyczące silnika w C-KLASIE 180 z 95r.Mianowicie czy ten silnik ma pasek rozrządu czy łańcuszek.Wcześniej miałem same japońce więc nie wiem:D
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi |
Witam
Ma łańcuszek, ktory powinnien wytrzymac 300tkm, zas w teori po 200tkm powinno skontrolowac sie jego wyciagniecie
Artzgodka - 14 Styczeń 2008, 16:56
Hm czyli jak to jest ten łańcuszek jest dożywotni czy nie. Trzeba go wymieniać lub napinać co jakiś czas???
Pozdrawiam
Artur
Aloiz - 14 Styczeń 2008, 18:55
Skontrolować po przebiegu 300000 tyś. km
Artzgodka - 15 Styczeń 2008, 10:53
dzieki
mam nadzieję, że będę pamiętał choć to dopiero za 150 tys km
pozdro
Artur
Jary - 15 Styczeń 2008, 14:28
Artzgodka napisał/a: | mam nadzieję, że będę pamiętał |
On Ci sam przypomni
darkenstein - 16 Styczeń 2008, 00:46
moj sie wlasnie troche chyba odzywa (srubotanie czasami) mam przejechane 200tys.
ondreyos - 16 Styczeń 2008, 01:42
a takie pytanko - czy w mercedesach zerwanie lancuszka grozi tym samym, czym w wiekszosci aut zerwanie paska?
Axwell - 16 Styczeń 2008, 01:51
na mój prosty chłopski rozum, Tak... w końcu pasek ma mniejszą wytrzymałosc porównując łańcuch, przenosi wiekszą siłę i dłuzsza jest jego exploatacja..
mam mondeo na łańcuchach a tam podobno rozrzad mozna robić przy generalce silnika..
Artzgodka - 18 Styczeń 2008, 13:29
wg. mnie czy to łańcuch czy pasek jeden i drugi przenosi podobne obciążenia
a jeśli chodzi o uszkodzenia to zapewne tak, silnik mercedesa jest zapewne (nie wiem tego na pewno podkreślam) jak większość nowych konstrukcji silnikiem konfliktowym czyli jak się spotka (po zerwaniu łańcucha) tłok z zaworami to będzie słabo po gięte zawory głowica do roboty a i tłok może pęknąć
pozdro
Atur
sewan - 18 Styczeń 2008, 14:26
Jeszcze nie słyszałem, żeby komukolwiek pękł łańcuch.... Łańcuchy nie pękają w taki sposób, że możliwe jest jego zerwanie (jak paski).
Natomiast teoretycznie jest możliwe, że łańcuch może przeskoczyć, jeśli jest bardzo wyciągnięty, napinacz nie działa kompletnie a silnik gwałtownie się obciąży. W praktyce jednak takich rzeczy się nie spotyka.
Łańcuchy są bezawaryjne i długowieczne.
ondreyos - 18 Styczeń 2008, 22:45
dobra, a czy takie przeskoczenie bedzie oznaczac dla silnika takie same klopoty, jak zerwanie paska, czy tylko np. zacznie nierowno chodzic, przebierac, straci moc itp, ale nie bedzie koniecznosci robienia kapitalki?
Jary - 19 Styczeń 2008, 00:35
ondreyos napisał/a: | czy takie przeskoczenie bedzie oznaczac dla silnika takie same klopoty, jak zerwanie paska, |
Nie, choć zależy o ile ząbków/ogniw przeskoczy, w praktyce to jest raczej niemożliwe, nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem
Axwell - 19 Styczeń 2008, 00:54
sewan napisał/a: | Jeszcze nie słyszałem, żeby komukolwiek pękł łańcuch.... Łańcuchy nie pękają w taki sposób, że możliwe jest jego zerwanie (jak paski).
Natomiast teoretycznie jest możliwe, że łańcuch może przeskoczyć, jeśli jest bardzo wyciągnięty, napinacz nie działa kompletnie a silnik gwałtownie się obciąży. W praktyce jednak takich rzeczy się nie spotyka.
Łańcuchy są bezawaryjne i długowieczne. | Zgadzam Sie ...
[ Dodano: 19 Styczeń 2008, 00:55 ]
Jary napisał/a: | Nie, choć zależy o ile ząbków/ogniw przeskoczy, w praktyce to jest raczej niemożliwe, nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem | jest bardziej niż pewne ze zerwanie paska jest nie równomierne w szkodach niż przeskoczenie o kilka zębów na łancuchu...
Jary - 19 Styczeń 2008, 13:02
Axwell napisał/a: | jest bardziej niż pewne ze zerwanie paska jest nie równomierne w szkodach niż przeskoczenie o kilka zębów na łancuchu... |
No, przy kilku ząbkach to miałbym wątpliwości
|
|
|