To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - Instalacja sekwencyjna BRC do W202...

adurweb - 9 Październik 2007, 16:17

Sekwencję mam od niedawna i jestem jeszcze na etapie testów, za tydzień jadę do gazownika i mam mu zdać meldunek jak się sprawuje gaz i będą coś tam jeszcze regulować.
Jak na razie jest tylko jeden mały problemik. Po nocy, z rana jak odpalam na zimnym silniku to po przejściu na gaz, przez około 5 min. za nim się troszkę nagrzeje, falują mi obroty na biegu jałowym (tylko) i czasem szarpnie przy redukcji. Po około 5 min. silnik chodzi jak marzenie. Nawet jak postoi kila godzin przed blokiem i odpalam ponownie to już ten problem się nie powtarza i auto jeździ bez problemu. Tylko po nocy mam takie objawy. Zobaczymy, czy mi to wyregulują.

Maxo - 10 Październik 2007, 10:39

Witam.
Jeżdże na STAG 300, i jestem bardzo zadowolony.
Ustawienia:
15stC, 700obr/min i 3sek-po osiagnieciu tych wartosci przełancza sie na gaz.
Przełanczanie niezauwazalne.
I jeszcze troszke czasu spedziłem na ustawieniu kontrolek wskazujacych ilosc gazu w zbiorniku.
Jeszcze jedna uwaga, wpływ na prace silnika ma jakosc gazu, a to zalezy gdzie sie tankuje.

adurweb - 10 Październik 2007, 12:53

U mnie jeszcze trzeba trochę podregulować bieg jałowy na zimnym silniku po nocy. W przyszłym tygodniu mam jechać do gazownika.
marekzer - 10 Październik 2007, 14:50

Maxo napisał/a:
W
15stC, 700obr/min i 3sek-po osiagnieciu tych wartosci przełancza sie na gaz.


Ja bym przestrzegał przed tak szybkim przełączaniem na gaz, w poprzednim aucie (co prawda Opel) załatwiłem sobie w ten sposób silnik zimą i musiałem robić mały remont.

adurweb - 10 Październik 2007, 14:56

marekzer, Lepiej go dobrze zagrzać?
Maxo - 10 Październik 2007, 20:32

marekzer napisał/a:
Maxo napisał/a:
W
15stC, 700obr/min i 3sek-po osiagnieciu tych wartosci przełancza sie na gaz.


Ja bym przestrzegał przed tak szybkim przełączaniem na gaz, w poprzednim aucie (co prawda Opel) załatwiłem sobie w ten sposób silnik zimą i musiałem robić mały remont.


Bardzo dobrze ze kolego przestrzegasz innych przed szybkim przełaczaniem na gaz, ale musisz w tym wypadku podac argumenty za tym idace konkretne, bo silnik mozna zarznac na wiele innych i prostrzych sposobow.
Chce nadmienic ze masa kierowcow na drugiej generacji caly czas uruchamia zimne silniki tylko na gazie , a pompy paliwa sa na stale wylaczone i jakos silniki im nie nawalaja.
Zainteresuj sie na czym polega sekwencja a pozniej oceniaj, oki
To co podalem to sa suche ustawienia w programie i wszystkie musza byc spelnione aby przelaczyl sie na gaz, a najwazniejsza jest temperatura bez niej sie nie przelaczy, wiec jak na powietrzu jest np 2st to musi sie zagrzac silnik te 13 st nieprawdaz, wiec gaz juz jest podgrzewany a jaki to zajmnie czas to podgrzanie, w zaleznosci od temperatury jaka jest na podworku, ale zawsze szybciej niz ustawiony na 30st.

adurweb - 13 Listopad 2007, 14:04

No i narazie mam kłopot z gazem, chyba wybrałem złego gazownika:
U mnie to jest czarna magia. Na benzynie wszystko OK. Ale na gazie póki się nie zagrzeje to na biegu jałowym obroty szaleją od prawie przygasania do prawie 2 tys. Potem po zagrzaniu to wszystko ustępuje, ale gdy jadę i wkręcam go na obroty, to czasami zaczyna nim szarpać, tak jakby miał zgasnąć i wtedy muszę albo ściągać gaz z nogi albo zmienić bieg na wyższy. Czasem też lubi zgasnąć na luzie, gdy np: dojeżdżam sobie do skrzyżowania, wrzucam luz i on gaśnie. Wszystko dzieje się na gazie. Gaz niedawno był zakładany, ciągle jestem u gazownika i nie mogą tego zrobić, nie wiedzą, co się dzieje. Za tydzień mają mi wymienić jakieś sterowniki w sekwencji od nowszego modelu jak to nie pomoże, to odstawiam auto na hamownie do serwisu produkującego tą instalację - ELPI GAZ. Tam już go zrobią fachowcy.
Co to może mi się dziać?

Marcin Pop. - 13 Listopad 2007, 15:36

qbapascal,
jaką masz listwę wtryskową,???
Ja mam STAG 200 i listwę Valtek - 3 Ohm (czerwone cewki), ala autko faluje mi na wolnych obrotach i jest dziura między 4000 - 5000 rpm.
Jak jest u Ciebie - napisz na PW

adurweb - 13 Listopad 2007, 21:54

No nie wiem jaką mam listwę. Obroty mi falują tylko na biegu jałowym i tylko jak jest zimny, przez około 5-7 min. w te chłody. Potem jest dobrze, tylko podczas jazdy jak go wkręcam na obroty to gdy się zbliża czas aby zmienić bieg, to zaczyna mi szarpać, wtedy albo muszę mu zwiększyć bieg, albo ściągnąć nogę z gazu. No takie klocki. Ale ja mam instalację od około 1,5 miesiąca i nie popuszczę gazownikom dopuki mi nie zrobią.
Marcin Pop. - 14 Listopad 2007, 11:23

adurweb,

pisałeś może do mnie???

pozdrawiam

adurweb - 14 Listopad 2007, 14:47

Marcin Pop., Tak, to wyżej to do ciebie.
Anonymous - 15 Listopad 2007, 22:22

adurweb,
waznym elementem w dobrze dzialajacej instalacji jest sprawny w 100% przeplywomierz..
ja w swoim :mb: mialem takie same klopoty- falowanie, brak mocy itp..
wystarczylo ze odpiolem kostke od przeplywomierza i obroty "uspokajaly sie"i silnik pracowal lepiej na lpg tylko oczywiscie..
a po wymianie go jest wszystko ok...

adurweb - 15 Listopad 2007, 22:26

baranek, Ja nie mam przepływomierza.

[ Dodano: 21 Listopad 2007, 13:17 ]
Oddałem dzisiaj auto do regulacji, bedą mi wymieniać jakieś sterowniki gazu, na nowsze. Jak to nie pomoże, to odsyłają auto na hamownię do Gdańska, tam już zrobią na wyjściowo.

[ Dodano: 1 Marzec 2008, 11:44 ]
Zrobili w końcu mi poprawnie instalację, narazie brak problemów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group