To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Przycisk EC

Kruk - 16 Kwiecień 2010, 23:57

jjankiello, ok dzięki jutro wrzucę.
kristofer55 - 17 Kwiecień 2010, 07:33

UPS a ja przycisk EC miałem całą zimę włączony, czasami tylko sprawdzałem czy działa, mam nadzieje ze nic nie zatarło. Już teraz wyłączam tryb EC :P
G. - 17 Kwiecień 2010, 10:54

kristofer55 napisał/a:
a ja przycisk EC miałem całą zimę włączony

A po co? Zimą sprężarka i tak się nie uruchamia. Nie mam pojęcia, po co z tym kombinujecie. Nie możecie zostawić EC w spokoju?

Świecąca dioda to dodatkowy odbiornik prądu w aucie, gdyby wszyscy jeździli z zapaloną diodą, wiecie ile dodatkowych ton CO2 zostałoby wyemitowane do atmosfery? ;-)

Daniel - 17 Kwiecień 2010, 11:57

Gomezio napisał/a:
Świecąca dioda to dodatkowy odbiornik prądu w aucie, gdyby wszyscy jeździli z zapaloną diodą, wiecie ile dodatkowych ton CO2 zostałoby wyemitowane do atmosfery? ;-)



Nigdy nie zdawałem sobie sprawy jakie to istotne. Może założymy ruch społeczny z hasłem - "Wyłącz Led-a, bo będzie bieda"

:mrgreen:

Kruk - 17 Kwiecień 2010, 16:41

Dobra mam odczyty z klimatronika:
01. 26C,
02. 20C,
03. 22C,
05. 42C,
06. 82C,
07. LO,
08. 28C,
09. 10C,
10. 320,
20. 00,
21. 070,
22. 000,
23. 000,
24. 13.7,
40. 02,
41. 03,
42. 02,
43. -b-C,
50. 22C,
51. 16C,
52. 10C,
54. OFF.

Ktoś może się wypowiedzieć? :wink:

eldorado - 17 Kwiecień 2010, 19:13

chłopaki a jeżeli ma klime nie nabitą od 2lat :| a za każdym razem jak odpalam auto (nie właczam EC czyli jeźdżę na wyłączonej diodzie), to jest taka ewentualność że w jakiś sposób "psuję/niszczę" klimę/układ klimatyzacji :?:
jjankiello - 18 Kwiecień 2010, 10:00

corvus-corax,
pozycja 07 - ciśnienie czynnika chłodzącego;
pozycja 08 - temperatura tego czynnika.

Wynika z tego, że masz nienabitą albo i nieszczelną klimę. Normalnie w tej temperaturze powinno być ciśnienie bliżej 10'0 barów.

eldorado, jak nie ma czynnika, to kompresor się nie włączy. Decyduje o tym czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego w osuszaczu.
W każdym razie, jeśli ukłąd jest nieszczelny przez długi czas, to przed ponownym nabiciem należy wymienić osuszacz. Poza tym nie jest zdrowe dla aluminiowych elementów układu, aby były bez gazu długi czas. Przy nieszczelności, jeśli w układzie nie ma gazu, to jest powietrze wraz z wilgocią...

eldorado - 18 Kwiecień 2010, 10:19

jjankiello napisał/a:
eldorado, jak nie ma czynnika, to kompresor się nie włączy. Decyduje o tym czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego w osuszaczu.
W każdym razie, jeśli ukłąd jest nieszczelny przez długi czas, to przed ponownym nabiciem należy wymienić osuszacz. Poza tym nie jest zdrowe dla aluminiowych elementów układu, aby były bez gazu długi czas. Przy nieszczelności, jeśli w układzie nie ma gazu, to jest powietrze wraz z wilgocią...


Z tego co mi wiadomo jakieś 2lata temu klima działała, potem przestała, okazało się że chłodnica klimy się rozszczelniła. Ojciec mówił że nie pamieta czy ją pokleił (nie on tylko w jakimś zakładzie to robili) czy wymienił na używkę sprawną. Ale co by nie było niby wszystko jest OK tyle że klima nie została nabita - czyli wygląda na to że jest teraz szczelna (od 2lat). W nastepnym miesiącu mam zamiar nabić klimę no i odgrzybię. Jeżeli mówisz że osuszacz jest do wymiany to tez wymienię. Taki bedzie dobry?
http://moto.allegro.pl/it...93_02_nowe.html

jjankiello - 18 Kwiecień 2010, 10:22

Powinien być ok. Tylko nie wiem czy akurat z Polcaru :wink:
Jeśli mocowanie ma to samo i ma złącza na dwa przewody i dwa czujniki, to będzie ok. Porównaj z tym, co masz aucie (za lewym reflektorem w podłużnicy).

eldorado - 18 Kwiecień 2010, 10:24

jjankiello napisał/a:
Powinien być ok. Tylko nie wiem czy akurat z Polcaru :wink:
Jeśli mocowanie ma to samo i ma złącza na dwa przewody i dwa czujniki, to będzie ok. Porównaj z tym, co masz aucie (za lewym reflektorem w podłużnicy).


ok, dziś sprawdzę i spisze ewentualnie numer z osuszacza
dzieki bardzo :D

WiQert - 9 Luty 2012, 10:24

a mam pytanko, EC domyslnie (po odpaleniu silnika) jest zalaczone (diodka sie nie swieci) czy wylaczone (diodka swieci) ? bo u mnie jest domyslnie wylaczone
jjankiello - 9 Luty 2012, 10:33

Nie mylcie pojęć i zakodujcie sobie tak: przycisk EC nie służy do wyłączania klimatyzacji, ale do WŁĄCZANIA jej EKONOMICZNEGO TRYBU pracy, który polega na regulacji temperatury w aucie bez schładzania powietrza (sprężarka wyłączona).

W każdej klimatyzacji tryb EC domyślnie jest WYŁĄCZONY (dioda nie świeci).
Gdy kierowca chce oszczędniej jechać, to włącza tryb ekonomiczny klimatyzacji (przyciskiem EC) i wtedy dioda się zaświeca...

Jak tryb ECO jest włączony, to dioda świeci, jak wyłączony, to nie świeci - proste... :mrgreen:

WiQert - 9 Luty 2012, 15:52

aha, co dziwne to ja mam załączona diodke po załaczeniu auta, co dziwne bo mialem taki problem ze ogrzewanie ledwie dmuchalo, zmienilem sterownik i nic, dopiero jak zmienilem bieguny w przewodach sterujacych wiatrakiem (nie wiem czy byly poprawnie) to zaczelo mi dmuchac normalnie ale za to ta diodtka domyslnie zaczela sie swiecic
oliva - 9 Luty 2012, 18:24

A u mnie jest tak jak zostawię poprzedniego dnia. Zostawię świecącą, to po każdym odpalaniu będzie się świecić, ze zgaszoną tak samo.
Stuku - 18 Luty 2012, 06:36

WiQert napisał/a:
aha, co dziwne to ja mam załączona diodke po załaczeniu auta, co dziwne bo mialem taki problem ze ogrzewanie ledwie dmuchalo, zmienilem sterownik i nic, dopiero jak zmienilem bieguny w przewodach sterujacych wiatrakiem (nie wiem czy byly poprawnie) to zaczelo mi dmuchac normalnie ale za to ta diodtka domyslnie zaczela sie swiecic


Na 99 % procent ktoś przed Tobą musiał grzebać przy kablach od dmuchawy...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group