To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Wersja SPORT- Oznaczenie sprężyn POMOCY

pstrag - 25 Wrzesień 2007, 20:32

tez sie zastanawiam nad gleba ale niedawno zagladałem pod auto no i sa jakies tam niebieskie spreżyny ... no i nie wiem co mam robic ...
nakon - 25 Wrzesień 2007, 20:39

i jeszcze jedno nie wiem jak w c klasie ale 190 sprężyny z przodu i z tyłu są różnej długości więc przed zakupem lepiej sie upewnij :!:
MikiPOZ - 25 Wrzesień 2007, 20:42

pstrag21


a jak Tobie siedzi ??? jak za wysoko to moze wymienic gumy pod sprezynami na ciensze...



Panowie Zakupilem Spręzyny i Amortyzatory od Wersji Sport :) ) Jesli ktoś zainteresowany Ceną to 500zl za komplet

kostekj23 - 2 Maj 2011, 22:56

no to kotlet do odświeżenia... :wink:

czy może ktoś wie, czym różnią się sprężyny oznaczone kolorami niebieskim, czerwonym i białym...??

Brit - 13 Marzec 2013, 16:09

ponowne odgrzanie kotleta:))) jestem wlasnie przed zmiana sprezyn na sportowe, dzwonilem dzis do MB i ceny mnie zabily, ale kolega polecil mi Monroe, rozsadna cena, podobno dobre, co myslicie?

p.s. zaglada ktos tu w ogole??

Camel- - 13 Marzec 2013, 19:31

Dobre, a dlaczego nie?
Pytanie jak sobie je dopasujesz - i czy da się dopasować ;)

PS. Zagląda.

Brit - 13 Marzec 2013, 21:27

do c240 sport nie znalazlem ale do c280 sport jest:

http://www.monroeshop.co....rch=Part+Number

jjankiello - 13 Marzec 2013, 23:11

Brit napisał/a:
do c240 sport nie znalazlem ale do c280 sport jest

Dopasowanie sprężyny do auta nie zależy tylko od silnika (ciężar), ale od jego wyposażenia... poczytajcie o doborze wg przedziałów punktowych za wyposażenie dodatkowe... :mrgreen:

Brit - 14 Marzec 2013, 00:06

Ok, znalazlem oznaczenia sprezyn Monroe do c240 Sport, podaje bo moze komus sie przyda.

Wg katalogu Monroe:

PRZOD: SP1448,
TYL: SP1451.

MICHAL200 - 14 Marzec 2013, 11:14

Brit, cena niezla, ciekawe jak bedzie wygladac po zamontowaniu i ulozeniu...
Brit - 22 Marzec 2013, 19:01

Wciąż nie kupiłem i nie zmieniłem, zacząłem wątpić czy zmiana sprężyn w moim przypadku ma sens, były wymieniane na oryginalne, jeździ się w miarę komfortowo, chciałem zmienić żeby trochę podnieść auto, te krawężniki wydają się być cholernie wysokie, mam teraz zderzak "trochę" odczepiony od nadkola i z prawej i z lewej i cholera wie gdzie tak załatwiłem. Po drugie skoro teraz auto jest wygodne ale niezbyt miękkie to jak się będzie jeździło na np. wzmacnianych sprężynach K+F. Mechanik radził mi żebym na przód dał normalne a z tyłu utwardzane (mam zbiornik z gazem w bagażniku). Ech...już sam nie wiem, może same gumy zmienić na grubsze? (mam teraz 3 wypustki). Ok ale do rzeczy, bo robi się trochę offtop - podczas grzebania w sieci trafilem na symbole sprężyn do C240 SPORT, komuś się pewnie przyda więc wrzucam:

KYB:

przód - RA1465,
tył - RA5371.

K+F:

przód - 319 549 00 (wzmocniona - 319 548 00),
tył - 319 553 00 (wzmocniona - 319 572 00).

SACHS:

przód - 997 693,
tył - 996 916.

BILSTEIN:

standard - 007917,
wzmocniona - 008085.

Dane z katalogów. Poradźcie coś... jest sens w zmianie sprężyn?

maurycy - 22 Marzec 2013, 19:29

Brit, ja do siebie zamawiam sprężyny vogtland niemiecka firma mocno polecane w USA :P
jeżeli interesuję Cię zakup to masz numer katalogowy VOGTLAND 952079
http://www.vogtland.pl/ck...0600-p-427.html
i tak będą pasowały do Twojego auta, sprężyny progresywne wytrzymają butle z gazem z tyłu a wysokość sobie wyregulujesz podkładkami gumowy żeby ładnie wyglądało potrzebne będą (z tego co się naczytałem) przód 3 wypustki tył 4 :)

[ Dodano: 22 Marzec 2013, 18:30 ]
w razie jak będzie za nisko to sobie dasz jeszcze wyższe i już :)

Brit - 22 Marzec 2013, 20:12

@up

Dzieki za info, nie slyszalem o tej firmie, ktos mi mowil wczesniej o H&R ale pomyslalem ze nie ma sensu pakowac w zawieszenie tyle kasy, no gdybym mial AMG to co innego hehe.
Fajne masz auto tak nawiasem mowiac, zagazowane czy jezdzisz na benzynie? Ile Ci pali tak srednio??

maurycy - 22 Marzec 2013, 22:15

Brit napisał/a:
Fajne masz auto tak nawiasem mowiac,

dzieki :)
Brit napisał/a:
zagazowane czy jezdzisz na benzynie?

mam tylko jeden gaz pod nogą :mrgreen:
Brit napisał/a:
Ile Ci pali tak srednio??

myślę że niżej niż 18 nie zejdę w mieście po trasie jak będę oszczędzał to 11 :)

wracając do tematu
Brit napisał/a:
Dzieki za info, nie slyszalem o tej firmie

sam kupuje zobaczymy do czego się nadają
Brit napisał/a:
H&R ale pomyslalem ze nie ma sensu pakowac w zawieszenie tyle kasy,

zestaw do twojego auta będzie kosztował nie wiele więcej

Brit - 17 Kwiecień 2013, 15:45

Wymiana sprezyn wciaz trwa, zdecydowalem sie w koncu na K+F, na tyl wzmacniane, na przod standardowe. podkladki na tyl poszly 2, na przod 3. I co? Tyl sie podniosl sporo a przod - siadl az milo, siadl tak ze nie moglem wyjechac od mechanika. Auto wygladalo z przodu tak jak przed zmiana ale okazalo sie ze te standardowe K+F do sporta sa po prostu za miekkie. Robie to u Tomka Resiaka, zgodnie z jego sugestia zostawilem mu auto i odbiore jutro. Zastanawiam sie tylko ile z czasem siadzie mi tyl, na razie jak dla mnie jest za wysoko... jutro Tomek wstawi na przod jakies inne sprezyny zamowione z Odolanskiej, twardsze. Zaufalem, zobacze jaki bedzie efekt. Cholera, zaczynam zalowac ze nie wzialem Vogtland, moze nie byloby takich problemow... jestem troche przylamany.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group