To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - kontrolka EPC- pompa wtryskowa

kondeusz - 7 Listopad 2007, 14:06

Witam wszystkich, jestem od kilku tygodni posiadaczem W202 97 rok 2200cm3, przeczytałem już chyba wszystko co jest o EPC, bo jak wszyscy mam ten sam problem, tyle że: rano oczywiście auto zapala na 3 sec., za chwilę gaśnie, potem muszę kręcić ok. 10 sec. samochód pali, ale za mną kupa dymu, obroty wariują, ale po kilku razowym przegazowaniu wszystko powraca do normy. Ciągle jednak świeci mi się kontrolka od świec, choć sprawdzałem i wszystkie są ok, osoba która sprzedawała auto wymieniła tylko 3 świece i mam teraz 3 Iskry i jedną boscha. Kiedy już wyjadę autem codziennie zapala mi sie to wkurzające EPC i samochód znów zaczyna kopcić i brak mu siły. Kiedy zgaszę silnik i odpalę od nowa EPC znika i znów jest wszystko w porządku. Dodam, że 2 razy był podłączany komputer raz w jakimś małym warszatcie na ul. Krasnowolskiej, a wczoraj na ul. Orzechowej 21 i nic nie wykazało odnośnie pompy. PROSZĘ O POMOC, czy wymiana wszystkich świec może coś tutaj pomóc ? Aha, zapomniałem dodać, że także miałem powietrze w przewodach paliwowych, wczoraj wymieniłem na orginalne z serwisu, powietrze chyba dalej stoi. Czekam na pomoc dzięki
Jary - 7 Listopad 2007, 18:15

kondeusz napisał/a:
Ciągle jednak świeci mi się kontrolka od świec, choć sprawdzałem i wszystkie są ok


To sprawdź sterownik świec żarowych oraz termastat paliwa, a filtry wymieniałeś :?:

kondeusz - 7 Listopad 2007, 18:18

filtry wszystkie oprócz przeciwpyłkowego, a co do sterownika świec to proszę o podpowiedź jak moge to zrobić, także z termostatem paliwa, dzięki. Aha, czy nie jest to problemem, że 3 świece są nowe i kiepskiej firmy ISKRA, a tylko jedna, która jest ok BOSCHA, tyle, że nie wiem jak długo samochód na niej jeździł ?
adamo64 - 7 Listopad 2007, 18:20

A w jaki sposób sprawdziłeś świece? Najlepiej sprawdzić je pod obciążeniem (po odłączeniu sterownika świec dotknij + z akumulatora do każdej za świec i wtedy Ci wyjdzie która nie grzeje (omomierz zawodzi w tych sytuacjach).Pozdrawiam :wink:
kondeusz - 7 Listopad 2007, 18:23

świece sprawdzał przy mnie mechanik (ja troszkę zielony jestem z mechaniki), aczkolwiek podłączał jakąś żaróweczkę z kabelkami do każdej świecy po kolei i żaróweczka się świeciła, więc powiedział mi mechanior, że są ok i że może przekażnik jest walnięty, tyle że nie wiem jak go mogę sprawdzić. Pozdrawiam również
sosobass - 25 Listopad 2007, 21:44

Witam, mój W202 220D z 98 roku automat - zachowuje się jeszcze inaczej. rano jak jest zimny olej (wskazuje 40 st. C) to zapala się kontrolka EPC i silnik za nic niemoże wejść na wyższe niż 2000 obroty, silnik pracuje mułowato ale równo, niegaśnie, jak kontrolka oleju rozgrzeje się do 80 st C gaszę silnik odpalam i kontrolka gaśnie a silnik pracuje jak nowy.

Jak pali się kontrolka EPC i ruszam to samochód jedzie bardzo wolno i zmienia biegi zrywami, dopiero po rozgrzaniu oleju i ponownym odpaleniu wszytsko wraca do normy i biegi zmienia płynnie i bez problemu osiąga najwyższe obroty, może wiecie co dolega mojemu mieciowi?

