To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - [Rozw.] Świeci kontrolka niskiego poziomu płynu w chłodnicy

Matryc - 9 Listopad 2007, 15:24
Temat postu: [Rozw.] Świeci kontrolka niskiego poziomu płynu w chłodnicy
Jak w temacie.
Czytałem o tym, że jest on zmostkowany z tym od poziomu płynu w zbiorniczku od spryskiwaczy. Rozebrałem tego od spryskiwaczy i jeśli nie ma płynu opór równa się zero a jeśli mam stan pełny to mam około 176 Ohm.
Natomiast tego w zbiorniczku wyrównawczym nie wyciągałem ( musiałbym płyn wylać ) ale zmierzyłem jego wartość i wynosi około 100 Ohm przy FULL stanie płynu.
Chciałem sprawdzić czego to wina dlatego potrzebuje INFO na temat owych oporów jakie mają być w tych czujnikach. Chce zasymulować potencjometrem zachowanie się ubu czyjników i zobaczyć czy to wina ich czy nie.
Zwarcia na przewodach nie ma.
POZDRAWIAM

pavel - 9 Listopad 2007, 16:27

Jesli zwarcia nie ma, to wymienic czujnik. Co pomoga ci pomiary e Ohmach, przeciez ich nie rozbierzesz. Tylko nabyc nowy i przykrecisz.
Co do plynu w chlodnicy to zadna strata. masz na dole kranik i wlej do pojemnika. a po zamocowaniu wlej go z powrotem do chlodnicy.

Matryc - 9 Listopad 2007, 18:51

Chce mieć pewność czy to ich wina!
Jeśli wyjmę czujnik od płynu spryskiwaczy kontrolka od tego czujnika się świeci także wygląda OK!
Wystarczą mi ich wartości a sprawdze co i jak :)
POZDRAWIAM

Jary - 9 Listopad 2007, 18:52

Cytat:
Natomiast tego w zbiorniczku wyrównawczym nie wyciągałem


Nie musisz go wyciągać by zmierzyć, zdejmij wtyk i na pełnym omomierz będzie wskazywał max (nieskończoność), natomiast ma pustym 5 Ohm :mb:
Pisalem o tym w temacie jak wymontować czujnik..... na tym forum.

Gerri - 9 Listopad 2007, 20:34

Niestety: takie wartości obowiązywały przy czujnikach stosowanych w obwodach rozdzielonych (stare W124). W tym przypadku (dwa czujniki szeregowo na jednym drucie) nie może być sytuacji, że prawidłowo działający czujnik wykazuje nieskończoność.
według Twojej teorii: mamy pełen poziom płynu w zbiorniku spryskiwacza, czujnik wykazuje "nieskończoność" (przerwę) - obwód jest przerwany - i tracimy odczyt z czujnika poziomu płynu w chłodnicy! (bo obwód jest przerwany!)
Tutaj to działa tak, że zazwyczaj uszkodzeniu ulega czujnik zbiorniczka spryskiwacza (korozja - przerwa), co powoduje zapalenie kontrolki niskiego poziomu płynu w chłodnicy. Tak to jest wymyślone, i tak śmiesznie układ reaguje na przerwę w obwodzie czujników.

Jary - 10 Listopad 2007, 21:50

Gerri napisał/a:
według Twojej teorii:


Sory, to nie jest moja teoria a H.R. ETZOLDA, ja się tylko z nią zgadzam :wink:

Matryc - 27 Grudzień 2007, 17:35

Witam! :mb:
Ponawiam prośbę o wartości czujników ( płynu chłodniczego i płynu spryskiwaczy ).
Jak ma ktoś możliwość zmierzyć opór bardzo proszę o podanie wartości przy odpowiednim stanie płynów w zbiorniczkach.
POZDRAWIAM

mecik - 27 Grudzień 2007, 20:04

hej zmostkowałem ten od spryskiwaczy i przestało swiecic tak doszedłem ze to ten walniety.pozdro
Matryc - 27 Grudzień 2007, 23:36

Po zmostkowaniu tego od spryskiwaczy zaświeca mi się kontrolka od spryskiwaczy ale nie gaśnie ta od płynu chłodniczego.
I nie mam już pomysłu. Może faktycznie ten czujnik od płynu chłodniczego nie działa prawidłowego ale chciałbym się upewnić znając jego opór miałbym pewność co do tego.

mecik - 27 Grudzień 2007, 23:47

ale rozumiem ze mostkujesz wtyczke tego od spryskiwaczy?to od razu nie gasnie,bo nie dziala na zasadzie zworki,albo poruszasz kostka albo chwile poczekasz jak nie zgasnie to raczej czujnik walniety,ten od chlodziwa wystarcza nieraz przeczyscic bo zachodzi syfem,kamieniem itd.pozdro
Matryc - 28 Grudzień 2007, 12:31

Tak! Mostkuje tego od spryskiwaczy. Czekam chwilke wylaczam/wlaczam zapłon ale nadal świeci kontrolka od niskiego poziomu chłodnicy no i oczywiście zaświeca się kontrolka niskiego stanu płynu spryskiwaczy.
Jeśli znałbym opór tego od płynu chłodniczego, wstawił bym tam potencjometr i ustawił to co ma być i wtedy zobaczyłbym czy gaśnie ta kontrolka.

:!: Problem rozwiązany :!:
Podczas wiosennego przeglądu klimatyzacji ( w nieautoryzowanym serwisie ) okazało się, że nie obraca się wentylator przy chłodnicy. Przepalony był bezpiecznik/przekażnik ( sam nie widziałem dokładnie ) i kontrolka niskiego poziomu płynu w chłodnicy zgasła.
Interfejs diagnostyczny carsoft pokazywał mi błąd P1636 - Electrical Engine/Aircon ( Possible causes: Short circuit / Open circuit ) ale nie potrafiłem tego skojarzyć :P

POZDRAWIAM



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group