To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Licznik (wymiana stary na nowy z innego modelu)

LYJO - 4 Grudzień 2007, 20:38
Temat postu: Licznik (wymiana stary na nowy z innego modelu)
Witam

Szybkie pytanko do znawców.
Czy licznik z fotki poniżej będzie pasował na wymiane z moim w kokpicie ?
mój to '94 1,8 przed liftingiem

czy da sie podpiąć kabelki ?
czy kostki pasują ?

Camel- - 4 Grudzień 2007, 20:45

Licznik nie pasuje. Jakby pasował, dawno miałbym od W210 po lifcie ;)
MikiPOZ - 4 Grudzień 2007, 22:16

http://www.w202.pl/viewto...t=licznik++w210


Tu jest przyklad jeden z forumowiczów wsadzil szuflade od w210 :)
wiec mysle ze w przypadku tych samych licznikow od w 202 nie powinno byc problemu...

tez jestem ciekaw bo nie mam termometru i godziny wiec chetnie bym zakupil zegary po lifcie ale od w202....

btx - 4 Grudzień 2007, 22:58

magistrala CAN, inaczej dziala chyba licznik w w202 przed liftem a inaczej po lifcie
MikiPOZ - 4 Grudzień 2007, 23:32

no wlasnie nie wiem niech ktos sie wypowie czy bedzie dzialac licznik po lifcie do MB przed liftem bo tez jestem ciekaw
Camel- - 5 Grudzień 2007, 14:54

NIE PASUJE, już to raz napisałem. Są chyba nawet inne wtyczki...
MikiPOZ - 5 Grudzień 2007, 15:27

aha noo coż bede musial zakupic stary model z nakrecanym zegarkiem :D :)
Dzięki Camel-, :)

marcin_kasia - 7 Lipiec 2013, 12:55

Witam
Mam problem w swoim liczniku taki ze wskazówka temperatury silnika wariuje ( podobno się rozmagnesowała) pokazuje czasem powyżej 120 stopni.
Zegary mam firmy motometer przedliftowe 2.2 D rocznik 1994 .
Czy jak kupie zegary takie same motometer od benzyniaka to czy da się przełożyć mechanizm wskazówki i wskazówkę do mojego licznika i czy będzie to działało?
wyglądają tak samo jak w moim tylko na prędkościomierzu u mnie jest 220 tu 240

http://allegro.pl/mercede...3356247632.html

z góry dziękuję za pomoc

reptaill - 7 Lipiec 2013, 18:16

Po co kombinować z przekładaniem jak możesz kupić całe zegary w dobrej cenie, ex-taxi (budyniów, majonezów jak zwał tak zwał ) jest od groma i możesz kupić w niezłej cenie całe zegary i podłączasz je plug&play
Javoreczek - 7 Lipiec 2013, 18:25

marcin_kasia napisał/a:
Witam
Mam problem w swoim liczniku taki ze wskazówka temperatury silnika wariuje ( podobno się rozmagnesowała)


Jak się rozmagnesowała to ją namagnesuj (tylko chyba drewnianym magnesem, bo jest plastikowa :wink: )
W 94 roczniku masz zapewne tę samą biodegradowalną wiązkę co większość Mercedesów i na bank masz gdzieś zwarcie na przewodach.

marcin_kasia - 7 Lipiec 2013, 21:04

reptaill napisał/a:
Po co kombinować z przekładaniem jak możesz kupić całe zegary w dobrej cenie, ex-taxi (budyniów, majonezów jak zwał tak zwał )


dobrze radzisz :) wszystkie taksówki maja powyżej 800tys przebiegu a zegary mają w gorszym stanie niż mój. Wywalenie kasy w błoto.


Javoreczek napisał/a:
Jak się rozmagnesowała to ją namagnesuj (tylko chyba drewnianym magnesem, bo jest plastikowa :wink: )
W 94 roczniku masz zapewne tę samą biodegradowalną wiązkę co większość Mercedesów i na bank masz gdzieś zwarcie na przewodach.


