To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - kontrolka EPC- pompa wtryskowa

TomJab - 26 Luty 2013, 13:47

Niestety stało się. 3 mechaników i wszyscy trzej po diagnostyce, sprawdzeniu czujników, szczelności układu paliwowego orzekli, że pompa siadła- komputery też wskazują, że to pompa Lucas. np.P1228 - błąd połozenia czujnika pompy:-(( Objawy: silnik normalnie odpala, na zimnym jest pare minut ok po czym obroty coraz bardziej wachlują, silnik jakby dusił się i gaśnie sam, zapala się kontrolka EPC. Można odpalić samochód ale kwestia kilku minut i znowu gaśnie. Pytanie do forumowiczów: jak oceniacie szczerze prace pompy rzędowej Boscha po zmianie -mam manuala 5 biegów. Czy znacie kogoś na Śląsku kto potrafi zrobić taką podmianke fachowo. Chętnie jechałbym do kolegi Łukasza ze Sztumskiej Wsi ale mam tam 500 km i nie wiem czy mój gwiazdor w takim stanie dojechałby tam:-((( Co musze wiedzieć podchodząc do tematu zmiany pompy na Boscha? Będę wdzięczny za wskazówki.
perzu126 - 26 Luty 2013, 18:03

TomJab, a jak pracuje dobrze zagrzany? Jak dobrze to zaryzykowałbym i pojechał na własnych kołach. Nie baw sie w nprawę bo to nie ma sensu, tylko zakładaj Boscha. O tym jak zachowuje sie silnik było napisane kilka postów obok tego
KamilRDK - 30 Marzec 2013, 15:27

Witam,
Mam problem z pompą Epic zaczęło się tak kopcenie falowanie obrotami zapalona kontrolka Epc zakupiłem, drugą po miesiącu to samo, zmieniłem mechanika więc pierwsza pompa poszła do firmy Pezal do Gdańska wymieniony czujnik położenia 1300 zl plus cala regeneracja w sumie 2500zl po powrocie lata jak burza z tym, że jak sinik ma jakąś temperaturę to nie chce za bardzo odpalić czasami a jak odpali to tak, że przeważnie zapala się kontrolka Epc i auto nie reaguje prawie na pedał gazu chwilę pochodzi gaszę maszynę przekręcam na zapłon kontrolka świec wcale się nie zapala(?) przekręcam kluczyk dalej i pali jak szalony czasami problem występuję a czasami nie na zimno zawsze odpala, dzisiaj wymieniłem akumulator bo już mnie zawodził i było podejrzenie że to przez napięcie a tu za trzecim odpaleniem problem wrócił.
Gdzie mogę szukać problemu pompa poszła na gwarancji do sprawdzenia i podobno wszytko ok.
Co uważacie gdzie szukać problemu, miał ktoś podobne historie?
Bardzo prozę o pomoc
Pozdrawiam

perzu126 - 30 Marzec 2013, 16:53

KamilRDK, ja uważam że najlepiej zacząc od wizyty u dobrego elektronika, bo problem napewno nie leży w pompie. Masz przepływomierz, potencjometr gazu- może któryś z nich szwankuje?

Moja szklana kula wróży, że masz 2,2diesel :roll: :?:

KamilRDK - 31 Marzec 2013, 12:55

Tak, 220 D mój vin WDB2021821f67169. Może ktoś zna jakiegoś dobrego w okolicach Łodzi?
Pozdrawiam

ssYaa - 31 Październik 2014, 23:41

Mam taki problem. Dziś samochód rano nie chciał odpalić. Po przekręceniu kluczyka, zakręcił pół raza rozrusznikiem, buda zaczynała się trzęś i zabawa się kończyła. Stwierdziłem, że to problem z rozrusznikiem ("zaciął" się albo dostawał za małe napięcie, przed odpaleniem słuchałem trochę muzyki przy wyłączonym silniku). Odpaliłem go na holu za którymś razem, po odpaleniu silnik nie chodził równo, kontrolka EPC świeciła się i samochód mocno kopcił na niebiesko, po jakimś dźwięk silnika był już normalny i samochód przestał kopcić. Po tym incydencie zrobiłem kilkanaście kilometrów, parę razy gasiłem i odpalałem samochód i wszystko było w porządku.

