Ogólnie o C-klasie - archiwum - jak sprawdzić łańcuszek rozrządu?
searlon - 20 Marzec 2010, 09:14
Właśnie otworzyłem pokrywe zaworów i sprawdziłem stan łańcucha. Ustawiłem górną zębatke na znaku i sprawdziłem wyciągnięcie. Wynosi 0st. Wskaźnik na wale korbowym pokazywał zawsze symbol OT. (zawsze, ponieważ ustawiałem silnik 3 razy żeby wykluczyć błąd.) Za każdym razem idealnie symbol OT, co świadczy ,że łańcuch nie jest wyciągnięty. Mimo to słychac jego pracę bardzo wyraźnie. Wykluczam inne cuda bo zdjąłem pasek i testy odbywały się bez niego. Czy to, że łańcuch szumi może świadczyć o uszkodzeniu napinacza. (mój napinacz ma wyciek na podkladce co widać na zdjęciu (front silnika w oleju) Panowie reasumując. Mój łańcuch nie jest wyciągnięty, a szumi. Wymieniać go, czy zainwestowac w nowy napinacz? Umieściłem także filmik, na którym widać że łańcucha nie idzie poderwać od żebatki. Jedynie ma luz poprzeczny na ogniwkach (widać na fimiku) ale to chyba normalne. Przejrzyjcie foto i filmik i powiedzcie co o tym myślicie. Pzdr.
http://www.youtube.com/watch?v=3PAu8Z2C4Fw
Camel- - 20 Marzec 2010, 09:26
searlon napisał/a: | Wskaźnik na wale korbowym pokazywał zawsze symbol OT. |
To chyba zasługa napinacza a nie łańcucha, ale tak się tylko domyślam
A rzęźić mogą jeszcze wytarte ślizgi. Sprawka znana nawet z Audi.
Nex@pl - 20 Marzec 2010, 10:26
Mogą być i ślizgi, ale tego ja nie ocenie,
Druga sprawa, masz tam troche mokro. Może spróbuj nagrać ten odgłos jeżeli masz jakiś dobry mikrofon?
searlon - 20 Marzec 2010, 17:12
Nex@pl napisał/a: | Mogą być i ślizgi, ale tego ja nie ocenie,
Druga sprawa, masz tam troche mokro. Może spróbuj nagrać ten odgłos jeżeli masz jakiś dobry mikrofon? |
Mokro mam bo puszcza podkładka pod napinaczem i zacieka po całej pokrywie łańcucha.
Pomyśle i może jakos to nagram. PZDR
kedrek - 7 Czerwiec 2011, 19:27
Witam, pozwolę sobie odpiec temacik. U mnie za dźwięk do złudzenia przypominający łańcuch odpowiedzialny jest jakiś pierścień,oring czy cuś(lata sobie luźno ta franca) w kole pasowym pompy wody. Gdyby nie to, że ostatnio wyjrzał na świat to obwiniałbym rozrząd.
Pytanko: co tam mogło się skrzaczyć Mechanik zapobiegawczo zalecił wymianę pompy wody, ale jak dla mnie to bardziej coś na łączeniu się rozleciało
Dulson - 13 Wrzesień 2018, 13:44
Witam, prosiłbym o sprawdzenie poprawności wykonania pomiaru naciągu łańcucha.
https://mega.nz/#!FUxlnK5D!Bv0AJ9uUdLVLpqW6YhBP20TANnJuIQUozrUAoEXmeHk
https://mega.nz/#!hN5VWY6A!TEe75m1mg4vTdrw2fAXncLwi8I-A00XPUOgfCSO5OjM
Wyszło mi około 9-10, prób robiłem około 20.
Pytanie takie czy w przypadku gdy sprawdzam naciągnięcie łańcucha ślizg ma znaczenie na jego poprawność? Chodzi o to że mam ślizg zjedzony, wytarty dość i zastanawiam się czy może to przeszkadzać w jego poprawności wykonania pomiaru. Niby jak wykręciłem dość ostro napinacz i sprawdziłem wyciągnięcie, wynik dalej był taki sam.
Stan ślizgu:
https://mega.nz/#!VUoxFCCD!lLFsUSKW5VcX1FVCR8y9Ph7iMsiPl3dJCW81K0CxscM
https://mega.nz/#!ZMoTWAwT!0RPNVObemDohQBWxCZYdrR5xWWcsCfL6poIdBp67yJU
Pytanie takie jedno jeszcze mi się nasuwa, czy prowadnica górna łańcucha prawidłowo pracuje? Czy ona może się tak ruszać czy nie?
https://mega.nz/#!UMx3nIzZ!N1dkVVv_8FbjfO8MOIQYTi9iriqAMgotskuBhioVSSQ
|
|
|