Nie wiem czy kiedyś wyciągałeś zegary?
W moim jak się zdemontuje zegary zdejmie szybkę i przeciągnie magnesem w pobliżu wskazówki od temperatury to ona podąża za magnesem i nie jest to "drewniany magnes"
Biodegradowalna wiązka zaczęła się w wersji poliftowej.

artur1908 - 7 Lipiec 2013, 21:34

To ja się podłączę pod temat.
Ogółem spaliła mi się żarówka w liczniku i wczoraj podjąłem próbę naprawy czy tam wymiany.
Wyciągnąłem licznik, wkręciłem żarówki no i założyłem licznik.
Niestety ku mojemu zdziwieniu:
- przestały wyświetlać się przejechane km - pewnie taśma padła ale ja jej nawet nie dotknąłem
- obrotomierz skacze podczas jazdy a najczęściej stoi w miejscu. Jak wyłączę silnik to zostaje powiedzmy na wysokości 2,5 tys obrotów
- prędkościomierz od 0 - 70 km chodzi płynnie ale od > 70 km również zaczyna skakać.

Ktoś coś doradzi z tym problemem ? Przy wyjmowaniu wskazówki trochę się przesunęły i musiałem je ręcznie doprowadzić do stanu minimum ale nie wiem czy przez to mogłem to uszkodzić.
Jak się do tego zabrać albo może jakaś osoba chętna do pomocy na terenie Wrocławia i okolic ? lub też elektryk ?

reptaill - 7 Lipiec 2013, 22:02

[quote="marcin_kasia"]
reptaill napisał/a:
Po co kombinować z przekładaniem jak możesz kupić całe zegary w dobrej cenie, ex-taxi (budyniów, majonezów jak zwał tak zwał )


dobrze radzisz :) wszystkie taksówki maja powyżej 800tys przebiegu a zegary mają w gorszym stanie niż mój. Wywalenie kasy w błoto.


Bez przesady nawet u mnie w Opolu jest ex-taxi na czesci przemalowana w dobrym stanie (gosciu sprzedaje bo zrzarla ja rdza do tego stopnia ze mocowanie gorne zawieszenia z przodu zgnilo i cala kolumna wpadla mu do komory silnika) zegary w stanie b.dobrym z "magicznym" przebiegiem 220 tys

TraczU - 7 Lipiec 2013, 23:20

reptaill napisał/a:
cala kolumna wpadla mu do komory silnika

w202 niema kolumny a spręzyna ma swój kielich. ale whatever

marcin_kasia napisał/a:
Biodegradowalna wiązka zaczęła się w wersji poliftowej.

po lifcie wiązka jest już ogarnięta, w przedliftach się kruszy, zapewne masz zwarcie na kablach od czujnika temp. nie wiem gdzie w dieslach ale w benzynie masz z przodu głowicy. Sprawdź to zanim kupisz zegary bo to
marcin_kasia napisał/a:
Wywalenie kasy w błoto.

marcin_kasia - 8 Lipiec 2013, 21:53

TraczU napisał/a:
po lifcie wiązka jest już ogarnięta, w przedliftach się kruszy, zapewne masz zwarcie na kablach od czujnika temp. nie wiem gdzie w dieslach ale w benzynie masz z przodu głowicy. Sprawdź to zanim kupisz zegary bo to


Sprawa jest taka że zegary wyciągnąłem z auta żeby sprawdzić co jest, ściągnąłem szybkę wziąłem magnes i wskazówka od paliwa podąża ładnie za magnesem nie zawiesza się i wraca do pozycji zero, natomiast wskazówka od temperatury jak weźmie się magnesem to skacze gwałtownie potrafi zatrzymać się wysoko powyżej 120 stopni poza skalą i nie opada w dół.
Traczu czy miałeś taki problem w swoim W202?
Czy szalała ci wskazówka od temperatury?
Zanim tu napisałem to przeczytałem kilka postów.
Byłem też u kilku magików od zegarów.
Wiem że problem występuje u wielu osób w W202 .
Może ktoś miał tak samo i interesuje mnie jak rozwiązał ten problem

[ Dodano: 8 Lipiec 2013, 21:57 ]
reptaill napisał/a:
Bez przesady nawet u mnie w Opolu jest ex-taxi na czesci przemalowana w dobrym stanie (gosciu sprzedaje bo zrzarla ja rdza do tego stopnia ze mocowanie gorne zawieszenia z przodu zgnilo i cala kolumna wpadla mu do komory silnika) zegary w stanie b.dobrym z "magicznym" przebiegiem 220 tys


He he w aucie 18 letnim po Taxi przebieg 220 tys :)
chyba wierzysz w garbate aniołki kolego :)
Diesel na Taxi w pierwszych swoich 3 latach życia robi 200 tys



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group