To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Nadwozie i wnętrze - Śmierć wycieraczki

tom1245 - 17 Luty 2011, 21:57

Gomezio dzięki za prawidłowe odpowiedzi :wink: najbardziej happy będę na opomiarowanych odcinkach trasy :mrgreen:
maurycy napisał/a:
tak pokrótce to musisz tak ustawić wycieraczkę aby kończyła ruch nie na najniższym punkcie a wracała lekko z tym że wtedy może uderzać o plastiki na podszybiu.

a jak by ten czujnik w innym miejscu troszkę zamocować :mrgreen: jak się zrobi ciepło i będą dokumenty to się pomyśli :mrgreen:

bis - 18 Luty 2011, 19:12

[quote="maurycy"]
tom1245 napisał/a:



ile można tłumaczyć chce to zobaczyć na filmie jak ktoś to robi!!!!!!!
tyle razy już wyjmowałem mechanizm, między innymi aby dokręcić tą śrubę bo coś źle było i mi się odkręcała że inaczej niż wyjęcie mechanizmu się nie da !!

poza tym aby skręcić to wszystko porządnie trzeba dobrze przytrzymać zarówno silnik jak i samo ramie wycieraczki !!

[ Dodano: 17 Luty 2011, 19:13 ]
p.s. dodam że wyjęcie go w 90% to nie lekkie poluzowanie


Ten temat już gdzieś był na tym forum i tam ja znalazłem zdjęcie poszczególnych czynności. Przy pomocy tych zdjęć ok.1m-c temu naprawiałem przy swojej gwiazdce wycieraczkę. U mnie nakrętka z silniczka mocująca mechanizm całkowicie się odkręciła i przepadła. To zwykła fi8mm na klucz 13. Ramię ustaw na stronie kierowcy w pozycji tak jakbyś chciał aby się zatrzymywało. Na osi silniczka je stożkowa zębatka. Zakładasz na nią
Ramię mechanizmu+ podkładka sprężynowa+ nakrętka i dokręcasz. NIE POTRZEBA wyjmować mechanizmu. Ręka swobodnie się mieści do wykonania tej czynności.

Sebo2000 - 24 Luty 2011, 20:05

propo lania oleju do wycieraczki... WD40 to najgorsze co może być, to jest na bazie nafty i wypłukuje wszystkie zgromadzone do tej pory oleje i brudy, niby dobre ale.. jak samo smarujądze działanie WD40 się skończy, to będzie tragedia. Smar silikonowy i wazelina mają małą trwałość. W to miejsce świetnie nadaje się smar grafitowy, świetnie przenosi nawet duże obciążenia i ma dobre właściwości smarujące ale.. nie jest płynny.. ja osobiście, jako maniak rowerowy polecam wam dowolny rodzaj smaru do roweru, najlepiej do łańcuchów, a jak łożyskowy to jakiś serwisowy, byle nie żaden teflonowy i najlepiej na trudne warunki pogodowe. Takie smary mają dużą lepkość a przy tym dobre właściwości smarujące w każdych warunkach no i za szybko się nie wypłuczą. Owszem, nie są najtansze, ale raczej warto. Ja smaruję wycieraczkę FinishLine zielonym (WET), koszt największej buteleczki to ok 25zł (120ml), dobry byłby też jakiś Pedros, ale to już ponad 35zł.
Rafi - 25 Luty 2011, 12:38

Sebo2000 napisał/a:
Ja smaruję wycieraczkę FinishLine zielonym (WET), koszt największej buteleczki to ok 25zł (120ml)

Ale to przecież jest olej, uważam że olej w tym przypadku nie zdaje do końca egzaminu. Ja używam czegoś takiego http://sklep.motip.pl/sro...zolu-400ml.html super

bis - 27 Luty 2011, 08:33

Rafi napisał/a:
Sebo2000 napisał/a:
Ja smaruję wycieraczkę FinishLine zielonym (WET), koszt największej buteleczki to ok 25zł (120ml)

Ale to przecież jest olej, uważam że olej w tym przypadku nie zdaje do końca egzaminu. Ja używam czegoś takiego http://sklep.motip.pl/sro...zolu-400ml.html super

Do przesmarowania mechanizmu w tzw. kapie nie może być smar płynny. Żadnych tam WD.
Będzie wyciekał i paskudził na podszybiu.(koleżka tak zrobił)
Najlepszy jest smar grafitowy. Ja zastosowałem smar do smarowania przekładni w kosach spalinowych m-ki Stihl. Smaruje się nim przekładnie nad koszykiem z żyłką. Wycieraczka pracuje cichutko.

