Ogólnie o C-klasie - archiwum - Dylemat zakupowy
Anonymous - 7 Lipiec 2006, 17:11 Temat postu: Dylemat zakupowy Witam.
Jestem nowy użytkownikiem tego forum. Nazywam się Maciek.
Jestem fanem mercedesów od dluższego czasu. Od razu wyskocze z pytanie i chyba dobrze tarfilem.
Aktualnie mam W123 300D automat. Jest to auto w bardzo dobrym stanie bezawaryjne i zadbane. Szukam teraz drugiego auta. Wybór padł na Cklase. Opinie jakie zasłyszałem o tym aucie są bardzo dobre. Jedynie mechanik odradza silnik 220CDI. Ja osobiście diesla już nie chce (jeden mi wystarczy). Wybierając auto używane stwiredziłem ze musi być szybkie, a silnik trwały i nie wyżyłowany. Samochód chce kupic w niemczech o ile coś nie namieszają z przepisami. OCzywiście bede szukała auta od I właściciela z przebiegiem do 160tys w automacie. Wybór padł na wersje benzynową. Nie przerażają mnie koszty paliwa. Nie jestem taksówkarzem ani dużo nie śmigam. W lato głównie motocyklem się poruszam. C klasa będzie idealna dla żony i dla mnie (Beczka wdg jej zeznań jest za dluga ale mimo to jeździ . Drodzy użytkownicy powiedzcie mi na co zwrócic uwagę kupując C klase z którymś z tych 2 silników. Kwota jaką przeznacze to max 5tys euro. Z tego co zauważylem to na końcówke R6 2.8 mi starczy czyli 95-96 rok lub ewentualnie na 2.4 Dziwi mnie fakt ze tak krótko robili auta z motorami 2.4. Które są trwalsze i lepsze. Z tego co zdązyłem wyczytać to do 96r motnują 2.8 V6. W parametrach technicznych nie widac dużych różnic. R6 ma moment ciupke lepszy. Pozatym R6 to klasyka znana już w W114 ten dźwięk. Ale V6 też pięknie brzmi. Może lepiej sie nadwyręzyć finansowo i poszukac 2.8 V6 bo coś.. własnie co.... lepsze sa trwaszle mają mniej usterek? Czekam na opinie w tej kwestji. Czyli reasumująć
1. Jaki silnik R6 2.8 czy V6 2.4
2. Na co zwracać uwage w szczególności jeżeli chodzi o C klase
3. Na co zwracać uwagę w poszczególnych silnikach?
4. A może warto 2.8 V6?
pozdrawiam
Maciek
uve - 7 Lipiec 2006, 19:25
Dlaczego mechanik odraza 220 CDI ?
Jakies konkretne powody ?
newjunior - 7 Lipiec 2006, 20:47
Cytat: | Dziwi mnie fakt ze tak krótko robili auta z motorami 2.4 |
C klasa z tym silnikiem weszla w 1997(since 01.97/06.97)
tutaj podaje link: poszczegolne silniki c klasy (dane techniczne)
Tam sa podane osiagi, spalanie tych silnikow bedziesz mial juz lepsze rozeznanie
uve - 7 Lipiec 2006, 23:09
Wiesz moze jak rozszyfrowac spalanie ?
Fuel consumption 7,4/9,8/13,9 l
minimalne/srednie/maksymalne ?
Cos mi nie pasuje porownanie spalania tych dwoch motorów:
200k:
7,4/9,8/13,9 l
230k:
6,2/8,0/10,7 l
Oba spalania w automacie i model since 06.97. Wychodzi ze C230k jest bardziej ekonomiczne...dziwne.
toart - 8 Lipiec 2006, 00:33
Spalanie podaje sie wg normy ECE:
90/120/miasto
lub wg normy EU:
misto/poza miastem/srednie
Pozdrawiam
Anonymous - 8 Lipiec 2006, 10:33
Mechanik odradza szczególnie 220CDI dlatego ze pompy są awaryjne. A co do spalania to moze szanowni forumowicze macie doświadczenie na temat realnego spalania 2.8R6 i 2.8V6 i 2.4V6?
uve - 8 Lipiec 2006, 18:44
Matiej, moze Cie zainteresuje:
VALENTINE - 8 Lipiec 2006, 20:38
uve napisał/a: | Matiej, moze Cie zainteresuje: |
O widzę mój scan się przydał.
Anonymous - 9 Lipiec 2006, 19:10
Bardzi ciekawe. Dziękuje i proszę jeszcze.
sewan - 10 Lipiec 2006, 10:20
Witam wszystkich - bo to mój pierwszy post tutaj (i pewnie nieostatni...)
