To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - elektryka pod siedzeniem

Marek - 15 Czerwiec 2006, 19:49

Koledzy to nie jest czasem sensor zajęcia miejsca na fotelu? (znaczy sie czy ktoś tam siedzi czy nie) a powiązanie z poduchami i napinaczami jest takie że jak ktoś jest to znaczy że trzeba napiąć pas i odpalić poduchę, jak nikogo nie ma to nie ma sensu napinać pasa i odpalać poduchę.

Pozdrawiam wszystkich

marcin19_87 - 15 Czerwiec 2006, 22:30

może i masz rację :oops: , ale czemu po odpięciu tego kabelka cały czas mi się świeciła kontrolka SRS nawet jak tam nikt nie siedział w dodatku to nie było na zapłonie ani na uruchomionym silniku (tak jak radio działa czyli I "stopień")???? :?
pozdr.

Lukas - 15 Czerwiec 2006, 23:12

Marek napisał/a:
Koledzy to nie jest czasem sensor zajęcia miejsca na fotelu? (znaczy sie czy ktoś tam siedzi czy nie) a powiązanie z poduchami i napinaczami jest takie że jak ktoś jest to znaczy że trzeba napiąć pas i odpalić poduchę, jak nikogo nie ma to nie ma sensu napinać pasa i odpalać poduchę.

Pozdrawiam wszystkich


Troche pewnie improwizujemy i fachowiec miałby niezły ubaw z nas, ale ostatnio oglądałem walniętą w202 i mimo rozwalonej prawej strony poducha pasażera była ok a kierowcy wywalona. Czyli pewnie czujnik w pasach, zapinacze pasów i SRS są ściśle połączone, a odłączenie tej kostki jest sygnalizowane błędem w układzie SRS.
To taka moja teoria.
Pozdrawiam

toart - 15 Czerwiec 2006, 23:53

Witam
U mnie odpiecie tego kabelka nie wywolalo zadnej widocznej reakcji. Kluczyka nie mialem wtedy w stacyjce.
Dokladniejsze ogledziny miejsca wskazuja ze z tej wtyczki kabelki biegna pod siedzeniem i "wchodza" od spodu w fotel w poblizu zapinania pasow.

Gerri - 16 Czerwiec 2006, 00:15

Podalbys kolory tych kabelkow, to moznaby do czegos dopasowac, a tak, to tworzymy jakies teorie oparte na domyslach. Inna sprawa, ze sposob dzialania ukladu SRS byl bardzo zroznicowany zaleznie od oprogramowania. Czasami bylo powiazanie z zapieciem pasa, czasem nie (jak nie bylo kabelka do klamry); rozne byly predkosci wyzwalania, rozne katy uderzenia, byly tez czujniki na siedzeniu - niektore tylko jako maty kontaktowe, niektore natomiast zawieraly oparty na dzialaniu procesora i fal radiowych odlacznik airbagu w przypadku identyfikacji fotelika dzieciecego (AKSE)
toart - 16 Czerwiec 2006, 19:17

Do tej pomarańczowej wtyczki dochodza dwa kabelki - brazowy z bialym paskiem oraz szary z zoltym paskiem. Pod siedzeniem "za wtyczka" - w szarej koszulce o malutkim przekroju jeden bialy i jeden niebieski. Na tym gniazdku widnieja nastepujace numery: 1405450340 obok jest tez nr 2824 i z boku jeszcze symbole >TA-GF<

Pozdrawiam

Gerri - 17 Czerwiec 2006, 00:29

Na razie nie mam dojscia do danych - niestety, dopiero w przyszlym tygodniu :?
mar2000 - 6 Grudzień 2008, 14:10

ta opcja z powiazaniem owych kabelków z airbagiem nie wiem czy jest do konca słuszna, ja mam airbag kierowcy i pod siedzeniem sa kabelki, airbagu pasazera nie mam, ale kabelki tez sa kabelki.
s600amg - 7 Grudzień 2008, 15:36

moja celina miala lekkiego dzwona i wystrzelily przednie poduszki. Oczywiscie wszystko zostalo wymienione nowa deska rozdzielcza airbagi ale nadal swiecil mi sie SRS i airbag off na dole. Problem sie rozwiazal jak odlaczyli te kabelki wlasnie pod fotelem. To jest ponoc jakas specjalna mata ktora dziala razem z fotelikiem dzieciecym oryginalnym :mb: i byla ona juz troche zajechana wiec sie swiecilo. To moze to samo jest u Ciebie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group