To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Rozbudowa dogrzewacza na ogrzewanie postojowe.

jachraniak - 17 Listopad 2009, 14:09

odgrzewam kotlecika po raz kolejny, który nomen omen, ma już cechy, dzięki opracowaniu janucha, żeby wątek przenieść do "zrób to sam"... może kolega poda producenta i model modułu gsm, zrobi jeszcze klika fotek i będzie full tutorial

się okazuje że wielu producentów samochodów instalowało piecyk webasto celem dogrzewania motoru diesla w niskich temperaturach. Dajmy na to BMW - u nich wystarczy wjechać do serwisu, wyjąć coś 1000 PLN by mieć oryginalny pilocik z logo BMW do rączki i zamontowane pod maską odpowiednie flaki do sterowania piecykiem.

nie wiem czy taka możliwość jest w MB - może ktoś podpowie... teile nr wskazany :)

kilka zagadek dla kol. janucha - bo jego rozwiązanie ma jedną zasadniczą zaletę - nie ma ograniczenia wynikającego z odległości do autka. można włączyć piecyk będąc daleko, daleko... by dojechać do autka - np pociągiem

co się stanie gdy ktoś przez pomyłkę zadzwoni na komóreczkę sterującą np BOK/BOA?

jak długo piec włączony komóreczką pracuje, do wyłączenia komóreczką, czy też sam po jakimś czasie się wyłączy?

edit:
moduł namierzony

noc - 15 Grudzień 2009, 22:22

Urządzenie będzie działało do osiągnięcia maksymalnej temperatury płynu tzn. 78 stopni i będzie tej temperatury pilnowało, włączając się co pewien czas.Tak się będzie działo aż do chwili gdy akumulator osiągnie zaprogramowane minimalne napięcie.Jeżeli wykorzystane zostało oryginalnie zamontowane dogrzewanie silnika, to napięcie te jest programowane poprzez Star Diagnosis.Jeżeli nie, to po wyprowadzeniu przewodu diagnostycznego można programować za pomocą prostego testera Webasto.Program i schematy na necie.Klimatyzacji,
a konkretnie funkcji nawiewu postojowego nie wolno wysterować bezpośrednio z zegara czasowego.Zegar czasowy podaje specjalnie modulowane napięcie do STH ogrzewania postojowego, a ono dopiero steruje nawiewem.Wysłanie tego napięcia (tętniącego) do panela klimatyzacji w większości znanych mi przypadków kończyło się wymianą panela.Sam przerobiłem u siebie "dogrzewacz" na podgrzewanie wstępne i ogrzewanie postojowe z zachowaniem funkcji dogrzewania silnika ze sterowaniem oryginalnym zegarem czasowym.
To już mój czwarty samochód z dołożonym takim układem i uważam, że jest to drugie po klimatyzacji urządzenie potrzebne do komfortu.

jachraniak - 15 Grudzień 2009, 22:44

koszta przeróbki w Pańskim zakładzie?
noc - 15 Grudzień 2009, 22:52

Odpowiedź tylko i wyłącznie po obejrzeniu samochodu i uzgodnieniu wersji, sterowań i zabezpieczeń.Z założenia nie zaopatrujemy klientów w części używane (klient musi sam je zakupić).Proponujemy tylko nowe.
Pozdrawiam.

Bero100 - 23 Grudzień 2009, 21:49

Witam Kolegów chciałem podzielić się moimi doświadczeniami z naprawą i rozbudową dogrzewacza.
Naprawa polegała na zmianie obudowy aluminiowej (stara skorodowała i urwały się prawie wszystkie śrubki) wymianie źle pracującego wentylatora, przepompowaniu starego paliwa od zbiornika do dogrzewacza, oraz przelutowaniu płytki z elektroniką wersja ThermoTop Z czyli analogowa :lol: odpalił za pierwszym razem :mrgreen:
Rozbudowa natomiast polegała na zamontowaniu sterowania czyli tak zwanego zegara ale własnego pomysłu :twisted: a mianowicie elektroniczny programowany(pełne programowanie on i off całotygodniowe razem 10 programów on i off zegarek oraz ręczne on i off) włącznik na 220V taki do kontaktu po przeróbce na 12V.
Dwa wyjścia +12V odseparowane od siebie:
1. do sterowania pieca
2. do sterowania panela ogrzewania (panel opcja ręczna z klimatyzacją)
po podłączeniu do auta wszystko działa wyśmienicie :D

Mam warunki oraz służę pomocą w naprawie i przeróbce (posiadam trochę części do Thermo Top-a) :mrgreen:

