Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Rozbudowa dogrzewacza na ogrzewanie postojowe.
misiu129 - 24 Grudzień 2009, 15:26
janucha78 napisał/a: | Samo uruchomienie dogrzewacza to podanie plusa na pin nr 6 przy wlaczniku na panelu srodkowym |
to rozumiem
mam klimę manualną wiec oprócz włączenia dogrzewacza [pinem 6] do czegoś muszę jeszcze wpiąć w panelu ogrzewania aby wentylator się włączył?? pompka reanimowana i pracuje
janucha78 - 24 Grudzień 2009, 15:29
Cytat: | Wysłany: Dzisiaj 15:26
janucha78 napisał/a:
Samo uruchomienie dogrzewacza to podanie plusa na pin nr 6 przy wlaczniku na panelu srodkowym
to rozumiem
mam klimę manualną wiec oprócz włączenia dogrzewacza [pinem 6] do czegoś muszę jeszcze wpiąć w panelu ogrzewania aby wentylator się włączył?? pompka reanimowana i pracuje i ja włączy chyba dogrzewacz...czy też muszę w nią się wpinac? |
Skoro chcesz wlaczac dogrzewacz pstryczkiem to moze jednoczesnie wlacz funkcje REST.Wtedy sie wlaczy pompka i dmuchawa.
misiu129 - 24 Grudzień 2009, 15:35
janucha78 napisał/a: | Skoro chcesz wlaczac dogrzewacz pstryczkiem to może jednocześnie wlacz funkcje REST.Wtedy sie wlaczy pompka i dmuchawa. |
jest to pomysł. tylko rest wyłączy się po upływie jakichś 30min i co wtedy... najlepiej jakby było to sprzężone. A najlepiej jakby zrobić tak że jak włączę rest to od razu włączy sie dogrzewacz. czy ktoś zna konstrukcje przycisku rest? ile ma pinów i co przełącza. Wtedy miałbym ogrzewanie postojowe za przyciśnięciem rest i samo by się wyłączyło po 30min lub obniżenia napięcia
janucha78 - 24 Grudzień 2009, 15:40
misiu129 napisał/a: | jest to pomysł. tylko rest wyłączy się po upływie jakichś 30min i co wtedy... najlepiej jakby było to sprzężone. A najlepiej jakby zrobić tak że jak włączę rest to od razu włączy sie dogrzewacz. czy ktoś zna konstrukcje przycisku rest? ile ma pinów i co przełącza. Wtedy miałbym ogrzewanie postojowe za przyciśnięciem rest i samo by się wyłączyło po 30min lub obniżenia napięcia |
Z tym rest to bym raczej traktowal jako rozwiazanie tymczasowe.Jezeli chcesz czesciej tego uzywac to lepiej zrobic z tego polaczony uklad z jakims zabezpieczeniem.Mysle ze 20 min grzania w zupelnosci wystarcza do zagrzania silnika i wnetrza.
misiu129 - 24 Grudzień 2009, 15:45
Dokładnie. Właśnie nad tym myślę. Więc wciskając rest uruchamia się pompka i dmuchawa. pod ten przełącznik chcę podłączyć kabelek do przekaźnika[ prawie zerowe obciążenie] a przekaźnik poda mi plus na pin 6 dogrzewacza. przekażnik na bezpieczniku i zasilanie na pin 6 też na bezpieczniku. zdałoby to egzamin?
janucha78 - 24 Grudzień 2009, 15:48
Cytat: | Dokładnie. Właśnie nad tym myślę. Więc wciskając rest uruchamia się pompka i dmuchawa. pod ten przełącznik chcę podłączyć kabelek do przekaźnika[ prawie zerowe obciążenie] a przekaźnik poda mi plus na pin 6 dogrzewacza. przekażnik na bezpieczniku i zasilanie na pin 6 też na bezpieczniku. zdałoby to egzamin? |
Ciezko mi powiedziec bo mam klimatronik.Mysle ze cos sie wymysli,ale teraz spadam bo karpik stygnie
misiu129 - 24 Grudzień 2009, 15:59
Bero100 napisał/a: | Dwa wyjścia +12V odseparowane od siebie:
1. do sterowania pieca
2. do sterowania panela ogrzewania (panel opcja ręczna z klimatyzacją)
po podłączeniu do auta wszystko działa wyśmienicie
|
I tu proszę o pomoc kolegę Bero100.