Poprzednio taka sytuacja (nierówna praca motoru, kopcenie na niebieski) miała miejsce, gdy odczepił się jeden giętki przewód paliwowy (ta taka sznurówka), po ponownym nałożeniu sznurówki na swoje miejsce, samochód chodził jak trzeba, aż do dziś.

Kiedyś po wymianie filtra paliwa samochód również przez parę sekund kopcił na niebiesko, to pewnie z powodu zapowietrzenia?

Wcześniej nie zauważyłem żadnych objawów, nie szarpało, nie gasło, kontrolka EPC nie świeciła się.

Jak myślicie, jaka może być przyczyna tego kopcenia? Powietrze dostaje się gdzieś? Pompa się kończy?

Edit: dodam jeszcze, że po wyłączeniu samochodu, egr "cmoka" jeszcze przez jakiś czas.

wiskontii - 1 Listopad 2014, 01:04

Panowie czy wy czytacie nasze posty w odpowiedziach :?: było ciepło i wasze pompy chodziły idealnie :?: teraz zrobiło się zimniej i trzeba było zawczsu pomóc swojej pomie To wy yo olaliscie i teraz narzekacie poczytajcie zróbcie wreszcie krok po kroku co radzimy a LUKAS będzie wdzięczny
Maniek1200 - 9 Listopad 2014, 19:49

Nie chce zakładać nowego tematu to piszę tutaj.
Mam nie typowy problem z c220. Po zblokowaniu rozrządu wał punkt OT mam w innym miejscu niż na instrukcji. Co powoduję problem z ustawieniem pompy. Czy jest możliwe że jakimś sposobem sam przestawiłem rozrząd albo to ustawienie było tak że dobre ?

http://www.fotosik.pl/pok...8372796cd3.html

Po miedzy dwoma kreskami jest moja pozycja OT przy zablokowanym rozrządzie.

Puzel - 23 Maj 2017, 12:18

Swoją wiadomość kopiuję do tego tematu ponieważ mimo szukania na forum nie znalazłem podobnego problemu jak mój odnośnie silnika 2,2D a jak widać na forum panuje niechęć do zakładania nowych tematów mimo poszukiwań i nie znalezienia tematu o podobnym problemie

Od kilku miesięcy borykam się z problemem w swoim mercedesie i nie mogę znaleźć rozwiązania. Silnik odpala normalnie, ma moc lecz po rozgrzaniu do temperatury 80-85stopni (czasem też jeszcze przed osiągnięciem tej temperatury) zaczynają falować obroty jałowe. Pierwszy symptom zanim się nagrzeje to obroty normalnie spadają do 1000obr/min, na tym poziomie wskazówka na chwilę się zatrzymuje i powoli spadają do tych 800obr. Jak silnik się nagrzeje to obroty spadają do 1000 i zatrzymują się na tym poziomie, bądź w większości wypadków zaczynają falować między 1000 a 1300. Czasem zdarza się, a ostatnimi czasami nawet nagminnie, że po odpuszczeniu gazu, po sekundzie wywala błąd EDC i auto wchodzi w tryb serwisowy. Wstawiłem do jednego mechanika, rozłożył ręce, stwierdził że na pewno pompa bo jego komputer nic nie widzi. Na moją prośbę wymienił filtr paliwa i na jakiś czas wszystko wróciło do normy. Po czasie bolączka wróciła, podjechałem do innego mechanika, komputer (Delphi) nic nie wykrył, dopiero po podłączeniu do komputera Mercedesowskiego wyskoczyło kilka błędów

003 Intake Air temperature sensor
005 Crankshaft position sensor L5/6
010 Intake pressure Control

Czujnik temperatury bym wykluczył - odłączałem go na próbę na jakiś czas niestety nie przyniosło to rezultatu. Mimo przeszukania informacji zdecydowałem się na wymianę tego czujnika na fabrycznie nowy, niestety nie przyniosło to żadnego rezultatu

Czujnik położenia wału - od kilku tygodni próbuję skołować ten czujnik i mam z tym ogromy problem. U mnie jest inny niż w większości C-klas (który kosztuje ok. 200zł) a jest czujnik na długim kablu o numerze 003 153 81 28 - w serwisie mercedesa koszt jedyne 940zł!!! Na próbę podłączyłem czujnik wyglądający identycznie ale o innym numerze 003 153 50 28 - niestety silnik na nim chodził tak samo. Sprawdzałem rezystencję swojego czujnika - 738 OHM. Czujnik z inną końcówką numeru miał ok. 780 OHM.