JACEK601A - 26 Listopad 2007, 14:22

MOJ PRZYPADEK .W CHLODNIEJSZE DNI SILNIK SIE URUCHAMIA PIEKNIE I PO KILKU SEKUNDACH GASNIE.PONOWNY ROZRUCH WZROST OBROTOW 2SEK. I SILNIK GASNIE.ZNOW ROZRUCH SILNIK PRACUJE TROCHE Z LEKKIM SZARPANIEM I ZA CHWILE STABILNE OBROTY.W TRAKCIE JAZDY POKI SIE NIE NAGGRZEJE GRZECHOTANIE JAK PRZY PODWIESZONYCH WTRYSKIWACZACH OBROTY OKOLO 2200.CO GO BOLI?
Jary - 26 Listopad 2007, 14:41

To może zdradź coś więcej! model, typ silnika, itp. :idea:

Bo szklana kula głupieje przy tych info!

JACEK601A - 26 Listopad 2007, 15:06

SORKI.MOJ W202 MA MOTOREK 2,2D WOLNOSSACY Z POMYLKA NIEMCOW POMPA LUKASA.ROK TEMU WYMIENILEM POMPE I ZNOW PROBLEM.NAJCHETNIEJ WYMIENILBYM SILNIK NA 2,0 OD 190.CZY TO MOZLIWE?KTOS TO ROBI?
jjankiello - 27 Listopad 2007, 04:56

sosobass, odczytywałeś błędy z komputera :?:

JACEK601A, na lewym nadkolu (właściwie w podszybiu) masz potencjometr gazu, z drugiej strony silnika, na rurze od filtra masz przepływomierz. Posprawdzaj połączenia elektryczne wszelkich przewodów w tamtych okolicach (poczyść w razie potrzeby), ale na pewno poruszaj wtyczkami i kabelkami po drodze, bo może być też jakiś przetarty i zwierać... Poza tym też wypadałoby sprawdzić czy komputer nie wychwycił jakichś błędów.

JACEK601A - 27 Listopad 2007, 12:48

DZIEKI.ZROBIE TEN ZABIEG.SA JAKIES PLYNY DO CZYSZCZENIA ZLACZ,CZY POLECISZ COS,CZY LEPIEJ TEGO NIESTOSOWAC?W MOIM W202 2,2D PRZY TYCH OBJAWACH PALI SIE KONTROLKA EDC.
jjankiello - 27 Listopad 2007, 13:09

Kup jakiś środek do konserwacji styków i złącz elektrycznych i przeczyść. Przy przepływomierzu tak samo masz potencjometr (wewnątrz).

I NIE PISZ DUŻYMI LITERAMI - w necie to tak jakbyś krzyczał :!:

JACEK601A - 27 Listopad 2007, 23:21

LUBIE DUZE LITERY.WKURZA NMIE POMYLKA NIEMCOW.ROBILI NIEZAWODNE POMPY DO DOBF109 W BIESKU LUB ANDRYCHOWIE.,JESTEM PILOTEM SAMOLOTU.JAK MOGLI WZIASC LUCASA?CHCE WYMIENIC MOTOR W MOJEJ C CLASIE NA 2000/OD 190/CZY TO MOZLIWE?
Jary - 28 Listopad 2007, 08:04

JACEK601A napisał/a:
CHCE WYMIENIC MOTOR W MOJEJ C CLASIE NA 2000/OD 190/CZY TO MOZLIWE?


Zanim wymienisz silnik to sprawdź jeszcze czujnik położenia rozdzielacza w pompie oraz elektrozawór, bo z tego co piszesz problemy są raczej natury elektrycznej :idea:

mecik - 30 Listopad 2007, 23:18

Gdzie dokładnie jest czujnik rozdzielacza w pompie(Lukas)?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group