To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - stukanie z nawiewu

jjankiello - 17 Wrzesień 2007, 21:31

Cytat:
A dużo z tym roboty trzeba płyn z puszczać z układu?

Raczej nie, mozna zacisnąć lub zatkać węże po obu stronach (co nieco wycieknie przy demontażu) na czas wymontowania. Potem, po złożeniu, odpowietrzyć przez włączenie ogrzewania na maxa i rozgrzanie silnika do pełnego otwarcia termostatu, ew. po wszystkim uzupełnić płyn w zbiorniku wyrównawczym.

czarny85 - 18 Wrzesień 2007, 00:03

a może ma ktoś foto jak wyglądają i gdzie są te zaworki?
jjankiello - 18 Wrzesień 2007, 07:20

W w210 wygląda to tak:
czarny85 - 11 Październik 2007, 00:13

a do czego służą te zaworki tak na chłopski rozum. Co by sie stało gdyby to urządzonko porostu wyrzucić??
Ahm jescze jedno czy to całe urządzonko na ostanim zdjęciu nie jest zanitowane??

jjankiello - 11 Październik 2007, 00:29

czarny85 napisał/a:
a do czego służą te zaworki tak na chłopski rozum.
Do tego, żeby możliwe było regulowanie przepływu gorącego płynu przez nagrzewnicę, a chyba jasne, że od temperatury nagrzewnicy zależy temperatura nadmuchu wewnątrz auta...
Działa to mniej więcej tak: Jest pokrętło regulacji temperatury nawiewu i jest sobie czujnik temperatury powietrza wewnątrz auta... Odczyty tego drugiego porównywane są z nastawą temperatury i teraz są dwie możliwości: 1. Temp. zmierzona przez czujnik niższa od ustawionej - zaworki się otwierają... 2. Zmierzona temp. jest większa/równa ustawionej - zaworki są zamknięte...
Zaworki działają dwustanowo - albo całkiem otwarte, albo całkiem zamknięte (ale indywidualnie dla każdej ze stron auta) - bez położeń pośrednich. Stąd nieraz stukanie tychże, gdy temperatura odczytana przez czujnik oscyluje wokół tej ustawionej pokrętłami...
Jeszcze jedno - gdy do zaworka dochodzi prąd, to jest on zamknięty, gdy zdejmiemy wtyczkę z zaworka, wtedy powinien się otworzyć i powinno lecieć gorące powietrze z nawiewu...
czarny85 napisał/a:
Co by sie stało gdyby to urządzonko porostu wyrzucić??
W przypadku Klimatronica układ pewnie by się zbuntował i krzyczał, że ma błąd (otwarty obwód elektryczny po zdjęciu wtyczki). Jeśli nawet byś to obszedł, to miałbyś cały czas gorący nadmuch do środka... (oczywiście przy nagrzanym silniku)
czarny85 napisał/a:
Ahm jescze jedno czy to całe urządzonko na ostanim zdjęciu nie jest zanitowane??
Nawet jeśli jest, to nie przeszkadza... nity można rozwiercić lub zeszlifować i potem zastąpić odpowiednio dobranymi śrubkami...
czarny85 - 11 Październik 2007, 21:47

okej dzięki śliczne za obszerną odpowiedź :D

[ Dodano: 14 Październik 2007, 21:06 ]
Mam problem, ponieważ nawet nie zdążyłęm sie zabrać za rozebranie tego urządzenia a PADŁ mi nawiew środkowy. Co może byc przyczyną? Dmucha wszędie na szyby, z bocznych nawiewów, ale ze środkowego nic nawet jak jest ,maksimum. Co się mogło stać ?? chodzi silnik dmuchawy, ale nie daje powietrza. Może spadła rura od nawiewu, a może to urządzonko sie zatrło a możę filtr kabinowy ?
Proszę o odpowiedź.

Smush - 30 Maj 2011, 12:09

Sorka za wygrzebanie staroci, lecz zastanawia mnie jedno, wyjąłem całe zawory, rozebrałem lecz zbytnio brudne nie były wewnątrz, jedynie na cewkach było nieco rdzawego nalotu, który spolerowałem, złożyłem wszystko do kupy, no i co było do przewidzenia, zawory dalej stukają.
Czy pomogło wam czyszczenie tych zaworów?
I zastanawia mnie jedno, grzybki które trzonkiem wchodzą do cewek chodzą w nich luźno, to jak sie ma rozumieć po odcieciu napięcia cewka za pomocą sprężyny wypychana jest do góry to w jaki sposób ten grzybek również przemieszcza się do góry otwierając przepływ płynu skoro chodzi luźno w tych cewkach ?

Javoreczek - 30 Maj 2011, 13:55

Ciśnienie przepływającego płynu unosi go do góry.
Smush - 30 Maj 2011, 17:51

Mhm, bo myślałem, że obieg jest od grubego węża to podwójnego ;p


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group