Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wymiana termostatu w CDI
adikis - 13 Luty 2011, 09:54
a mi oryginalny termostat padł po 1.5 miesiąca co o tym sądzicie zauważyłem że w układzie chłodzącym jest bardzo wysokie ciśnienie czy mógł się od tego zepsuć
no i skąd tak duże ciśnienie płyn w zbiorniczku z max schodzi do minimum czyżbym miał gdzieś powietrze w układzie lub niesprawny silnik (uszczelka pod głowicom czy coś w tym stylu) ale ani wody w oleju ani oleju w wodzie niema i nic nie ubywa
carlos - 13 Luty 2011, 13:42
Cytat: | a mi oryginalny termostat padł po 1.5 miesiąca co o tym sądzicie zauważyłem że w układzie chłodzącym jest bardzo wysokie ciśnienie czy mógł się od tego zepsuć |
Nie.
Układ chłodzenia w MB jest układem ciśnieniowym stąd wysokie ciśnienie. adikis napisał/a: | no i skąd tak duże ciśnienie płyn w zbiorniczku z max schodzi do minimum |
W jakich warunkach? jeśli podczas jazdy ubywa płynu to proponuję poszukać wycieku na początek
adikis - 13 Luty 2011, 14:54
carlos napisał/a: | adikis napisał/a:
no i skąd tak duże ciśnienie płyn w zbiorniczku z max schodzi do minimum
W jakich warunkach? jeśli podczas jazdy ubywa płynu to proponuję poszukać wycieku na początek
_________________ |
jak odkręcę korek od zbiorniczka to wraca na max płynu nie ubywa ale jakby się ściskał
janucha78 - 13 Luty 2011, 16:09
adikis napisał/a: | carlos napisał/a: | adikis napisał/a:
no i skąd tak duże ciśnienie płyn w zbiorniczku z max schodzi do minimum
W jakich warunkach? jeśli podczas jazdy ubywa płynu to proponuję poszukać wycieku na początek
_________________ |
jak odkręcę korek od zbiorniczka to wraca na max płynu nie ubywa ale jakby się ściskał |
To raczej normalne.U mnie jest tak samo ze po otwarciu korka poziom sie sporo podnosi.
adikis - 13 Luty 2011, 17:26
to od czego ten termostat się rozwalił
Senior - 13 Luty 2011, 19:27
Może być uszkodzony korek od zbiorniczka wyrównawczego , spróbować go wyczyścić lub wymienić koszt nie powinien być wysoki pozdrowienia Jerzy!
adikis - 13 Luty 2011, 20:19
Senior napisał/a: | Może być uszkodzony korek od zbiorniczka wyrównawczego , spróbować go wyczyścić lub wymienić koszt nie powinien być wysoki pozdrowienia Jerzy! |
wymienię z ciekawości mam 3 takie zbiorniczki z korkiem
tom1245 - 13 Luty 2011, 21:49
adikis bo ten termostat był używka wymyta
adikis - 13 Luty 2011, 22:16
tom1245, był nowy to nic ze na włochy ale był nowy
badmojo - 14 Luty 2011, 09:50
adikis napisał/a: | tom1245, był nowy to nic ze na włochy ale był nowy |
Jeśli kupiłeś go w ASO i masz paragon, to go reklamuj. Ja mam podobny przypadek, ale nie mam już paragonu. Jak dzwoniłem do ASO w tej sprawie, to powiedzieli, że jak mam paragon a termostat jest rzeczywiście padnięty, to wymienią za free.
Co do zatkanego korka w zbiorniczku. Jak go sprawdzić? Może to nie termostat jest padnięty tylko korek nie wyrównuje ciśnienia i wyrównuje je termostat. Dobrze myślę?
adikis - 17 Marzec 2011, 23:51
ogólnie coraz bardziej jestem przekonany ze to uszczelka pod głowico lub głowica i stąd to ciśnienie w układzie chłodzącym
Rafi - 18 Marzec 2011, 10:10
A te grube przewody masz twarde?
adikis - 19 Marzec 2011, 16:02
Rafi, twarde to mało powiedziane ale mam drugi silnik i go wsadze myślę ze nie będę tego naprawiał bo za duży koszt by był żeby zrobić to tak jak bym chciał
TM - 24 Marzec 2011, 05:22
Jakiej firmy zamiennik do 200/220 cdi koledzy proponują?
carlos - 24 Marzec 2011, 18:14
Założyłem ostatnio Gates'a
|
|
|