Ogólnie o C-klasie - archiwum - konserwacja podwozia
perzu126 - 29 Czerwiec 2009, 21:04
Odświeżę trochę temat. W tym tygodniu planuje zrobić konserwacje, głównie profili zamkniętych, pozdejmuje zderzaki, błotniki, plastikowe osłony i zobaczę co tam słychać.
Mam pytanie o progi. Gdzie są dodatkowe otwory technologiczne w progach(oprócz tych na na narożnikach zaślepionych gumową zaślepką)? Czy jak rozbiorę tapicerkę, to znajdę np przy środkowym słupku jakieś dodatkowe otwory?
slawek61 - 30 Czerwiec 2009, 00:15
Witam, w przednim i tylnym nadkolu są zaślepki przez które dostaniesz się do wnętrza progu. Jest mały problem jednak, ponieważ progi mają w środku przegrody – na szczęście z otworami. Ja siknąłem konserwację również przez otwory od spinek nakładki progu. Poza tym warto zdjąć boki tylnej kanapy, pod którymi znajdziesz zaklejonę taśmą otwory przez które dostaniesz się pomiędzy błotnik i nadkole. Czy od wewnątrz pod wykładziną jest jakieś dojście to niestety nie wiem. Miłej pracy.
merlin2 - 30 Czerwiec 2009, 11:14
można fosolem odrdzewić skorodowane miejsca, potem podkład antykorozyjny, na to bitex do konserwacji podwozi
slawek61 - 1 Lipiec 2009, 23:57
Fosol jest bardzo skuteczny, ale jego pozostałości należy KONIECZNIE dokładnie, obficie wypłukać wodą. Tak więc stosowanie go na elementy karoserii (profile i inne zakamarki) może być problemem.
Natomiast co do bitexu czy inych tego typu wynalazków, to farbę podkładową należy najpierw pomalować farbą (lakierem) i dopiero to to stosować. Pozdrawiam.
szefuu - 22 Lipiec 2009, 17:31
Wczoraj oddałem samochód który niedawno kupiłem do konserwacji, myślę a przed zimą trzeba by było zakonserwować, jadę do znajomego pierwsze co zrobił to podniósł dywanik od kierowcy, aż się załamałem prawie całe podwozie nabrało koloru rdzy w paru miejscach dziurki tak na palec a dwie takie otwory na trzy palce, tragedia ktoś nie dbał o Celinkę, powiedział że zaspawa małe dziurki, tam gdzie były większe wyciął część blachy i wspawał kawałek, będzie kładł na to podkład a potem jakąś farbę tak mi powiedział rozebrał także boczki drzwi a jutro chyba będzie robił od spodu, cała impreza będzie mnie kosztowała (u znajomego) 600 zł tak mi krzyknął, zgodziłem się no bo mój wymagał tego ode mnie.
Astek - 15 Wrzesień 2009, 13:52
Wczoraj rozpoczołem urlop i zabrałem się za konserwacje podwozia w moim . Zdiołem koła, postawiłem auto na tzw."kobyłkach", odkręciłem plastikowe nadkola i pościągałem nakładki plstikowe na progi. Uprzednio oczywiście umyłem spód na myjni. Całą akcje konserwacyjną robiłem w kanale, pistoletem pod ciśnienie i pędzlem (krzywikiem), jakimś środkiem kałczykowatym do podwozi kupionym w sklepie auto-moto(nie pamiętam nazwy). Zużyłem 4 litrowe puszki tego środka. Zajeło mi to konserwowanie 16godz. .
Jak myślicie na jaki okres czasu starczy taki zabieg konserwacyjny? Robiąc rocznie jakieś 13 do 15tyś km.
madzara31 - 15 Wrzesień 2009, 14:00
Teraz profile zamknięte-progi, przez otwory górne listwy progowej/dolne elementy tylnych błotników przez otwory pod końcówkami listew bocznych/narożniki drzwi przez otwory tech.przy każdym narożniku.Pozdrawiam.Będzie lux.
puras - 15 Wrzesień 2009, 18:31
Jak myślicie na jaki okres czasu starczy taki zabieg konserwacyjny? Robiąc rocznie jakieś 13 do 15tyś km.[/quote]
Na pewno po zimie będziesz musiał zaglądnąć i sprawdzić czy nic nie wyszło. W każdym aucie inaczej..
gucionexia - 15 Wrzesień 2009, 21:28
Ja będe konserwował tej zimy mercedesa, za podwozie i profile zamknięte mam zapłacic ok. 500zł
perzu126 - 15 Wrzesień 2009, 21:50
Ja do konserwacji podwozia i profili zamkniętych użyłem środka Boll
puras - 15 Wrzesień 2009, 22:16
Jeśli mamy smykałkę , możliwości i chęci to najlepiej poświęcić dzień lub dwa i zrobić to samemu, nikt tak nie zakonserwuje nam naszych maszyn jak my sami.
artek88 - 15 Styczeń 2011, 16:48
Witam
Czym najlepiej zabezpieczyć przed korozja otwory takie jak z klamek , antena ,?
w jaki sposób zamontować listwy tak aby nie przecierały lakieru oraz jak wmontować te wszystkie kołki ( podkładać gąbki silikon?) bo jak to już w naszych MB rdza wychodzi z każdego otworu
dodam że samochodzik po malunku i cały do poskładania.
Pozdrawiam
Marcin Pop. - 15 Styczeń 2011, 17:42
artek88 napisał/a: | w jaki sposób zamontować listwy tak aby nie przecierały lakieru oraz jak wmontować te wszystkie kołki |
Listwy trzymają się na spinkach, na końcach są przykręcone wkrętem. Buszą być po prostu czyste wewnątrz. Szczególnie dużo syfu jest pod listewką tą najkrótszą - na tylnym błotniku artek88 napisał/a: | bo jak to już w naszych MB rdza wychodzi z każdego otworu |
mów za siebie U mnie na poszyciu drzwi , błotników było czyściutko. Na progach w niektórych miejscach / otworach niestety powyłaziło
adurweb - 19 Styczeń 2011, 19:05 Temat postu: Poprawka lakieru. Co z Brunoxem? Witam.
Muszę zrobić małą poprawkę lakierniczą, chcę zastosować Brunox. Więc: zdzieram rdzę do gołej blachy, odtłuszczam i smaruję brunoxem i teraz pytanie, czy zdzieram brunox do gołej blachy czy na niego daję jakiś podkład?
Z góry dzięki.
caliber - 22 Styczeń 2011, 16:59
witam
po zdemontowaniu progów
do kupiłem zestaw od pana Marka spinek do montażu progów
i w nich były czarne rzepy . Pytanie do czego służą
bo jak zdejmowałem to ich nie było
|
|
|