1. do sterowania pieca podpinamy się pod pin nr6 i podajemy 12V. to wiem
2. do sterowania panela ogrzewania---> też mam ręczną klimę i gdzie tam muszę podać 12V ?
i czy wtedy nawiew będzie działał z taką siła jaką ustawimy wcześniej na pokrętle?
Dzięki za pomoc i smacznej wigilii życzę wszystkim maniaką
noc - 24 Grudzień 2009, 17:10
Wykonałem już sporo tych przeróbek.W modelach W202 i wyższych jest problem o którym nikt wspomniał, widocznie robił to tylko na papierze.Nie ma mowy o ogrzaniu wnętrza w realnym czasie 30 minut.Przy -5st. po 30 minutach dopiero dół przedniej szyby zacznie się rozmrażać.Powód prosty, dogrzewacz ma dogrzać silnik, a nie wnętrze, więc obieg wody skierowany jest w silnik, który na postoju skutecznie schładza nagrzaną przez dogrzewacz wodę.Trzeba obrócić obieg wody, a to niestety nie jest proste, bo pompka cyrkulacyjna ma konstrukcję do pracy w jedną stronę, a po za tym w układzie jest wmontowany zawór jednokierunkowy wodny w celu zabezpieczenia układu.
Następny nieprzemyślany pomysł to uruchomienie REST.Przecież REST działa tylko wtedy gdy
temperatura w wymienniku przekracza 40st. (patrz instrukcja).Pin 6 na wyłączniku dogrzewacza nie uruchamia żadnej pompy wodnej.Reasumując proszę "fachowców" o przemyślane posty.Podawanie takich informacji może spowodować, że ktoś się do nich zastosuje i zniszczy, a w skrajnym wypadku spali na parkingu kilka samochodów.
janucha78 - 24 Grudzień 2009, 17:30
Cytat: | Wysłany: Dzisiaj 17:10
Wykonałem już sporo tych przeróbek.W modelach W202 i wyższych jest problem o którym nikt wspomniał, widocznie robił to tylko na papierze.Nie ma mowy o ogrzaniu wnętrza w realnym czasie 30 minut.Przy -5st. po 30 minutach dopiero dół przedniej szyby zacznie się rozmrażać.Powód prosty, dogrzewacz ma dogrzać silnik, a nie wnętrze, więc obieg wody skierowany jest w silnik, który na postoju skutecznie schładza nagrzaną przez dogrzewacz wodę.Trzeba obrócić obieg wody, a to niestety nie jest proste, bo pompka cyrkulacyjna ma konstrukcję do pracy w jedną stronę, a po za tym w układzie jest wmontowany zawór jednokierunkowy wodny w celu zabezpieczenia układu.
Następny nieprzemyślany pomysł to uruchomienie REST.Przecież REST działa tylko wtedy gdy
temperatura w wymienniku przekracza 40st. (patrz instrukcja).Pin 6 na wyłączniku dogrzewacza nie uruchamia żadnej pompy wodnej.Reasumując proszę "fachowców" o przemyślane posty.Podawanie takich informacji może spowodować, że ktoś się do nich zastosuje i zniszczy, a w skrajnym wypadku spali na parkingu kilka samochodów.
_________________ |
Mam przerobione na webasto od ponad 2 lat i nie mialem z tym zadnych problemow.Przy temp -10 w 20min mam rozmrozone szybki.Kto napisal ze pin nr6 uruchamia pompke obiegowa?
Nex@pl - 24 Grudzień 2009, 23:33
Mało tego, funkcja REST działa, przynajmniej u mnie, tylko na wyłączonym silniku...
janucha78 - 24 Grudzień 2009, 23:37
Nex@pl napisał/a: | Mało tego, funkcja REST działa, przynajmniej u mnie, tylko na wyłączonym silniku... |
No i chyba o to wlasnie chodzi.Moze cos u mnie jest nie tak ale w klimatroniku rest dziala nawet jak silnik jest calkowicie zimny.
bubes - 25 Grudzień 2009, 10:25
witam
Panowie a czy możecie powiedziec gdzie znajdę świecę od webasto? Czasami pojawia mi się błąd f53 i to chyba problem ze świecą. Z góry dziękuje
noc - 25 Grudzień 2009, 11:26
Faktycznie w W202 REST działa bez względu na temperaturę silnika.
