To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Problem przy zmianie biegów

djmantis - 23 Wrzesień 2007, 12:29
Temat postu: Problem przy zmianie biegów
witam.

pojawil sie problem przy zmianie biegów tzn. na zimnym silniku wszystko jest ale gdy juz pojezdze troche problem polegana tym ze biegi nie wchodza tak gladko - jest pewien opór.
dodam ze nie wymienialem oleju w skrzyni.

moje pytanie jest następujące - czy jest to wina wlasnie nie wymienionego oleju lub (odpukac) skrzyni czy moze sprzeglo sie konczy badz z tym cos zwiazane.

pozdrawiam i czekam na odpowiedz.

Daniel

Jary - 23 Wrzesień 2007, 12:34

Czy poza większym oporem jeszcze coś zauważyłeś :?:
zmichal - 23 Wrzesień 2007, 12:35

Zacznijmy od tego, że :mb: robił raczej przeciętne skrzynie manualne :?
Aczkolwiek lekkim haczeniem biegów w aucie z 94 roku bym się zbytni nie przejmował. Ja też tak mam!
Ale mógłbyś spróbować wymienić na początek olej - często zabieg ten w jakimś stopniu pomaga!

chrzanio - 23 Wrzesień 2007, 13:13

Witam
Ja u siebie tez tak mam ze czasami biegi wchodzą z oporem, zwlaszcza jednyka jak chce wrzucic szybko na swiatlach i ogolnie wszystkie nie chcodza zbyt lagodnie. Pamietam ze moj ojciec mial jeszcze gorzej ale w w124 i pojechal cos zrobic z tym fantem i potem biegi wchodzily jak w maselko :D

Ale narazie nie ma sie czym przejmowac, dopuki nie charczy przy wrzucaniu ;]

djmantis - 23 Wrzesień 2007, 13:14

Jary napisał/a:
Czy poza większym oporem jeszcze coś zauważyłeś :?:



raczej nie. pozatym ze pedał wysoko bierze... ale tak to oki.
chyba faktycznie pierwsza sprawa bedzie wymiana oleju.
orientujecie sie jaki to moze byc koszt????

[ Dodano: 23 Wrzesień 2007, 13:44 ]
chrzanio napisał/a:
nie charczy przy wrzucaniu ;]


no wlasnie ja nie chce na to czekac wole za wczasu zrobic to ma byc zrobione zeby byla igla :P

Jary - 23 Wrzesień 2007, 16:22

Wymień olej i poinformuj co się dzieje. Po za tym poziom oleju sprawdzałeś :?:
jjankiello - 23 Wrzesień 2007, 18:52

Cytat:
Wymień olej i poinformuj co się dzieje. Po za tym poziom oleju sprawdzałeś :?:

A ja najpierw bym sugerował sprawdzenie tulejek w kasetce przy lewarku zmiany biegów i regulację cięgien... :!:

Zaczynajmy od najprostszych i najtańszych rozwiązań :idea:

djmantis - 23 Wrzesień 2007, 20:11

gdzie mozna to zrobic i ile moze to kosztowac????

co do poziomu oleju w skrzyni to wstyd sie przyznac ale ni wiem jak to sie robi :roll:

jjankiello - 24 Wrzesień 2007, 00:42

djmantis napisał/a:
gdzie mozna to zrobic i ile moze to kosztowac????

Zajrzyj pod mieszek ze środka auta, poruszaj lewarkiem i patrz czy tam luzów nie ma na tulejkach, czy za dużo się tam nie rusza wszystko... Cięgna z kolei zobaczysz pod podłogą z kanału najlepiej... Mają regulację długości... W położeniu neutralnym lewarka możliwe jest zblokowanie wszystkich dźwigienek razem przez przełożenie tam bolca (bodaj fi 6) i wtedy reguluje się cięgna tak, by nie były naprężone, tylko swobodnie można je było zdjąć lub założyć na dźwigienki...

Poziom oleju sprawdzisz wykręcając korek na prawym boku skrzyni - też z kanału - poziom powinien sięgać do krawędzi korka...

pavel - 24 Wrzesień 2007, 01:51

mniej wiecej to samo pisalemgdzies o skrzyniach biegow. o luzach na drazku.

Jezeli przy wrzuceniu biegu skrzynia zgrzyta, to juz wymiana synchronizatorow.

jjankiello - 24 Wrzesień 2007, 04:32

Cytat:
Zacznijmy od tego, że :mb: robił raczej przeciętne skrzynie manualne :?

A tak nie do końca się z tym zgodzę :mrgreen: Wystarczy spojrzeć jakie przebiegi robią te skrzynie razem z samochodami... i porównać z innymi markami samochodów...
Tak samo gdy porównać np. do automatów... ile postów jest o usterkach ASB, a ile o ustarkach manuali :?: :mrgreen:

Ale to temat na osobny wątek, bo wiem, że dyskusja żarliwa się z tego wywiąże :twisted:

Tak czy inaczej uważam, że MB robi(ł) jedne z najlepszych podzespołów mechanicznych... :idea:

pavel - 24 Wrzesień 2007, 13:13

Zgadzam sie z toba. w moim skrzynia idzie caly czas jag nowa. a mam przebieg 184 k km. wszystkie biegi zmieniaja jak po masle.
Slayer - 25 Marzec 2009, 23:48

mam ten sam problem. biegi maja jakis opor. denerwujace jest to szczegolnie przy jedynce. kiedys mialem podobny problem przy w124 ale tam to moglem zrozumiec bo zajezdzony byl :D musze chyba zastosowac sie do porad Waszych :)
madzara31 - 26 Marzec 2009, 10:16

pavel napisał/a:
Zgadzam sie z toba. w moim skrzynia idzie caly czas jag nowa. a mam przebieg 184 k km. wszystkie biegi zmieniaja jak po masle.


To się ciesz.Konstrukcja naszych manuali jest klasyczna jak np.w Syrenie.A synchronizatory
...fakt,są z masła.
Miałem swoją rozebraną na części pierwsze.Co tu gadać skrzynia jest,ale przy skrzynkach BMW to prymityw.Mercedes to tylko automat.

Marcin Pop. - 26 Marzec 2009, 12:21

madzara31 napisał/a:
Miałem swoją rozebraną na części pierwsze.Co tu gadać skrzynia jest,ale przy skrzynkach BMW to prymityw.Mercedes to tylko automat.


Ja tez trochę o tym pisałem gdzieś w którymś poście.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group