To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Jaki płyn do chłodnicy

Janusz51 - 27 Luty 2011, 16:22

misiekmis4 napisał/a:
Witam. Ile wchodzi płynu chłodzącego do C180? Poziom płynu w zbiorniku wyznacza ten wystający cypel w środku wlewu pod korkiem?Powinno być na równo z nim tak? 2 lata temu zaświeciła mi kontrolka więc odkręcam i widzę, że jest troche pod tym cyplem. Kupiłem płyn i jak wlewałem to cały czas widziałem jednakowy poziom. Wlałem nie cały 1litr i wtedy się podniosło. Wczoraj zaparkowałem auto na pochyłym podjezdzie, wracam za kilka godzin, wsiadam, odpalam i lampka świeci ale ujechałem kawałek i zgasła.Jak się domyślam zapalenie lampki spowodowało przechylenie autka. Dziś rano nie odpalając odkręcam i widzę, że jest ciutke poniżej cypla, więc wlałem to co miałem czyli jakieś 100ml ale poziom się nie zmienił. Po przejechaniu 8 km widzę, że z wężyka skapnęło kilka kropel. Dlaczego tak jest, że jak wlewałem to poziom był ten sam? Kiedy uzupełniać płyn, na zimnym czy rozgrzanym czy odpalonym silniku?

Nie chcę być złym prorokiem ale wydaje mi się, że może to być uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica. moja rada aby to sprawdzić; do wężyka przy korku zamontuj (przymocuj) małą plastikową butelkę i po przejechaniu jakiejś trasy, (tak aby zagrzany był dobrze silnik), sprawdź czy jest coś w butelce, jeżeli jest płyn to wskazuje to na ww usterki.

misiekmis4 - 28 Luty 2011, 12:39

Przy przebiegu 119tys uszczelka, pęknięta głowica?
G. - 28 Luty 2011, 12:40

misiekmis4 napisał/a:
Przy przebiegu 119tys uszczelka, pęknięta głowica?

To akurat nie ma związku. Auto ma swoje lata, poza tym nie wiesz jak ujeżdżał je poprzedni właściciel. No i.. przebieg na pewno jest prawdziwy? ;-)

Pioterek - 28 Luty 2011, 14:09

misiekmis4 napisał/a:
2 lata temu zaświeciła mi kontrolka więc odkręcam i widzę, że jest troche pod tym cyplem. Kupiłem płyn i jak wlewałem to cały czas widziałem jednakowy poziom. Wlałem nie cały 1litr i wtedy się podniosło.[...]
...więc wlałem to co miałem czyli jakieś 100ml ale poziom się nie zmienił.

I co się dziwisz? Skoro 2 lata temu trzeba było 900ml, żeby się podniosło?

misiekmis4 napisał/a:
Dlaczego tak jest, że jak wlewałem to poziom był ten sam?

A te 100 ml rozlej sobie na prostokąt o powierzchni zbiornika w chłodnicy i zobacz ile się podniesie - powierzchnia zrobi się tylko mokra :mrgreen:

misiekmis4 napisał/a:
Po przejechaniu 8 km widzę, że z wężyka skapnęło kilka kropel.

A jak wlewałeś, to lałeś od razu do "dziurki" czy po ściankach? Może od razu sam wlałeś kilka kropel w rurkę? :wink:

Janusz51 napisał/a:
Przy przebiegu 119tys uszczelka, pęknięta głowica?

Przebieg nie ma znaczenia, jak napisał Gomezio, ale nie przejmuj się radami Janusz51 - jemu kiedyś padła głowica i teraz ma na ten temat koszmary i każdemu radzi to sprawdzać :mrgreen: :wink:
Dolej tego płynu 8 x 100 ml i pewnie na następne 2 lata Ci starczy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zerknij tylko za jakiś czas czy wszystko gra i już.

misiekmis4 - 28 Luty 2011, 23:23

Przebiega na pewno prawdziwy, poprzedniego właściciela znam, bo przyjeżdża czasem do mnie sobie zobaczyć auto. 2 lata wstecz nim dolałem poziom był prawie taki sam jak po wlaniu 900ml. Dlaczego tak jest, że lejesz i widzisz ten sam poziom? Co z tym cyplem troche poniżej korka?
oko - 7 Marzec 2011, 11:57

jjankiello napisał/a:
Wg mnie wystarczy, żeby płyn spełniał normę MB 325.0, 325.2 lub 325.3...
Dynagel 2000 np. spełnia 325.3 i taki mam w obu autach mimo, że różowy... :idea:


Na liście spełniających normy nie widzę pozycji Dynagel.
Ten płyn ma jakąś inną nazwę czy został z listy usunięty?

madzara31 - 7 Marzec 2011, 14:18

misiekmis4 napisał/a:
Przy przebiegu 119tys uszczelka, pęknięta głowica?
Masz chłodnicę valeo ze zbiornikiem na chłodnicy ? Sprawdź czy korek jest sprawny (czy nie robi za dużego ciśnienia).Jak będzie za duże , to pluć będzie z rurki przelewowej ,gdy się już otworzy.
jjankiello - 7 Marzec 2011, 22:55

oko napisał/a:
Na liście spełniających normy nie widzę pozycji Dynagel.

To fakt. Za to na opakowaniu jest nr aprobaty... to już pozwala sądzić, że producent przynajmniej starał się osiągnąć wynik... :wink:

misiekmis4 - 10 Marzec 2011, 22:41

Masz chłodnicę valeo ze zbiornikiem na chłodnicy ? Sprawdź czy korek jest sprawny (czy nie robi za dużego ciśnienia).Jak będzie za duże , to pluć będzie z rurki przelewowej ,gdy się już otworzy.


Nie wiem czy valeo ale zbiornik wyrównawczy jest.

madzara31 - 11 Marzec 2011, 09:10

To nie dokręcaj go na max - lekko przyłap i obserwuj sytuację.
misiekmis4 - 11 Marzec 2011, 12:12

Dolałem wtedy tylko 100ml i nie zapala się lampka. Nigdzie nie wycieka jak obserwuję, żeby coś było nieszczelne-zero podejrzeń. Kiedy tylko bym odkręcił korek, zawsze jest ciut pod tym cyplem płyn widoczny. W którym miejscu czujnik reaguje? Może ustawiony jest w miejscu kiedy płyn spadnie deczko poniżej maksimum?
jacon - 11 Marzec 2011, 22:32

Tak jak inni koledzy polecam płyn Prestone, solidny i w przystępnej cenie, sprawdzone organoleptycznie :mrgreen:
misiekmis4 - 11 Marzec 2011, 22:45

Prestone ma opis, że można mieszać go z innymi płynami i nie zmienia barwy tych płynów ale przecież nie powinno się do niebieskiego DYNAGELa dolewać żółtego PRESTONEa prawda?
Darek51085 - 12 Marzec 2011, 01:50

misiekmis4 napisał/a:
ale przecież nie powinno się do niebieskiego DYNAGELa dolewać żółtego PRESTONEa prawda?


Ja mam DYNAGEL'a czerwonego :roll:

Nex@pl - 12 Marzec 2011, 09:09

misiekmis4 napisał/a:
Prestone ma opis, że można mieszać go z innymi płynami i nie zmienia barwy tych płynów ale przecież nie powinno się do niebieskiego DYNAGELa dolewać żółtego PRESTONEa prawda?


Na prestonie piszą, że jest w pełni mieszalny z innymi płynami... ja zaufałem i zmieszałem, póki co działa.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group