To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - odpowietrzenie układu paliwa CDI-jak?

Anonymous - 1 Październik 2007, 21:54
Temat postu: odpowietrzenie układu paliwa CDI-jak?
Koledzy, niedawno wymieniałem olej i niechcący dotknąłem wężyków paliwowych przy pompach wysokociśnieniowych, oczywiście zaczęły się pocic a po kilku dniach waliło z nich że zapach ropki roznosił się po całym aucie, kupiłem nieszczęsne oringi, wymieniłem je, tyle że po wymianie jest OK z małym ale..., mianowicie auto zapala po jakiś 1,5 sek-2sek kręcenia rozrusznikiem, przy czym po nocy-rano pali lepiej. Domyślam się że układ paliwowy się zapowietrzył po wymianie oringów, ponieważ wcześniej zapalał prawie "z dotyku" i zawsze tak samo, nieważne po nocy czy zagrzany. Jeden z przewodów paliwowych ma trójnik i od niego odchodzi przewód zakończony jakimś plastikowym "ustrojstwem", sądzę że to jest do odpowietrzania, tylko jak to zrobi,., czy możecie mi doradzic jak odpowietrzyc układ paliwowy w moim aucie?

Pozdro.

silverhammer12 - 18 Listopad 2007, 00:02

Hmm najlepiej jakbys wrzucił zdjęcie tego "ustrojstwa" sam wlasnie jestem po walce z oringami na ukladzie paliwowym w 200 CDI i z tego co wiem i co widze to mercedes troche przesadzil bo zamiast normalnych zaciskow nawymyslal jakies plastikowe koncoweczki i jak dla mnie to one za luzno siedza i wszystko opiera sie na jakosci gumy oringów, a co do odpowietrzania to u mnie nie ma takiej "dodatkowej" (zwerydikowane z mechanikiem) możliwości i po prostu kręcisz aż pompki zaciągna paliwo i powietrze zostanie wypchnięte, może posprawdzaj jak tam te oringi, może gdzieś jakiś nie siedzi idealnie. (Po założeniu warto chociaz leciutko te oringi wazeliną techniczną posmarować dla lepszego ich osadzenia)


Pozdrawiam

Anonymous - 30 Grudzień 2007, 10:47
Temat postu: cdi 2,2 99r.
:shock: witam mam poważny problem, ostatnio kapie paliwo w okolicy pompy wysokiego cisnienia i to na zimny silniku, przewody paliwowe niby oy, paliwo kapie na pasek klinowy
ostatnio dowiedziałem się że to wada pomp. postanowiłem kupic nową i co sie okazało dziś rano jadąc do pracy jest ta sama sytuacja, dalej kapie paliwo. słyszałem że jest to nie odosobniony przypadek. czy macie jakąś radę.Pozdrowienia

[ Dodano: 30 Grudzień 2007, 10:48 ]
mercedes cdi

uve - 30 Grudzień 2007, 12:41

Hmm mi cieklo z listwy common rail, wystarczylo dokrecic te miedziane rurki ktore ida do wtryskiwaczy, poszukaj bo znalezc skad cieknie wcale nie jest tak latwo.
Szopen99 - 31 Grudzień 2007, 08:54

bodek, witam kolego mam taki sam problem ale ja znalazłem wyciek leje się z pod tego dekielka przykręcanego na 4 s i mam proźbe czy możesz sprawdzic na tej pompie co wymontowałeś czy pod tym dekielkiem jest uszczelka
pozdrawiam

Gri - 2 Czerwiec 2008, 21:51

Witam.
Czy ktoś wie jak jest odpowietrzany zbiornik w CDI.
Czy oringi o ktorych mowa to te na koncowkach wezykow wchodzacych do obudowy filtra powitrza.

sorki mam klopot z klawiatura

Jary - 2 Czerwiec 2008, 22:39

Gri napisał/a:
Czy ktoś wie jak jest odpowietrzany zbiornik w CDI.


Odpowietrznik jest przy zbiorniku, trzeba zajrzeć pod autko z prawej strony :idea:
Gri napisał/a:
Czy oringi o ktorych mowa to te na koncowkach wezykow


Dokładnie tak :mb:

badmojo - 7 Grudzień 2013, 15:09

Stary wątek, ale się dopiszę.
Wiem, że nie odpowietrza się układu paliwa w CDI, tylko likwiduje nieszczelności. Ale jak je znaleźć i co po kolei zrobić, by się w niepotrzebne koszty nie wpędzić.
Otóż przy rozruchu w wężyku dochodzącym do filtra jest powietrze i dopiero po uruchomieniu silnika spływa tam paliwo. Po zgaszeniu paliwo wraca i wężyk znów pusty.
Objawy przy obecnych temp. lekko dłuższe uruchamianie i w czasie jazdy po odpuszczeniu gazu i ponownym naciśnięciu opóźniona reakcja.
Oringi wymienione wszystkie rok temu, ale miałem przypadek wysunięcia przewodu dochodzącego do pompy (co zauważył kolega tom1245 jak się kiedyś spotkaliśmy).
Od czego zacząć? Mam jeszcze 4 oringi i filtr paliwa do wymiany.

[ Dodano: 7 Grudzień 2013, 15:21 ]
Aha. Żadnych wycieków nie widać.

yarroslav - 7 Grudzień 2013, 18:31

Ja założyłbym zaworek zwrotny, "jednokierunkowy".
tom1245 - 8 Grudzień 2013, 00:47

yarroslav napisał/a:
Ja założyłbym zaworek zwrotny, "jednokierunkowy".

który bedzie pienił paliwo i samochód bedzie dymił jak z szatańskiego kotła :twisted:

yarroslav - 8 Grudzień 2013, 09:42

tom1245 - tego nie wiedziałem. :P
tom1245 - 10 Grudzień 2013, 00:55

yarroslav napisał/a:
tom1245 - tego nie wiedziałem. :P

bo nie drutowałeś jeszcze CDI :mrgreen:

badmojo - 10 Grudzień 2013, 13:09

Dobra.
Filtr zmieniony i 4 oringi 2 na przewodzie do filtra 1 na przewodzie z filtra i 1 na przewodzie przy pompie wstępnej.
Jest lepiej bo nie cofa się paliwo w całości, ale jeszcze w przewodzie dochodzącym do filtra po zgaszeniu silnika pojawia się bąbel powietrza.
Mam niestety do wymiany przewód odchodzący od filtra paliwa. Luźno siedzi i ma ułamane zaczepy na spinkę, więc jest prawdopodobieństwo, że tam puszcza.

Mechanik doradził by zmienić wszystkie bo te są od urodzenia i już mają prawo być luźne na wtyczkach. Tym bardziej, że to kiepski patent z tymi przewodami miękkimi w CDI.
Co radzicie wymieniać wszystkie czy po kolei?

yarroslav - 10 Grudzień 2013, 15:17

tom1245 napisał/a:
yarroslav napisał/a:
tom1245 - tego nie wiedziałem. :P

bo nie drutowałeś jeszcze CDI :mrgreen:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: drutowanie CDI :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

A na czym to polega?
Ryje w ziemi :mrgreen:

frutii1992 - 10 Grudzień 2013, 16:54

badmojo, w cdi jest 8 czy 9 oringów, ojciec zmieniał, nie ja więc nie powiem Ci gdzie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group