To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - kontrolka EPC- pompa wtryskowa

kamizelka - 28 Czerwiec 2012, 08:32

chudybelfer napisał/a:
Kamizelka wszystko wskazuje, że zaczęły się problemy z czujnikiem położenia rotora (dawki paliwa) w Lukasie. To jest ten droższy i wymagający programowania razem z pompą po jej wykręceniu. Robią to tylko serwisy naprawiające te pompy. Przerabiałem ten temat przed około rokiem. Pompa również była (i jest) całkiem sucha. po roku od naprawy problemy wróciły w podobnej formie (opisałem dwa posty wyżej). Może warto pomyśleć o rzędówce Boscha. Ja jeszcze się waham, ale kiedy pompa całkowicie padnie będę musiał podjąć decyzję. Powodzenia!



Ta, właśnie dzwonili do jakiś znajomych pompiarzy i coś podobnego usłyszeli. Że czujnik w dodatku ma jakieś kodowanie i trzeba to z Niemiec zamawiać, a to już wiadomo jakie będą koszta.... :cry: :cry:

Jary - 28 Czerwiec 2012, 22:17

kamizelka napisał/a:
to już wiadomo jakie będą koszta....

Rzędówka będzie zdecydowanie tańsza i problem nigdy nie wróci :wink:

rafalpre - 30 Czerwiec 2012, 08:30

niewiem czy wiecie ale lukas nie lubi wysokiej temperatury sprawdz wiskoze
perzu126 - 30 Czerwiec 2012, 16:14

rafalpre, a czemu niby nie lubi? Tak naprawde pod maska jest cały czas wysoka temperatura.... :roll:

Generalnie to serwisy chyba nie wiedzą co robią. Wiedza jak skasować pieniądze. Bo skoro cos naprawiaja to powinno byc sprawne przez kilka lat co nie?

rafalpre - 30 Czerwiec 2012, 19:24

u mnie epc zapala się jak odpalam po zgaśnięciu kontrolki grzania świec więc odpalam zanim zgaśnie a teraz jak przyszły wysokie temp. to epc zaczeło zapalać mi się jak strzałka dochodziła do następnej wskazówki po 80 wymieniłem wisko i temp jest lekko nad 80 i epc się nie zapala
kamizelka - 1 Lipiec 2012, 16:03

Co do przekładki bosha, to nie ma z tym problemów? Wypowiedzcie się. U kogo to zrobić i skąd wytrzasnąć boscha? Jakie to pieniądze?
Pioterek - 1 Lipiec 2012, 16:13

kamizelka, wysil się trochę i raptem trzy tematy niżej masz obszerny wątek, a w nim wszystko o co pytasz :roll: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=13107
kamizelka - 1 Lipiec 2012, 16:22

Pioterek napisał/a:
kamizelka, wysil się trochę i raptem trzy tematy niżej masz obszerny wątek, a w nim wszystko o co pytasz :roll: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=13107


Dzięki. Tylko ten wątek śledziłem w sumie...

[ Dodano: 25 Lipiec 2012, 10:00 ]
Byłem wczoraj na Star Diagnosis i mam konkretne błędy-p1226 y23/2I1 (czujnik położenia pierścień krzywkowy). Pytałem jakie to koszty-odpowiedział wymiana elektroniki w lucasie-600-1200 zł-czyli zupełnie inny przedział cenowy niż słyszałem wcześniej. Chudybelfer, to ten błąd, o którym pisałeś??

zbiju - 15 Sierpień 2012, 22:23

Witam Panowie
od około pół roku zapala mi się kontrolka EPC. Zapala się przy wysokich obrotach (zazwyczaj), i traci moc. odpuszcze gaz na 5-10 sekund i kontrolka gaśnie. nie muszę wyłączać silnika. na wysokich obrotach kopci na ciemno. teraz od dwóch tygodni doszedł nowy objaw. ciężko odpala (czasem za 2-3 razem) i jak jest zimny to nie równo pracuje silnik a do tego dość mocno kopci na biało (do póki się nie rozgrzeje). w poniedziałek :mb: merc podłączony był pod kompa. nie było jakiś groźnych błędów, ale wiem że mam już do wymiany wtryski (+/- 2,3-2,1 przelewa).

czy wtryski tłumaczą wszystkie te objawy, czy może to tylko powietrze w układzie paliwowym?? a może już pompa :(

perzu126 - 16 Sierpień 2012, 06:28

Jak już kopci i szarpie to ewedidentnie wtryski do wymiany- ostatnie stadium. Np w Sprinterze 316cdi ostatnio również wymieniałem 3wtryski. Silnik chodził równo, nie kopcił, ale jak zagrzany to nie szło go odpalić. Test przelewu wykazał 2wtryski kaput a 3 już się kończył. Wymiana trzech wtrsykiwaczy i problem zniknął.
Komputer Ci nie pokaże nie wiadomo jakie błedy, ale sprawdź sobie np ciśnienie na listwie w czasie rozruchu. Zwykły interfejs ma taką opcję

zbiju - 16 Sierpień 2012, 08:33

perzu126 napisał/a:
ale sprawdź sobie np ciśnienie na listwie w czasie rozruchu.

a jakie powinno być??

TomJab - 19 Styczeń 2013, 15:20

Witam. Proszę o pomoc. Jeżdze moją gwiazdą 220D,95 KM z 1997, pompa Lucas ponad 3 lata i pojawił się problem a wszyscy mechanicy nawet bez dokładnego obejrzenia mówią, że pompa siada :-( (( a jak wiemy to duży wydatek. Ale do rzeczy objawy są takie: od jakiegoś czasu zapalam samochód stosując podwójne grzanie świec i za trzecim razem odpalam bez grzania bo przy mrozie normalnie odpalając silnik chodził nierówno. Od dwóch tygodni mam taki problem, że po odpaleniu silnik pracuje równiutko, jednak gdy osiągnie temperature roboczą ok.80 st. gdy jest na luzie, stoje w korku, na światłach obroty falują i amplituda wahań zwiększa się na początku jest to 700-800 obrotów, później 600-900, 500-1000 czyli im dłużej silnik pracuje w temperaturze roboczej tym gorzej, falowanie jest tylko na luzie, podczas jazdy nie da się wyczuć nierównej pracy. Gdy zgasze silnik, temperatura spadnie i odpale znowu silnik pracuje równo do momentu osiągnięcia temperatury roboczej. Dodam, że układ paliwowy szczelny, pompa wtryskowa sucha, w baku zawsze nie mniej niż połowa. Może ktoś z Was potrafi doradzić lub miał takie same objawy. Czytałem wpisy na forum ale takich samych objawów u innych nie doczytałem. Proszę o pomoc.
Jary - 19 Styczeń 2013, 19:06

Sprawdź czujnik temperatury zasysanego powietrza.
TomJab - 20 Styczeń 2013, 20:58

Kolego Jary dziękuje za podpowiedź - jutro będę męczył temat czujnika. Jak myślisz z Twojego doświadczenia, wiedzy uważasz, że pompa może być ok przy takich objawach? Ja jestem laikiem z elektromechaniki ale zastanawia mnie to, że przy zimnym silniku pracuje równo natomiast gdy silnik osiągnie swoją temperature obroty szaleją. Mam taką życzeniową tezę, że gdyby była to pompa takie objawy byłyby zaraz po odpaleniu. Co o tym myślisz?
Jary - 22 Styczeń 2013, 19:47

TomJab napisał/a:
Co o tym myślisz?


Dokładnie to samo. To nie pompa :idea:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group