To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Luz kierownicy

mbmastermx - 31 Grudzień 2012, 14:18

Kierownica nie miała żadnego luzu na zapalonym silniku a obracała się super lekko (choć miałem wrażenie, że pompa wspomagania się sili nadmiernie). Kierownica przenosiła każdą anomalię jakie koła napotykały na drodze aż ciężko było zapanować momentami nad autem. Poluzowałem delikatnie o 1/4 obrotu i jest gitara. Czyli jak się przesadzi z kasowaniem luzu też jest niedobrze. Wiem, że jak się przesadzi jeszcze bardziej to kierownica zaczyna pracować ciężko i nie wraca w pozycję środkową także trzeba znaleźć złoty środek.
polofix - 31 Grudzień 2012, 14:47

mbmastermx napisał/a:
Kierownica nie miała żadnego luzu na zapalonym silniku a obracała się super lekko (choć miałem wrażenie, że pompa wspomagania się sili nadmiernie). Kierownica przenosiła każdą anomalię jakie koła napotykały na drodze aż ciężko było zapanować momentami nad autem. Poluzowałem delikatnie o 1/4 obrotu i jest gitara. Czyli jak się przesadzi z kasowaniem luzu też jest niedobrze. Wiem, że jak się przesadzi jeszcze bardziej to kierownica zaczyna pracować ciężko i nie wraca w pozycję środkową także trzeba znaleźć złoty środek.

Z tego co wiem od znajomych mechaników, że zbyt duże skasowanie luzu w przekładni może ją szybko uszkodzić.

mbmastermx - 31 Grudzień 2012, 14:52

Dokładanie dlatego nie wolno dopuścić by kierownica obracała się ciężko.
Camel- - 1 Styczeń 2013, 21:09

Generalnie kręcenie w lewo (odkręcanie) śruby kasuje luz :)
woj61 - 15 Styczeń 2013, 22:36
Temat postu: chyba wkręcileś! bo gdybyś wykręcił zwiększył byś luż
cracof napisał/a:
Po przeczytaniu posta kolegi mchali, postanowiłem i w swoim czesiu obadać teren. Jako, że wszystkie potrzebne narzędzia miałem pod ręką o godzinie 23. zacząłem działać. Najlepiej zdjąć kolektor dolotowy, od góry doskonale widać nakrętkę kontrującą 19mm do poluzowania której potrzebny będzie klucz nasadowy, bo na płaski jest zbyt mało miejsca. Po oddzieleniu od siebie zapieczonej nakrętki od właściwej śruby na klucz imbusowy 6mm tą drugą wykręciłem około dwóch obrotów i zakontrowałem ponownie nakrętką. Jazda testowa wyszła bardzo pomyślnie, na zapalonym silniku brak luzu, a było UWAGA: 25mm! Na skręconych kołach co lepsze luz zmniejszył się z ok 4 cm do 1 cm (wszystkie luzy mierzone na obręczy kierownicy). Jestem zadowolony, zobaczymy jak długo i co się zepsuje jak co poniektórzy przeciwnicy używania tej regulacji straszą. Całość zajęła mi niecałe dwie godziny.

Nie kupujcie nowych przekładni, najpierw sami spróbujcie naprawić swoją! :mrgreen:

Greg_G - 15 Styczeń 2013, 22:57

woj61,
Camel- napisał/a:
Generalnie kręcenie w lewo (odkręcanie) śruby kasuje luz :)

woj61 - 15 Styczeń 2013, 23:31
Temat postu: kasowanie luzu przekładni
[quote="Greg_G"]woj61,
Camel- napisał/a:
Generalnie kręcenie w lewo (odkręcanie) śruby kasuje luz :)
[/quote
Zauważ na filmiku od -Greg G post z dnia 12.12.2012 godz.21:14. Anglik kasuje luz: odkręca kątre ,nastepnie imbusem wkręca jakieś 1/4 obrotu śrubę regulacji. Kiedyś to robiłem w 123 :mb: prawie to samo z tym że dojście lepsze.Mam te same objawy jak pozostali.Na nie równej drodze a zwłszcza w koleinach raz koła same idą w lewo lub w prawo i trzeba kątrować kiero. Ja wymieniłem z L.str sworzeń zwrotnicy i czuję że z tej strony nie ma takiej reakcji jak z prawej gdzie muszę zmienić.Pewnie że trzeba zrobić przegląd zawieszenia,przede wszystkim stabilizator,który odpowiada za tor jazdy.Ten przedni -gumy i tylny też gumy.

