To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Jaka wersja silnikowa najlepsza

pstrag - 5 Listopad 2007, 20:09

m00n, powiem tak

nie scigałem sie jeszcze z tym Leonem 140Km ale
auto wazy mnie o 100 kg i w dodatku ma o 100 nM lepszy moment obrotowy

wiec mysle ze nie mam szans :P

no moze i ty masz 140 Km ale na bank nie masz szans z tym Leonkiem :)

carlos - 5 Listopad 2007, 20:16

No to chłopaki czekamy na relację z wyścigu :mrgreen:
m00n - 5 Listopad 2007, 20:32

no jesli jest jak piszesz to niemam szans :)
Patryk - 6 Listopad 2007, 14:55

m00n napisał/a:
wszyscy mowia ze silnik 2.5 TD jest zwawy, ja to skomentuje tak:
Może i jest żwawy ale dopiero jak sie zalacza turbina czyli chyba 2500obr ?
Diesel nigdy nie dorowna pod wzgledem mocy benzynie. 2.5 TD ma 150 KM 2.2 benzyna ma tez 150km i jestem pewien ze pojedzie szybciej i zwawiej, smiem twierdzic tez ze 2l benzyna ze 136 km poleci lepiej niz 250 TD. Prawda jest taka że żeby silnik był dynamiczny w pełnym zakresie obrotów to musi wziąść sporo paliwa i miec sporą pojemnośc i żadne turbiny kompresory i common raile wiele tu nie pomogą.


Nie zgodzę się z tobą. Na pewno 2.2 benzyna jest szybsza z pod świateł. Tylko ile spali przy takiej jeździe w porównaniu do c 2.5 td lub 220cdi.
Ale co z elastycznością? Jestem pewien że podczas wyprzedzania , w trasie, 2.5td jest bez porównania lepszy. I to jest podstawowa zaleta turbo. Wystarczy porównać wyniki elastyczności. Druga zaleta to maksymalny moment przy niskich obrotach.
A common rail jest po to żeby mało palił :D

Pzdr

m00n - 6 Listopad 2007, 15:04

nie no spalanie oczywiscie ze bedzie wieksze :P taka zaleta beznyny :) chodzi mi raczej o plynnosc przyspieszenia w pelnym zakresie obrotow bo chyba w TD jest tak ze do 2500 widac ze to zwykly diesel a potem wlacza sie turbina i wtedy czuc moc ?
Patryk - 6 Listopad 2007, 15:35

jechałem kilka razy turbodieslem tradycyjnej konstrukcji i dokładnie tak było.
Ale w cdi jest już inaczej.
Mam takie porównanie : mieliśmy z żonką A160 i A170CDI
Niby moce podobne, przyspieszenie wg książki to 10,1 i 12,5.
Ale wrażenia z jazdy zupełnie inne.
A160 - ze świateł po prostu super, samochód bardzo płynnie się wkręca, sprawia wrażenie bardzo dynamicznego auta, natomiast w trasie trzeba utrzymywać bardzo wysokie obroty( jeśli chce sę jechać dynamicznie). A przy takiej jeździe na trasie W-Wa - Trójmiasto palił ok 10-11 l/km. W mieście przy dynamicznej jeździe ok 12l. :shock:
A170 - tu zpełna przeciwność, mimo że to cdi, jedynki nie ma, dwójka krótka, dopiero na trójce auto nieźle jedzie. Natomiast osiągnięcie prędkości ok 190 km/h autem które ma zaledwie 95 KM nie sprawiało żadnego problemu, nieważne z jakiej prędkości się rozpędzałem. Przy tym spalanie w przedziale 6-8 l/km
Pzdr



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group