Morda - 27 Luty 2011, 08:56

Ja od jakiegoś roku mam spokój po zwykłym grafitowym smarze.
AG80 - 22 Marzec 2011, 00:17

Dzisiaj problem z wycieraczką mnie dopadł :cry:
Już wcześniej czasem mi zwalniała na środku, a dzisiaj się zatrzymała i nie ruszyła.
Odgiąłem ją i włączyłem - wróciła. Ponowne włączenie i znowu stop...Potem nawet było słychać "furkotanie" silniczka. Czyli silniczek sprawny :D
Mam nadzieje, że wyczyszczenie i przesmarowanie pomoże, że nie trzeba będzie tego kółka wymieniać...
...do rana mam czas się pomodlić o pomyślne rozwiązanie sprawy :wink:
Niech :mb: będzie ze mną :mrgreen:

maurycy - 22 Marzec 2011, 09:14

szekles napisał/a:
"furkotanie" silniczka. Czyli silniczek sprawny
Mam nadzieje, że

silniczek sprawny lecz kółko do wymiany czyli i silniczek :)

AG80 - 22 Marzec 2011, 19:36

Wycieraczka naprawiona.
Porozbierałem cały ten mechanizm, wszędzie posmarowałem smarem grafitowym...
Ale dalej był problem ten sam, zatrzymywała się i coś terkotało.
Rozebrałem silniczek :!:
Ten metalowy ślimak (worm shaft) miał 1 pęknięty ząb, a to plastikowe kółko (gear shaft) wytarte z jednej strony zęby :cry:
Niestety samemu tego się nie da zrobić.
Cały silniczek w ASO 1400zł facio w InterCarsie mi powiedział :shock: w 2 innych sklepach nie mieli...
Podjechałem do nowo znalezionego mechaniora od merców i ten mi sprzedał za 300zł nówkę + 50zł za poskładanie tego do kupy. Notabene ten sam silniczek na alle jest za 170-300zł

Nr. ori silniczka Valeo :mb: : A 202 820 2308 KZ
Nr. zamiennika bbr automotive germany : DB 202 820 04 08

Ja mam z płaską wtyczką, są też z grubą/szeroką.

Na koniec wspomniał, że trzeba co jakiś czas smarować te prowadnice w środku.
Na nowym silniku wycieraczka zbiera, aż miło!...a myślałem, że muszę wymienić gumę na nową :wink:

maurycy miałeś rację...niech Cię szlag ! :wink:

maurycy - 22 Marzec 2011, 20:27

szekles napisał/a:
maurycy miałeś rację...niech Cię szlag ! :wink:

też kupowałem :) z tym że znalazłem u typa co wysłał mi cały mechanizm w silniczkiem za 24 złote a miało być 150.......... :)

jazoneczek - 1 Kwiecień 2011, 12:02
Temat postu: re...
Ja również mam problem z wycieraczką, a mianowicie ruch wycieraczki prawo-lewa bez zastrzeżeń na wszystkich prędkościach lecz wysięgnik wycieraczki nie odbija nie cofa jej przy końcowym położeniu i obciera o uszczelkę szyby czy do wymiany będzie mechanizm? czy silniczek? czy jeżeli będzie w silniczku uszkodzone będzieto kółko zębate to również bedzie się tak działo? a może czyszczenie i smarowanie...
Pzdr... i proszę o pomoc
Czy sam mechanizm pasuje z modelu 124 do C klasy W202 bo słyszałem że tak...

maurycy - 1 Kwiecień 2011, 13:02

jeżeli co to tylko mechanizm lecz spróbuj przesmarować dobrze może pomoże :P
dj_drops - 1 Kwiecień 2011, 13:17

a moja wycieraczka gdy przestaje działać, wraca do podszybia ale spowrotem się delikatnie podnosi - kwestia ustawienia wycieraczki ? czy jakaś większa rzeźba ?
maurycy - 1 Kwiecień 2011, 13:20

dj_drops napisał/a:
- kwestia ustawienia wycieraczki ? czy jakaś większa rzeźba ?

wystarczy ustawić odpowiednio :)

AG80 - 2 Kwiecień 2011, 07:37

jazoneczek napisał/a:
Ja również mam problem z wycieraczką, a mianowicie ruch wycieraczki prawo-lewa bez zastrzeżeń na wszystkich prędkościach lecz wysięgnik wycieraczki nie odbija nie cofa jej przy końcowym położeniu i obciera o uszczelkę szyby czy do wymiany będzie mechanizm? czy silniczek? czy jeżeli będzie w silniczku uszkodzone będzieto kółko zębate to również bedzie się tak działo? a może czyszczenie i smarowanie...
Pzdr... i proszę o pomoc
Czy sam mechanizm pasuje z modelu 124 do C klasy W202 bo słyszałem że tak...


Jak kółko w silniczku jest wyrobione to wycieraczka zwalnia lub nawet zatrzymuje. Tak jak maurycy gada przesmarowanie mechanizmu powinno wystarczyć. Smarować co jakiś czas należy.

dj_drops napisał/a:
a moja wycieraczka gdy przestaje działać, wraca do podszybia ale spowrotem się delikatnie podnosi - kwestia ustawienia wycieraczki ? czy jakaś większa rzeźba ?


Pozycję startową/zerową ustawia się na tym metalowym ramieniu. Jaką zerową ustawisz taką końcową będziesz miał :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group