Od kilku miesięcy jeżdżę C240 automat - to moja łącznie czwarta już gwiazdka.
Co mogę o nim powiedzieć? Generalnie zgadzam się z opiniami opisanymi w artykule powyżej. Ale nie napisali tam jednego - silnik jest tragiczny w zakresie do 2500 obrotów. To zresztą generalna zmora silników V6. Powyżej 3000 robi się faktycznie rakieta, ale poniżej jest naprawdę źle. Żadnej elastyczności - trzeba wręcz ręcznie redukować bieg na niższy (mam tiptronika), bo nie da się przyspieszyć... Tylko przy bardzo delikatnej jeździe w mieście taki stan rzeczy jest akceptowalny.
Ale - szczerze mówiąc - to jedyny ból tego autka. Poza tym nie ma się do czego przyczepić. Jest cichutki, wygodny, szybki i ładny....
A rzecz najbardziej interesująca, czyli spalanie? Coż, to Mercedes.... W mieście praktycznie nie ma szans na mniej niż 14l (dużo stania w korkach, włączona klima), w trasie przy normalnej jeździe (100-140km/h) od 8 do 10 l/100km.
Pozdrawiam
Marek
c280 - 10 Lipiec 2006, 17:36
Od miesiąca poruszam się c280 96 z silnikiem R6. W przeciwieństwie do kolegi, który wyżej pisze o c240 uważam, że elastyczność w c280 jest jak na silnik benzynowy świetna. Auto jedzie już praktycznie od 1500 obr/min, co jest bardzo przydatne w jeździe miejskiej - nie wymaga częstego sięgania do drążka zmiany biegów. Podoba mi się także bardzo długi piąty bieg (czy nadbieg), na piątce można poruszać się elastycznie w ogromnym zakresie prędkości.
Ogólnie auto jest szybkie, wygodne i przede wszystkim bardzo ciche. Miejsca mogłoby być nieco więcej, ale przesiadłem się z BMW serii 5, stąd może nieco zawyżone wymagania w tym względzie. Aha, jeszcze słówko o kulturze pracy R6 - jest poza konkurencją Zero wibracji, aksamitny w całym zakresie obrotów. Coś wspaniałego.
Anonymous - 11 Lipiec 2006, 01:42
ja mam 2.8 V6 jak dla mnie motor ciagnie praktycznie od samego poczatku ma troszeczke mniej momentu od R6 ale za to ma o 4 konie wiecej:D:D hehe nie wymaga tez siegania do drazka biegow dzieki dlugiej skrzyni...
Anonymous - 11 Lipiec 2006, 21:21
No ja planuje kupic tylko automat. Ogłoszeń z manualnymi skrzyniami nawet nie przeglądam. . To takie zboczenie. Rok temu kupilem W123 300D automata i raczej juz nie kupie auta z manualną skrzynią biegów. Ciewe jakie są odczucia z takimi silnikami w automacie i jak spalanie. Nie lubie gazu... dlatego kupie sobie jeszcze skuter do tego hehe
topol - 12 Lipiec 2006, 08:40
matiej napisał/a: | No ja planuje kupic tylko automat. Ogłoszeń z manualnymi skrzyniami nawet nie przeglądam. . To takie zboczenie. Rok temu kupilem W123 300D automata i raczej juz nie kupie auta z manualną skrzynią biegów. Ciewe jakie są odczucia z takimi silnikami w automacie i jak spalanie. Nie lubie gazu... dlatego kupie sobie jeszcze skuter do tego hehe |
Manualna skrzynia biegów (jaką posiadam w mojej ) jest dobra, ale... precyzja zmiany zbiegów pozostawia co nieco do życzenia, poprzednio miałem Carinę i tam było o niebo lepiej pod tym względem, krótkie, precyzyjne ruchy drążka, a tutaj jest gorzej... Nie twierdzę, że skrzynia biegów Cariny to mistrzostwo świata, ale dużo lepsza.
Natomiast w przypadku automatów to jest od dawna wzorem dla innych.
Istotna uwaga, mam na myśli klasycznego automata, a nie jakieś wynalazki w stylu zautomatyzowanej skrzyni jak w A-klasie bywa.
Topek - 12 Lipiec 2006, 23:15
Ehh, ja mam silnik 2.3 benzyna, ale 4 cylindry. Szkoda że to nie jest szóstka, a od 2.4 różni się tylko 1 dziesiątą pojemności
|
|
|