Elektryka - Nie działa obrotomierz.
LukLin - 30 Wrzesień 2007, 10:18 Temat postu: Nie działa obrotomierz. Witam!!!
W mojej C klasie nie działa obrotomierz. Na początku raz działał, raz nie, ale teraz w ogóle nie daje znaków życia.
Podpiąłem też inny licznik, też obrotomierz nie zadziałał. Gdzie może tkwić problem. Skąd obrotomierz bierze sygnał ?
Jest to Mercedes w202 1994 r. 200D.
Pozdrawiam
waldek500 - 30 Wrzesień 2007, 11:09
w alternatorze. akurat w twoim przypadku z tym silnikiem.
pozdro.
Gerri - 30 Wrzesień 2007, 11:26
Co najmniej od ćwierćwiecza nie stosuje się w osobowych Mercedesach układu, w którym obrotomierz wykorzystuje sygnał z alternatora.
LukLin - 30 Wrzesień 2007, 11:31
To skąd dociera ten sygnał??
Gerri - 30 Wrzesień 2007, 11:34
O ile mnie pamięć nie myli, to w tym roczniku była jeszcze rzędowa pompa wtryskowa. Wtedy obrotomierz otrzymuje sygnał z układu elektronicznej regulacji wolnych obrotów - a ten zaś otrzymuje sygnał z koła zamachowego.
waldek500 - 30 Wrzesień 2007, 11:41
Gerri, jezeli chodzi o 200d to sie mylisz.
LukLin - 30 Wrzesień 2007, 11:48
To co mogło się popsuć w alternatorze/ co trzeba wymienić, żeby obrotomierz zadziałał??
waldek500 - 30 Wrzesień 2007, 11:54
brak polączenia z jednym uzwojeniem. sygnał czyta z jednego uzwojenia,
Gerri - 30 Wrzesień 2007, 12:03
LukLin napisał/a: | To co mogło się popsuć w alternatorze/ co trzeba wymienić, żeby obrotomierz zadziałał?? |
Szkoda mi Twojej niepotrzebnej roboty.
Idź do samochodu, obejrzyj alternator i policz dołączone do niego kable.
-jeden lub dwa grube, (ozn. B+) to połączenie z baterią
-cienki oznaczony "D+" to kabel połączony z kontrolką (wzbudzenie)
Jeżeli z alternatora wychodzi sygnał na obrotomierz, to powinien być jeszcze jeden cienki kabel oznaczony "W"
Tak więc przed rozpoczęciem pracy upewnij się
LukLin - 29 Marzec 2009, 13:28
Problem rozwiązany. Okazało się że moduł znajdujący się przy podszybiu przed miejscem pasażera był do wymiany (taki z przezroczystą klapką i bezpiecznikiem koło gniazda do podpięcia samochodu do komputera).
Koszt 280 zł.
jjankiello - 29 Marzec 2009, 17:44
LukLin napisał/a: | Problem rozwiązany. | Po półtora roku - nieźle
To co wymieniłeś, to przekaźnik przepięciowy. Pewnie wystarczyło go otworzyć i przelutować połączenia...
LukLin - 29 Marzec 2009, 18:34
jjankiello napisał/a: | Po półtora roku - nieźle
|
Przez przypadek wszedłem na forum i pierwszy temat to był "Umarłe zegary w C200D". No to wszedłem i tam problem został wyjaśniony.
Przez 1,5 roku jakoś zdążyłem się pogodzić z brakiem obrotomierza, zwłaszcza, że przy alternatorze tak jak koledzy wyżej pisali było wszystko w porządku, a innych wizji rozwiązania problemu po prostu na forum nie było
|
|
|