To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - przełożenie tylnego mostu

kasper - 5 Lipiec 2006, 14:42
Temat postu: przełożenie tylnego mostu
Mam uszkodzony most tylny o przełożeniu 3,64. Od miesiąca poszukuję takigo. Bez problemu mogę dostać mosty o przełożeniu 3,91, 3,23, 3,46. Co się stanie jeżeli zamontuję most o innym przełozeniu? Czy w ogóle można to zrobić? Co opisuje przełożenie?
kasper

Grecja - 7 Lipiec 2006, 22:48

oznaczenie 3,64 oznacza że na 64 obroty w moście jest 3 obroty koła, coś takiego mi powiedział mechanik choć mogłem coś pomieszać i można załozyć most o innym przełozeniu tylko bedzie oszukiwac na liczniku kilometrów
Gerri - 8 Lipiec 2006, 01:13

To nie jest takie proste, że: "tylko bedzie oszukiwac na liczniku kilometrów".
Zmieni się wiele własności trakcyjnych auta - trudno to nawet teoretycznie przewidzieć.
O ile w jeździe miejskiej zmiana przełożenia całkowitego może wymuszać tylko zmianę biegów w innym zakresie obrotów - o tyle na trasie zmiana przełożenia może w dosyć istotnym stopniu odbić się na zużyciu paliwa.

Grecja - 8 Lipiec 2006, 07:53

czyli mechanik poprostu zabardzo sie nie znał na tym temacie
topol - 10 Lipiec 2006, 12:39

Grecja napisał/a:
oznaczenie 3,64 oznacza że na 64 obroty w moście jest 3 obroty koła, coś takiego mi powiedział mechanik choć mogłem coś pomieszać i można załozyć most o innym przełozeniu tylko bedzie oszukiwac na liczniku kilometrów

BZDURA !!!!!!!!
Oznacza stosunek ilości zębów koła napędzającego do napędzanego (w mechaniżmie różnicowym). czyli, gdyby koło atakujące miało 10 zębów, to napędzane miałoby 36,4 zębów.....Albo z innej beczki na 1 obrót półosi przypadają 3,64 obroty wału napędowego.


[ Dodano: 10 Lipiec 2006, 12:41 ]
Gerri napisał/a:
To nie jest takie proste, że: "tylko bedzie oszukiwac na liczniku kilometrów".
Zmieni się wiele własności trakcyjnych auta - trudno to nawet teoretycznie przewidzieć.
O ile w jeździe miejskiej zmiana przełożenia całkowitego może wymuszać tylko zmianę biegów w innym zakresie obrotów - o tyle na trasie zmiana przełożenia może w dosyć istotnym stopniu odbić się na zużyciu paliwa.

generalnie nastąpi spadek osiągów i wzrost zużycia paliwa. czytałem wyniki takowych testów w "Auto Po Gwarancji".

[ Dodano: 10 Lipiec 2006, 12:42 ]
Grecja napisał/a:
czyli mechanik poprostu zabardzo sie nie znał na tym temacie

I to nawet bardzo nie bardzo.

sewan - 10 Lipiec 2006, 13:26

topol napisał/a:

generalnie nastąpi spadek osiągów i wzrost zużycia paliwa. czytałem wyniki takowych testów w "Auto Po Gwarancji".



Eee tam, nie demonizujmy.

Różnica pomiędzy 3,64 a 3,46 to tylko 5%. Czyli zamieniając te mosty, na jeden obrót koła auto będzie się przesuwało 5% mniej.
Taki sam efekt uzyskamy zakładając inne felgi z innymi oponami (np. zamiast 195/65/15 zakładając 205/60/16). Przy takich zamianach właśnie dopuszczalny margines to 4-5%. Dodatkowo, ten efekt się zwiększa, jeśli mamy zużyty bieżnik…. Różnica w długości drogi pokonywanej na nowej oponie i całkowicie zużytej sięga 3%!!!.

Zakładaj most 3,46 i niczym się nie przejmuj. :lol:

topol - 10 Lipiec 2006, 14:11

sewan napisał/a:
topol napisał/a:

generalnie nastąpi spadek osiągów i wzrost zużycia paliwa. czytałem wyniki takowych testów w "Auto Po Gwarancji".



Eee tam, nie demonizujmy.

Różnica pomiędzy 3,64 a 3,46 to tylko 5%. Czyli zamieniając te mosty, na jeden obrót koła auto będzie się przesuwało 5% mniej.
Taki sam efekt uzyskamy zakładając inne felgi z innymi oponami (np. zamiast 195/65/15 zakładając 205/60/16). Przy takich zamianach właśnie dopuszczalny margines to 4-5%. Dodatkowo, ten efekt się zwiększa, jeśli mamy zużyty bieżnik…. Różnica w długości drogi pokonywanej na nowej oponie i całkowicie zużytej sięga 3%!!!.

Zakładaj most 3,46 i niczym się nie przejmuj. :lol:

Sprawdzę w domu, ale ta różnica była spora. i nie zależy akurat tak bardzo od drogi pokonywanej a raczej ze zwiększenia ilości obrotów wału napędowego do pokonania tej samej drogi, czyli wyższej prędkości obrotowej wału korbowego silnika, czyli zamiast 4000 obrotów musi być 4200 obrotów..... róznica niby nieduża, ale.....

sewan - 10 Lipiec 2006, 15:13

Masz rację.
Nie chodzi mi o to, że nie będzie żadnych różnic. Różnice będą, ale niezauważalne dla zwykłego posiadacza pojazdu
Predkość maksymalna zmieni się np. o 5 km/h, a samochód zamiast np. 13 l/100km będzie palił 13,5.
Na nowych oponach często też auto pali więcej, a tego nie zauważamy.

I jeszcze jedno. Odradzam zamianę mostu 3,64 na 3,23. To już za duza różnica - mogą wystąpić niepotrzebne naprężenia w układzie silnik-skrzynia biegów. Choć auto będzie trochę szybsze.... :lol:

topol - 11 Lipiec 2006, 08:12

No cóż, według powoływanej przez mnie wcześniej gazetki, po zamianie tylnego mostu na "szybszy" samochód zaczął się zachowywać jakby ciągnął przyczepę....
kasper - 11 Lipiec 2006, 13:28

Dzięki wszystkim za zainteresowanie i wypowiedzi. Coś wiecej już wiem, ale dalej nie wiem co robić! Najlepiej gdyby ktoś miał do sprzedania most o przełozeniu 3,64! Pozdrawiam, kasper
topol - 12 Lipiec 2006, 08:42

kasper napisał/a:
Dzięki wszystkim za zainteresowanie i wypowiedzi. Coś wiecej już wiem, ale dalej nie wiem co robić! Najlepiej gdyby ktoś miał do sprzedania most o przełozeniu 3,64! Pozdrawiam, kasper


Nie obraź się, ale może pomyliłes oznaczenia?

13696 - 13 Maj 2013, 21:27

witam dawno mnie tu nie bylo wiec do zeczy czy mogl by mi ktos po zdekodowaniu vinu napisac przelozenie dyfra bo mam do wymiany a nie wiem jakiego szukac z gory dziekuje
WDB2020821F772020

Aloiz - 13 Maj 2013, 22:21

13696,

A2023507814 - 1:3,67

perzu126 - 13 Maj 2013, 22:26

Dokładnie tak
13696 - 14 Maj 2013, 18:13

dzieki wielkie teraz pozostalo tylko znalezc wlanie taki w przystepnej cenie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group