Ogólnie o C-klasie - archiwum - jak sprawdzić łańcuszek rozrządu?
mirek. - 17 Listopad 2007, 15:23 Temat postu: jak sprawdzić łańcuszek rozrządu? Witam!
Podobno łańcuch wytrzymuje długo tylko czasmi siada napinacz... U mnie jest taki problem,że na zimnym silnik po zapaleniu pracuje głośno i nie wiem jak to określić , ale jakoś nie płynnie tylko jak "traktor" . Zastanawim się czy jest taka możliwość ,że przeskoczył łańcuszek lub jest za lużny i taki jest tego efekt.... Gdy silnik jest ciepły pracuje w miarę równomiernie. Może ktoś poradzi jak mógłbym to sprawdzić.
Drugi problem mam taki, że wolnych obrotach odczuwalne są wibracje w kabinie. Nie wiem czy to jest norma , ale wydaje mi się , że wcześniej tego nie było... Może to kwestja zbyt niskich obrotów na biegu jałowym..?
pstrag - 17 Listopad 2007, 15:53
a moze to chopdzi o hydropopychacze ?
Kowal - 17 Listopad 2007, 17:42
mirek. napisał/a: | Drugi problem mam taki, że wolnych obrotach odczuwalne są wibracje w kabinie. Nie wiem czy to jest norma , ale wydaje mi się , że wcześniej tego nie było... Może to kwestja zbyt niskich obrotów na biegu jałowym..? |
Prawdopodobnie masz do wymiany poduszki pod silnikiem, są już zużyte i dlatego silnik przenosi drgania do kabiny też ostatnio miałem taki problem i koledzy z forum dobrze mi podpowiedzieli
Tutaj możesz sobie o tym poczytać http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=3238
Pozdro
pip - 17 Listopad 2007, 23:30
łańcuch raczej nie przeskoczy,
sprawdź poduszki
mirek. - 18 Listopad 2007, 17:44
Dzięki za podpowiedzi!
Z wierzchu te poduszki nie wyglądaja żle... Ale jeszcze je pooglądam na kanale
A co do łańcucha i napinacza to orientuje się ktoś jak go sprawdzić..?
jjankiello - 19 Listopad 2007, 06:16
mirek. napisał/a: | A co do łańcucha i napinacza to orientuje się ktoś jak go sprawdzić..? |
Napinacz możesz wykręcić i sprawdzić czy uda Ci się go ręcznie wcisnąć (wystaje z niego bolec). Jeśli bez problemu go wciśniesz (uważaj, bo olej siknie z boku), to jest do wymiany... Odkręcaj tylko za zewnętrzną (większą) śrubę...
Co do łańcucha - można sprawdzić jego wyciągnięcie ustawiając silnik na znaki i odczytując wartość w stopniach z podziałki na kole pasowym wału korbowego.
pavel - 19 Listopad 2007, 12:35
Stan lancucha mozesz sprawdzic nastepujaco. Zdejmij pokrywe zaworow i zobaczysz lancuch na kole zebatym walka rozrzadu.
Sprobuj podniesc lancuch od zeba. w dobrym stanie lancuch nie da sie podniesc.
Jezeli podniesiesz ze 2-3 mm od zeba, pomysl o niedlugim wymianie.
powodem nierownej pracy tez moze byc luz lancucha. gdyz zrobil sie wydluzony i powoduje male wyprzedzenia za poznego lub za wczesnego zaplonu.
Tez zajrzyj do poduszek.
wiolcia - 20 Listopad 2007, 07:49
Drogo kosztuje taka wymiana łańcucha ?
pavel - 20 Listopad 2007, 10:36
Nie orientuje sie w waszych cenach.
U nas lancuch kosztuje 1200 koron. czyli jakies 500 zl. U was napewno o polowe mniej.
Moze znajdziecie w Allegro.
Pozdrowienia
jjankiello - 20 Listopad 2007, 11:46
Cytat: | Drogo kosztuje taka wymiana łańcucha ? |
To zależy od warsztatu. Ja za swój łańcuch płaciłem coś ok. 170PLN (nie pamiętam - chyba INA). Za wymianę mogą sobie zażyczyć drugie tyle albo i więcej.
Jary - 20 Listopad 2007, 12:29
wiolcia napisał/a: | Drogo kosztuje taka wymiana łańcucha ? |
Nie powinna przekroczyć 300 zł, razem z łańcuchem
pip - 21 Listopad 2007, 10:42
ile wytrzymuje taki łańcuch?
bo w serwisie ASO mnie zbyli
zapytali się o przebieg (mówię 200) a oni, to pan za następne 200 przyjedzie na kontrolę
Jary - 21 Listopad 2007, 11:22
pip napisał/a: | a oni, to pan za następne 200 przyjedzie na kontrolę |
No i pewnie mieli rację A to ile wytrzyma zależy od wielu czynników, stylu jazdy, sprawności tego co jest napędzane przez łańcuch
jjankiello - 21 Listopad 2007, 13:08
pip napisał/a: | bo w serwisie ASO mnie zbyli
zapytali się o przebieg (mówię 200) a oni, to pan za następne 200 przyjedzie na kontrolę |
Mieli z grubsza rację, ale straszne cwaniaki z nich - nie lubię takich. Choć i tak nie korzystam z ich usług, to pewnie nie byłoby to moje ulubione ASO...
pavel - 21 Listopad 2007, 13:11
Jary napisał/a: | pip napisał/a: | a oni, to pan za następne 200 przyjedzie na kontrolę |
No i pewnie mieli rację A to ile wytrzyma zależy od wielu czynników, stylu jazdy, sprawności tego co jest napędzane przez łańcuch |
Tak, zgadzam sie z Toba. Tez zalezy bardzo od rodzaju oleju oraz regularnego servisu.
|
|
|