[ Dodano: 25 Grudzień 2009, 12:34 ]
Muszę przyznać rację koledze "janucha 78" co do czasu ogrzewania w Jego MB.
Dotychczas przerabiałem dogrzewacze w MB z silnikami 5-6 cylindrowymi W210 ze skrzyniami
automatycznymi i podgrzewaniem płynu spryskiwacza.W tych samochodach ilość strat cieplnych jest dużo większa ze względu na ilość (wody).W silnikach 4-cylindrowych bez AG i podgrzewania płynu, proces nagrzania będzie dużo krótszy.W związku z tym problem obracania obiegu wody nie istnieje.
Problem nawiewu i ustawienia klap na rozmrażanie w W202 z KLA można rozwiązać wpinając się w kość panelu KLA w pole 26 kości nr.2 (A) i podając tam (+).Dla klimatyzacji manualnej
pole 23 w kości 29 pinowej.Dla układu ogrzewania HAU pole 8 w kości 18 pinowej.To pole jest wykorzystywane przy oryginalnym i późniejszym montażu ogrzewania postojowego STH, sterowanego zegarem lub pilotem.Niestety nie rozwiązuje to problemu pompy wodnej i zabezpieczeń termicznych.Dla zainteresowanych, istnieje oryginalny przekaźnik do uruchomienia pompy i króciec wodny z czujnikiem zabezpieczającym.
Ciekawi mnie skąd u kolegi wziął się dogrzewacz.W nr.Vin jest niewymieniony.
janucha78 - 25 Grudzień 2009, 17:02
noc napisał/a: | Wysłany: Dzisiaj 11:26
Faktycznie w W202 REST działa bez względu na temperaturę silnika.
[ Dodano: 25 Grudzień 2009, 12:34 ]
Muszę przyznać rację koledze "janucha 78" co do czasu ogrzewania w Jego MB.
Dotychczas przerabiałem dogrzewacze w MB z silnikami 5-6 cylindrowymi W210 ze skrzyniami
automatycznymi i podgrzewaniem płynu spryskiwacza.W tych samochodach ilość strat cieplnych jest dużo większa ze względu na ilość (wody).W silnikach 4-cylindrowych bez AG i podgrzewania płynu, proces nagrzania będzie dużo krótszy.W związku z tym problem obracania obiegu wody nie istnieje. |
Tobie tez musze przyznac racje ze zmiana kierunku przeplywu cieczy znacznie przyspieszy nagrzewanie sie wnetrza,jednak ja stosuje to tylko przy niskich temp do rozmrozenia szybek i podgrzania silnika.Problem pompy obiegowej tez u mnie nie istnieje bo razem z dogrzewaczem wlacza sie panel klimatronika wiec jest pelne sterowanie temp,zaworkami i pompka obiegowa.Jak zostawiam samochod na noc to przed zgaszeniem silnika wlaczam rozmrazanie szyb i przy nastepnym uruchomieniu panelu wlaczy sie rozmrazanie.Jesli chodzi o zabezpieczenie termiczne to myslalem nad zastosowaniem jakiegos termowylacznika ktory przy temp np 65-70 stopni wylaczy piecyk,ale skoro istnieje oryginalny krociec z czujnikiem to pomysle nad tym.W vinie nie ma dogrzewacza bo w w202 cdi byl montowany jako wyposazenie podstawowe.
Bero100 - 25 Grudzień 2009, 18:45
misiu129 napisał/a: | Bero100 napisał/a: | Dwa wyjścia +12V odseparowane od siebie:
1. do sterowania pieca
2. do sterowania panela ogrzewania (panel opcja ręczna z klimatyzacją)
po podłączeniu do auta wszystko działa wyśmienicie
|
I tu proszę o pomoc kolegę Bero100.
1. do sterowania pieca podpinamy się pod pin nr6 i podajemy 12V. to wiem
2. do sterowania panela ogrzewania---> też mam ręczną klimę i gdzie tam muszę podać 12V ?
i czy wtedy nawiew będzie działał z taką siła jaką ustawimy wcześniej na pokrętle?
Dzięki za pomoc i smacznej wigilii życzę wszystkim maniaką |
Trzeba wpiąć w przewód na którym pojawia się +12V po stacyjce ale trzeba ten przewód odseparować od reszty auta (dioda lub przekaźnik) i po włączeniu zegara nadmuch i zawory będą działały na wcześniejszych ustawieniach.
|
|
|