To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - podgrzewanie tylnej szyby

cracof - 14 Listopad 2007, 03:13
Temat postu: podgrzewanie tylnej szyby
20min temu w trakcie drogi do domu zauważyłem że zaparowała mi tyla szyba, wydało mi się to dziwne, ponieważ jechałem sam, ogrzewanie było włączone. no nic - skorzystam z podgrzewania tylej szyby sobie pomyślałem.
włączam, pomarańczowa dioda na przycisku się zaświeciła na 5 sekund, po czym miga sobie. ogrzewanie oczywiście nie działa. nie bardzo wiem gdzie szukać przyczyny, nie mam również pojęcia co oznacza takie sygnalizowanie...
będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc :shock:

jjankiello - 14 Listopad 2007, 05:48

To miganie oznacza gdzieś przerwę w obwodzie ogrzewania szyby...
Equinoxe - 14 Listopad 2007, 08:51

Może bezpiecznik spalony.
cracof - 14 Listopad 2007, 10:11

sprawdzę, tylko zejdę do auta. myślisz, że to może być bezpiecznik pomimo, że dioda świeci?
a jeśli to nie to?

Marcin Pop. - 14 Listopad 2007, 11:27

cracof,
a nic czasem nie przewoziłeś na tylnym podszybiu???, np. jakieś ostre elementy.
Mogło się zdarzyć, że przy hamowaniu i przyśpieszaniu coś ocierało się o szybę i masz teraz pozrywane oporniki (te cieniutkie paseczki) i masz jak mówi jankiello przerwę w obwodzie.

cracof - 14 Listopad 2007, 11:35

owszem, przewoziłem trójkąt jak mnie holowali
mam nadzieję, że jednak sie nie pozrywały, sprawdzę dziś rezystancję

pip - 14 Listopad 2007, 12:13

często wystarczy się dobrze przyjrzeć
jak to paski na szybie, to bez paniki, kup zestaw naprawczy i przywróć połączenie

Adaśko - 14 Listopad 2007, 12:39

Witam, Panowie miganie kontrolki od ogrzewanej szyby świadczy o spadku napięcia spowodowane niedoładowaniem aku, lub zbyt dużym poborem prądu (za dużo odbiorników włączonych). Niektóre urządzenia same się wyłączają do czasu doładowania akumulatora, szyba napewno jest ok i bezpieczniki. To jest opisane w instrukcji ściągniętej z download.
Pozdrawiam

jacon - 14 Listopad 2007, 16:11

A może po prostu przekaźnik odpowiedzialny za ogrzewanie szyby, kierunków i wycieraczki cyklu przerywanego się kończy, mam na myśli to że gdzieś na stykach puścił lut. Objaw jest taki że kontrolka świeci a szyba nie grzeje.
Adaśko - 14 Listopad 2007, 16:47

Jeżeli miga kontrolka to ma za niskie napięcie do zasilenia tylnej szyby, tak dzieje się w naszych :mb: jak jest spadek napięcia, niektóre urządzenia poprostu są automatycznie odłączane. Jak napięcie osiągnie prawidłową wartość włączy się ogrzewanie. Nie mogę załączyć strony od instrukcji, coś z serwerem się knoci, strona 45 z wnętrza radzę przeczytać.
Pozdrawiam

[ Dodano: 14 Listopad 2007, 16:48 ]
cracof, Sprawdź jak naładujesz aku

cracof - 14 Listopad 2007, 17:20

no więc tak:
połączenia na szybie są okej, po włączeniu ogrzewania jak wcześniej wspomniałem dioda się zaświeca nawet do 10sek po czym miga, podgrzewanie też jest okej ponieważ przez ten czas zdążą się pojawić oznaki odparowania, po czym wyłącza się

co do napięcia akumulatora, alternator na wolnych obrotach daje mi ~14,3V. Po pełnym jego naładowaniu i zapaleniu problem jest ten sam. czy przekaźnik zespolony kierunków, wycieraczki i szyby będzie pasował ze 124? miejsce lokalizacji jest to samo?

Adaśko - 14 Listopad 2007, 17:29

Może zbyt duży pobór prądu ma i dlatego zachowuje się i odłącza? Czy wszystkie paski ogrzewają w momencie kiedy działa?
cracof - 14 Listopad 2007, 17:39

ciężko mi zrozumieć co napisałeś, postaram się domyśleć :P

wszystkie paski zaczynają grzać, po czym się odłączają
poboru prądu nie znam, musiałbym odłączyć kabel od czyby jednak nie bardzo wiem jak tapicerkę słupka zdjąć

jacon - 14 Listopad 2007, 17:46

cracof napisał/a:
czy przekaźnik zespolony kierunków, wycieraczki i szyby będzie pasował ze 124? miejsce lokalizacji jest to samo?

Tak będzie.

cracof - 14 Listopad 2007, 18:03

zaobserwowałem coś dziwnego, zdezorientowało mnie całkowicie, mianowicie:

silnik zgaszony, stacyjka na I:
napięcie akumulatora 13,2V, włączam ogrzewanie szyby, napięcie gwałtownie spada do 12,6V a potem co jakiś czas w dół co 0,01V - ogrzewanie działa

silnik uruchomiony, stacyjka na II:
napięcie akumulatora 14,3V, włączam ogrzewanie szyby, napięcie gwałtownie spada do 13,8V , silnik zwiększa ciut obroty, po czym ogrzewanie się wyłącza napięcie powraca do 14,3V (sytuacja powtarza się niemal identycznie z włączonymi/wyłączonymi światłami/dmuchawą)

paranoja? przecież nic innego jak ten przekaźnik nie steruje ogrzewaniem... dziwne



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group