Adaśko - 16 Styczeń 2013, 16:41

Tylko w przekładniach niektórych, zwłaszcza po liftingowych ta śruba nie służy do kasowania luzu, a jedynie do przestawienia krótko mówiąc tzw "środka", po przestawieniu może zdawać się pozorne skasowanie luzu, ale kierownica może zacząć patrzeć trochę krzywo.
Camel- - 17 Sierpień 2013, 14:52

Odkopuje temat.
Wczoraj się przjechałem C200. O matko jak tym się cięzko jeździ! Nosi w każdą stronę, bardzo wyczuwalny jest ciężko sterowalny przód, na dodatek kierownica chodzi o wiele lżej w stosunku do innych aut w domu.
Zdecydowałem, że spróbuje skasować luz na przekładni. Wykręciłem 3/4 całej śruby - niestety imbus zapiekł się w nakrętce, a dostęp pod kolektorem jest dosyć ciężki - i zdecydowanie zmniejszyło to odczywalny luz na kierownicy, jednak stukanie nadal pozostało. Zdecydowałem, że wymienie przekładnie. Kupię komplet z drążkiem kierowniczym od CLK200/230, ze względu na bardziej bezpośrednie (sportowe) przełożenie przekładni.

Tomek 007 - 17 Sierpień 2013, 21:36

Camel- napisał/a:
jednak stukanie nadal pozostało.


Czy stuki występują na kołach skręconych czy wyprostowanych?? U mnie na wprost jest ok, ale gdy skręcę koła to zaczynają się stuki.
Zacząłem drążyć temat i wyłapałem luz w dziwnym miejscu, luz jest poprzeczny na wałku który wychodzi z przekładni, a na którym jest założony wąs łączący przekładnie z drążkiem. Wygląda jakby rozleciało się jakieś łożysko w przekładni i dlatego jest ten luz.
Jestem świeżo po wymianie drążka i jedyny luz jaki mi został to na przekładni.

Camel- - 18 Sierpień 2013, 20:58

Tomek 007 napisał/a:
Czy stuki występują na kołach skręconych czy wyprostowanych?? U mnie na wprost jest ok, ale gdy skręcę koła to zaczynają się stuki.

U mnie są stuki na wprost i na skręconym.
Stuki na skręconych moga występować ze względu na parametryzację układu to znaczy nieliniowośc przełożenia w funkcji obrotu kół.
Luz o którym mówisz nie powinen wystepować i rzeczywiście może być na jakimś łożysku...
Trzeba zobaczyć na przekrój przekładni.

Tomek 007 - 18 Sierpień 2013, 21:10

Camel- napisał/a:
Luz o którym mówisz nie powinen wystepować i rzeczywiście może być na jakimś łożysku...


Na szczęście nie jest to dokuczliwe, stuka tylko jak wjeżdżam na skręconych kołach na krawężnik lub coś takiego i jest to tylko pojedynczy stuk.
Zastanawiam się jednak nad regeneracją lub wymianą na używkę, nie wiem tylko czy jest sens zakładać używaną przekładnie.

Czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy przekładnia z każdego cdi będzie pasować do mojej Celiny?

Camel- - 19 Sierpień 2013, 11:21

Przekładnie W202/W208/R170 są takie same, różnice polegają w przełożeniu. W208 i R170 mają przełożenie sportowe, czyli takie jak w Sportach W202. Classic, Esprit i Elegance mają inne przełożenie.
mcteusz - 19 Sierpień 2013, 13:42

Camel-, twierdzisz, że przekładnie w każdej W202 są takie same? Szukam do swojego i myślałem, że podejdzie tylko od V-ki...
Camel- - 19 Sierpień 2013, 17:26

mcteusz, a no tak faktycznie, Vki mają inne przekładnie i drążki kierownicze, także mocowanie przekładni jest w innym miejscu :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group