Nie sprawdzałem tego zaworu z trzeciego błędu - jedynie odłączałem na próbę, nic się nie zmieniało.

Auto ma w tej chwili 173tys. przebiegu (przebieg oryginalny!!!) Czy przyczyna może leżeć po stronie wtrysków? A może jakiś czujnik w pompie? Pompa była robiona jakieś 15 tys. km temu (uszczelnianie). Niedawno dzwoniłem do gościa co to robił i stwierdził że to na pewno pompa i już szykuje nową. Wywnioskowałem że gość wymienia pompy na sprawne i uszczelnione a tą która jest w aucie sobie zostawia, robi i trafia do następnego klienta. Za bardzo nie chcę teraz jechać do niego bo najprawdopodobniej to on uszczelniał moją pompę jakieś 10 lat temu i najprawdopobobniej już wtedy została wymieniona na inną i teraz niewiem czy pompa obecnie zamontowana ma pół miliona czy już milion kilometrów, a moja która te pare lat temu miała 100 tys kilometrów u kogoś w aucie teraz sobie hula bezawaryjnie. Dla mnie to zwykłe skurwysyństwo podmieniać części klientów...

Jakieś pomysły?

perzu126 - 23 Maj 2017, 15:29

Juz Cie pytałem przez PW, czy ten komputer to było napewno SD? Bo kody błędów mi nie pasują pod SD... Jak mi podasz kody błędów z SD to może coś Ci podpowiem, bo w pompie tez jest czujnik temperatury paliwa i to on może fiksować. Zresztą jeśli działa, to błędu nie będzie ale może pokazywać dziwne wartości. W wartościach rzeczywistych idzie sprawdzić jego wskazania. Polecam jechać do kogoś, kto troszkę ogarnia Mercedesy a nie tylko mechanika
Puzel - 23 Maj 2017, 23:45

Błędy są ze StarDiagnostic. Jutro jadę skasować je jeszcze raz po moich próbach, i zobaczę co pokarze "na świeżo".

[ Dodano: 25 Maj 2017, 14:12 ]
po skasowaniu wszystkich wcześniejszych błędów wyskoczyło:

036 injection pump fuel quality stop
038 Reference Resistor X23/2R2


przed skasowaniem błędów był jeszcze błąd czujnika temperatury paliwa i bodajże coś jeszcze. Podczas pomiarów na odpalonym aucie mechanik mówił, że w ogóle nie podaje parametrów kąta wtrysku.

Tak więc elektronika w pompie :/ Teraz pytanie gdzie dać na zabieg? Dzwoniłem do PEZAL w Gdańsku koszt 1200-3500zł przy dostarczeniu pompy "luzem", czas oczekiwania 3 dni i gwarancja na rok. Jest jakieś inne wyjście?

Gdzieś w tym wątku znalazłem informację że ktoś kupił nową pompę, są gdzieś takie do dostania, czy to Święty Graal?

zapiec1 - 26 Maj 2017, 17:57

Ja miałem i kumpel podobne objawy ale przy c180 ja mam classic a on esprit oboje na ciepłym mieliśmy problemy z odpaleniem. Trzeba było długo kręcić żeby odpalił i też obroty falowały a okazało się że czujnik paliwa był uszkodzony po wymianie hula jeden i drugi :D
Puzel - 31 Maj 2017, 08:39

Temat dotyczy Diesla, moje pytanie dotyczy diesla a między dieslem a benzyną różnica jest kolosalna. Przeszukałem forum i zdecydowana większość problemów z falowaniem dotyczy silników benzynowych, na temat falowania obrotów jak w moim problemie nie znalazłem praktycznie nic, wychodzi że padła elektronika wewnątrz pompy. Widzę że nie ma innej opcji tylko wyciągać pompę, szykować kilka tysięcy i wieźć do Pezala...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group