To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - poziom w zbiorniku do plynu chlodzacego.

btx - 2 Październik 2007, 10:59

to skoro tak mowisz, to do tych kresek pewnie bedzie minimum
piotrfire - 6 Listopad 2007, 01:07

Podłącze się pod wątek aby nie zakladać nowego.
Od jakiegoś czasu ubywa mi płyn nigdzie nie cieknie , oleju nie przybywa , nie ma zwiększonego ciśnienia w układzie , mogę dolewać śmiało co dzień po litrze i w zbiorniczku zawsze mam ledwie zakryte dno. Jak nie dolewam nawet przez miesiąc to nic się nie dzieje temp ok , tylko kontrolka świeci. Po uzupełnieniu do rantu w zbiorniczku gaśnie ale po 10 min jazdy znowu się zapala i płynu już brakuje dziwna sprawa , co to może być?

jjankiello - 6 Listopad 2007, 01:40

W środku pod nogami czasem mokro nie masz??

pod autem też nic nie widać mokrego :?:

Jary - 6 Listopad 2007, 12:46

piotrfire napisał/a:
po 10 min jazdy znowu się zapala i płynu już brakuje dziwna sprawa , co to może być?


Pewnie do wymiany korek zbiorniczka wyrównawczego :wink:

piotrfire - 6 Listopad 2007, 20:14

Cytat:
W środku pod nogami czasem mokro nie masz??

pod autem też nic nie widać mokrego


Nie mam mokro i pod autem też nie widać.

A korek raczej sprawny bo trzyma ciśnienie co słychać przy odkręcaniu , poza tym były by ślady na przykurzonym zbiorniczku

Jary - 6 Listopad 2007, 20:35

piotrfire napisał/a:
A korek raczej sprawny bo trzyma ciśnienie co słychać przy odkręcaniu


To nie dowodzi sprawności korka :!: A śladów na zbiorniczku napweno nie będzie, chyba ze nie masz przewodu od odprowadzania nadmiaru :wink:

Igor00 - 6 Listopad 2007, 20:44

A ja mam troche moze dziwne pytanie czy wszystkie :mb: posiadaly zbiorniczki wyrownawcze bo ja takiego nie posiadam
jacon - 6 Listopad 2007, 20:50

Igor00 napisał/a:
A ja mam troche moze dziwne pytanie czy wszystkie :mb: posiadaly zbiorniczki wyrownawcze bo ja takiego nie posiadam

Bo masz go na chłodnicy ten cylindryczny z czujnikiem poziomu płynu na środku.

asziatko - 25 Marzec 2018, 12:21

jjankiello napisał/a:
btx napisał/a:
może to max poziom płynu to własnie do tych kresek :/

Ileż można pisać, ze poziom mam być do rantu... na zimnym silniku... na gorącym może być 1 cm wyżej...


Mam takie pytanko, czy to nie jest czasami za dużo tego płynu po rant zbiorniczka?. Jak się płyn rozgrzeje to jak by nie było zwiększa swoją objętość i czy tym samym nie wyrzuci go przez wężyk odpowietrzający?.

Inna sprawa właśnie że nie ma na zbiorniczku zaznaczonego poziomu MIN - MAX ten wyznacznik rantu jest pisanym czy nie pisanym wyznacznikiem poziomu MIN - MAX płynu w naszych MB?.

Al Capone - 26 Marzec 2018, 19:28

Cytat:
Mam takie pytanko, czy to nie jest czasami za dużo tego płynu po rant zbiorniczka?. Jak się płyn rozgrzeje to jak by nie było zwiększa swoją objętość i czy tym samym nie wyrzuci go przez wężyk odpowietrzający?.

Inna sprawa właśnie że nie ma na zbiorniczku zaznaczonego poziomu MIN - MAX ten wyznacznik rantu jest pisanym czy nie pisanym wyznacznikiem poziomu MIN - MAX płynu w naszych MB?.


Płynu ma być do poziomu połączenia przezroczystej i czarnej części zbiorniczka właśnie po to aby mógł swobodnie zwiększyć objętość. Miejsce zgrzewu jest zdecydowanie "pisanym wyznacznikiem". Książka "Sam Naprawiam" strona chyba 67 Układ Chłodzenia.

asziatko - 26 Marzec 2018, 21:53

Al Capone, sprawdziłem w książce "Sam Naprawiam" strona 67 i przyznam że nie dostrzegłem żeby

Al Capone napisał/a:
Miejsce zgrzewu jest zdecydowanie "pisanym wyznacznikiem"


Mogę śmiało lać płynu chłodzącego po zgrzew zbiorniczka - wolałem dopytać żeby gdzieś nie wyrzuciło tego płunu, a jak jest mniej płynu niż po zgrzew/rant to jest traktowane jako nie pełny stan?.

kam2128 - 27 Marzec 2018, 10:48

Możesz śmiało lać pod zgrzew zbiorniczka, ja tak zawsze leje, ale jak będzie trochę mniej to też się nic nie stanie, czujnik poziomu płynu jest dość nisko, więc zanim się zapali kontrolka to musi być bardzo mało płynu w zbiorniczku.
asziatko - 27 Marzec 2018, 22:14

kam2128, dzięki za odpowiedź i pomoc.

Doleje sobie po zgrzew zbiorniczka, zawsze miałem tak przyznam więcej jak połowę zbiorniczka nie kiedy połowę mając to na uwadze właśnie żeby nie wyrzuciło gdzieś naddatku płynu czasami.

kam2128 - 27 Marzec 2018, 23:17

Żeby wyrzuciło przez tą rurkę przelewową to byś musiał prawie pod sam korek nalać więc nie ma obaw.
asziatko - 29 Marzec 2018, 21:54

To jak by nie było stan płynu chłodzącego po rozgrzaniu nie wiele się podnosi w zbiorniczku jak wskazane jest nalewanie po rant.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group