To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Nie podświetla mi się lewa i prawa strona "zegarów&

adurweb - 2 Październik 2007, 17:11
Temat postu: Nie podświetla mi się lewa i prawa strona "zegarów&
Witam.
Nie mam podświetlenia skrajnych części zegarów, czyli lewa i prawa strona, cały środek podświetlony jest ładnie. Jak się dostać do tych skrajnych żaróweczek czy trzeba ściągać kierownicę? Jakie to będą żaróweczki, żeby przed montażem kupić?
Z góry dzięki.

Kowal - 2 Październik 2007, 17:14

Żarówki to R5 1,2W w oprawce, żeby wymienić żarówki musisz wyjąć licznik. Można go wyjąć bez odkręcania kierownicy, wystarczy odkręcić tylko osłonę nad nogami kierowcy wypchnąć licznik, jak już wypchniesz to przekręć kierownicą i tym sposobem licznik będziesz miał w reku
Pozdro

adurweb - 2 Październik 2007, 17:17

Kowal, Którą osłonę nad nogami? A licznik nie jest przykręcony, że wystarczy go tylko wypchnąć?
btx - 2 Październik 2007, 17:31

licznik jest wciskany
sa na gorze take blaszki metalowe zapadki
teoretycznie mozna go wyjac bez odkrecania oslony pod kierownice, trzeba zahaczyc go i wyciagnac

Kowal - 2 Październik 2007, 17:39

adurweb, pod kierownicą masz taka plastikowa osłonę, wsuń głowę pod kierownice i popatrz do góry na pewno ją zobaczysz :P
Pozdro

adurweb - 2 Październik 2007, 19:46

Ale się trzeba na gimnastykować.
Kowal - 2 Październik 2007, 20:55

No niestety nikt nie mówił że będzie łatwo :P
Pozdro

adurweb - 6 Październik 2007, 19:39

Kowal, Pilna sprawa! Bo kleją mi się wskazówki od zegarów, czasem startują od razu, a czasem trzeba walnąć w zegary aby ruszyły, wskazówka od prędkościomierza wogóle nie chcę się ostatnio od kleić i stoi w miejscu. Słyszałem, że w tych zegatach to jest częsta sprawa, klejące się wskazówki. Chcę jutro wyciągnąć zegary, wymienić żarówki i przeczyścić wskazówki. Pytanie:
Odkręcam i ściągam tą osłonę pod kierownicą, wypycham zegary i co dalej? Rozumię, że muszę odpiąć jakieś przewody, czy to są przewody w jednej wiążce czy jest ich kilka, czy są jakieś cięgna? Bo nie chcę tego po urywać. Jak potem wymienić żaróweczki i dostać się do wskazówek, aby je przeczyścić?

[ Dodano: 6 Październik 2007, 21:17 ]
I jeszcze jedno, ile jest żaróweczek w podświetleniu zegarów, bo bym odrazu wymienił wszystkie. I czy trzeba odłączyć akumulator przed wyjęciem licznika, czy wystarczy nie złączać stacyjki (tylko bez tego nie przekręce kierownicy bo mam blokadę). A jak odłączę akumulator, to czy nie zresetuje mi się komputer gazu?

Kowal - 6 Październik 2007, 22:49

Cytat:
Odkręcam i ściągam tą osłonę pod kierownicą, wypycham zegary i co dalej

Jak wypchniesz zegary to przekręcasz kierownicę (mimo że masz blokade to i tak kierownica poruszy Ci sie parę mm i to Ci starczy)
adurweb napisał/a:
Rozumię, że muszę odpiąć jakieś przewody, czy to są przewody w jednej wiążce czy jest ich kilka, czy są jakieś cięgna?

Są dwie wiązki kabli które po prostu odpinasz nie ma żadnych cięgien
adurweb napisał/a:
Jak potem wymienić żaróweczki i dostać się do wskazówek, aby je przeczyścić?

Żeby wyjąć żarówkę to przekręcasz oprawkę żarówki o ok 90* i wyciągasz. A jeśli chodzi o przeczyszczenie wskazówek to musisz zdjąć osłonę licznika ona trzyma sie na zatrzaskach na pewno je znajdziesz :-)
adurweb napisał/a:
ile jest żaróweczek w podświetleniu zegarów, bo bym odrazu wymienił wszystkie

Zegary są podświetlone dwiema żarówkami R10 (takie same jak postojówki) i dwiema R5, a jeśli chcesz wymienić dodatkowo żarówki które podświetlają godzinę licznik kilometrów i termometr to potrzebujesz kolejnych trzech żarówek R5
adurweb napisał/a:
I czy trzeba odłączyć akumulator przed wyjęciem licznika

Musisz odłączyć akumulator, bo jeśli go nie odłączysz to będziesz miał błąd poduszki powietrznej (SRS)
Pozdro

adurweb - 7 Październik 2007, 00:31

Kowal, Teraz pytanie, czy jak odłącze akumulator, to zresetuje mi się komputer od gazu sekwencji? Może nie trzeba odpinać aku, czy nie wystarczy tylko nie przekręcać kluczyka?

Czy te żarówki R5 i R10 są gołe, czy w oprawkach? I R5 są 1,2W, a ilu watowe są te R10?

Kowal - 7 Październik 2007, 10:43

adurweb napisał/a:
Teraz pytanie, czy jak odłącze akumulator, to zresetuje mi się komputer od gazu sekwencji

Nie mam pojęcia mam diesla więc nie mam gazu
adurweb napisał/a:
Może nie trzeba odpinać aku, czy nie wystarczy tylko nie przekręcać kluczyka?

Po moich doświadczeniach jak nie odpiąłem akumulatora to mimo że nie przekręcałem kluczyka i tak miałem błąd poduszki
adurweb napisał/a:
Czy te żarówki R5 i R10 są gołe, czy w oprawkach?

R10 bez oprawek ponieważ tą żarówkę włożysz w oprawkę którą masz już w liczniku, natomiast R5 kup w oprawce bo te żaróweczki są lutowane w oprawki dlatego tych oprawek co masz w liczniku już nie wykorzystasz
adurweb napisał/a:
I R5 są 1,2W, a ilu watowe są te R10?

Tak R5 ma 1,2W a R10 ma 5W
Pozdro

adurweb - 7 Październik 2007, 10:53

Cytat:
Tak R5 ma 1,2W a R10 ma 5W

No to teraz mam dylemat, bo na innym poście jest, że są tam żaróweczki 1,2W i 2W. A muszę zaraz kupić.

Kowal - 7 Październik 2007, 11:09

Nie wiem czy 2W nie będzie ca ziemna. Ja mam w liczniku włożona żarówkę R10 z czterema led'ami, a jak wiadomo ledy są jaśniejsze i wcale nie razi mnie w nocy świeci super
Pozdro

adurweb - 7 Październik 2007, 11:16

A może zamiast żarówek kupić diody, tylko ilu watowe i czy nie trzeba ich przerabiać?
DarekGA - 7 Październik 2007, 12:31

adurweb napisał/a:
A może zamiast żarówek kupić diody, tylko ilu watowe i czy nie trzeba ich przerabiać?

W sklepach z częściami elektronicznymi można kupić zamienniki żarówek zrobione z diód LED. Podajesz tylko jaka żarówka była i dostajesz zamiennik LED. Jakbyś wyjmował zegary to może zrób zdjęcia co i jak to przydadzą się na forum na przyszłość.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group