Koszt takiego sterownika i przeróbki to tylko 60 PLN :mrgreen:
Wymiary sterownika to 70 x 70 x 40 mm mieści się na półce pod radiem lub w kieszeni drzwi kierowcy.
Życzę spokojnych radosnych Świat wszystkim :mb:

Daniel - 23 Grudzień 2009, 22:44

Bero100 - Twój pomysł ma duże szanse zrobić karierę na tym Forum
G. - 23 Grudzień 2009, 22:46

Znaczy ogrzewanie postojowe dla każdego CDIka? Zaczynam właśnie żałować, że nie mam CDI.. ;-)
Mopar - 23 Grudzień 2009, 23:18

Jak rozumiem w grę nie wchodzi inny mobil niż CDI ? :)
G. - 23 Grudzień 2009, 23:20

Mopar napisał/a:
w grę nie wchodzi inny mobil niż CDI ?

CDI mają (domyślnie) wbudowany dogrzewacz, taki sam jak w systemach ogrzewania postojowego firmy Webasto. Inne modele oczywiście też wchodzą w grę pod warunkiem.. dołożenia dogrzewacza (pieca) ;-)

bubu_piotr - 24 Grudzień 2009, 03:06

A ja zaczynam żałować, że mam do Warszawy 300 km, bo już byśmy robili mój dogrzewacz (niekoniecznie go rozbudowując) :wink:
noc - 24 Grudzień 2009, 10:31

Szkoda, że duży i nie wejdzie do popielniczki.Ale jego funkcjonalność i cena są rewelacyjne.
Dla tych, którzy posiadają trochę miejsca,polecam zamiast oryginalnego zegara za 10 x tyle.
I łatwiej (taniej) wykonać można resztę instalacji.

Bero100 - 24 Grudzień 2009, 11:52

Cieszy mnie to, że się podoba mój pomysł :D
Polecam wszystkim bo działa naprawdę super
a zagrzanie silnika do temperatury 80 stopni to kwestia kilku minut więc naprawdę warto

misiu129 - 24 Grudzień 2009, 12:47

Mam pytanie. O dogrzewaczach przeczytałem chyba wszystko na tym forum. Czy ktoś mi może napisać na chłopski rozum pod jakie kable muszę się wpiąć żeby włączyć dogrzewacz jakimś zwykłym przełącznikiem podając plus lub masę. Nie potrzebuje sterowania zegarowego ani zdalnego. Chciałbym mieć możliwość przed uruchomieniem auta gdy jest zimno przełączyć guzik [wtedy dogrzewacz pracuje] i wrucic do :mb: po kilku-kilkunastu minutach i mieć ciepło i odpalić niezmrożony silnik.
Wolę się zapytać niż spalić coś bo mam sprawny dogrzewacz ale standartowo grzeje mi tylko w czasie pracy silnika.
Jeśli jednak jest coś takiego opisane proszę o link bo naprawdę nie widzę

noc - 24 Grudzień 2009, 14:00

To nie takie proste, bo podgrzewacz chodzi w czasie pracy silnika i w związku z tym korzysta z mechanicznej (napędzanej paskiem od działającego silnika) pompy wodnej.Bez pompy wodnej
wyłączy się lub ulegnie uszkodzeniu (czasem spali samochód).Potrzebne zabezpieczenia.
Nie istnieje więc "prosta wersja" typu włącznik.

janucha78 - 24 Grudzień 2009, 14:20

Cytat:
Wysłany: Dzisiaj 12:47
Mam pytanie. O dogrzewaczach przeczytałem chyba wszystko na tym forum. Czy ktoś mi może napisać na chłopski rozum pod jakie kable muszę się wpiąć żeby włączyć dogrzewacz jakimś zwykłym przełącznikiem podając plus lub masę. Nie potrzebuje sterowania zegarowego ani zdalnego. Chciałbym mieć możliwość przed uruchomieniem auta gdy jest zimno przełączyć guzik [wtedy dogrzewacz pracuje] i wrucic do :mb: po kilku-kilkunastu minutach i mieć ciepło i odpalić niezmrożony silnik.
Wolę się zapytać niż spalić coś bo mam sprawny dogrzewacz ale standartowo grzeje mi tylko w czasie pracy silnika.
Jeśli jednak jest coś takiego opisane proszę o link bo naprawdę nie widzę

A nie czytales moich postow na poczatku tematu.Samo uruchomienie dogrzewacza to podanie plusa na pin nr 6 przy wlaczniku na panelu srodkowym.Wlaczenie panelu ogrzewania spowoduje zalaczenie pompki obiegowej i nic sie nie nie spali.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group