To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Wymiana pompy wtryskowej

mecik - 9 Grudzień 2007, 21:27
Temat postu: Wymiana pompy wtryskowej
Przymierzam sie do wymiany pompy Lukas,robił to ktos samodzielnie?chodzi mi o to czy trzeba ja jakos konfigurowac potem?czy i gdzie sa jakies znaki do ustawiania pozycji palca?za wszelkie rady i sugestie z gory dziekuje,a i jeszcze jedne sa jakies sposoby na sprawdzenie uzywanej pompy przed montazem?pozdro
Marcin13736 - 9 Grudzień 2007, 22:27

Jeśli są to tylko na maszynie u pompiarza. inaczej domowym sposobem raczej takiej części jak pompa nie sprawdzisz. Takie jest mije zdanie i jak sie mylę, to proszę o wyrozumiałość
jjankiello - 10 Grudzień 2007, 04:56

Po ustawieniu silnika na znaki (podziałka na kole pasowym wału korbowego i na kołach zębatych pod pokrywą zaworów), z boku pompy wykręca się śrubę i w jej miejsce wkręca specjalny bolec do blokowania pompy. W tej pozycji się ją wymontowuje i montuje nową. :!:
qbapascal - 10 Grudzień 2007, 07:36

pompa to juz grubsza afera nie jakis filterek czy linka... proponuje jednak pompiarza montaż to jakies 150zł ... w moim przypadku....w fordzie...
konradkar - 11 Grudzień 2007, 01:29

ponownie piszecie o tym przyrzadzie do blokowania pompy...

zgodze sie z tym ze mozna dzieki niemu zablokowac pompe i wlozyc doi silnika ale tu przeciez o to nie idzie..

nigdy nie wiesz na ktorym stopniu sie wczesniej wal zatrzymal przed wyjeciem pompy..
Dla wszystkiego przed wyjeciem pompy najlepiej ustawic wal korbowy 14 stopni za ON (chyba tak jest to oznaczone na kole pasowym)
wtedy odkrecasz ta srube z boku pompy (wyleje sie ropa) wkladasz srubokret i badasz czy jest otwor posrodku, jezeli tak to wszystko jest super i nie bedziesz mial problemow z wlozeniem nowej.. ( o ile bedzie ona tak samo zablokowana... w co watpie a palcami tego nie przekrecisz, wiec jesli nie jest ustawiona na wtrysk 1 cylindra... musisz wlozyc ja do silnika i metoda prob i bledow wkladac, przesowac minimalnie zawsze w prawa i znowu wkladac i patrzec czy znaki sie zgadzaja... ja tak wyjmowalem z 10 razy)
Wiec wyjmujesz ta stara a w jej miejsce wkladasz niby nowa zakrecasz 3 sruby mocujace, kolo pasowe pompy i patrzysz czy jest znaczek tam gdzie powinien byc.... jak bede mial wiecej czasu wszystko dokladnie opisze postaram sie ze zdjeciami w tym tygodniu opisac krok po kroku

jjankiello - 11 Grudzień 2007, 05:55

konradkar napisał/a:
nigdy nie wiesz na ktorym stopniu sie wczesniej wal zatrzymal przed wyjeciem pompy..

A od czego są znaki, o których wspomniałem wyżej :?:

Dodatkowo na kole pasowym wału jest podziałka przecie :D

konradkar - 11 Grudzień 2007, 07:05

wlasnie i w tym jest problem caly a na pewno nie pomoga w jego rozwiazaniu blokady o ktorych wspominasz kazdemu... bo ona nie ma zastosowania poprostu w Lucasie.. jezeli rozbierales, zakladales ja w tym samochodzie powinienes o tym wiedziec, zreszta blokada ktora widac na stronach nijak pasuje to tej pompy, tam tak gruby trzpien poprostu nie wejdzie byc moze do pomp boshowskich on jest ale nie dam reki za to bo to wszystko jest na oko..
Po wlozeniu pompy ewentualna korekte mozna zrobic sruba regulacyjna ( ale w zakresie gdzies okolo 6-8 stopni), przy czym trzeba pamietac ze jeden stopien pompy odpowiada 2 stopniom na kole pasowym, nalezy pamietac zeby nie ustawic wtrysku podczas suwu ssasnia a PRACY a moze sie machnac (aby sie dowiedziec kiedy jest ssanie wystarczy wlozyc wkretak dluuugi w otwor wlotu powietrza w glowicy... jak zacznie sie ssanie silnika wkretak wejdzie glebiej, bo i zawor dolotowy sie otworzy, wtedy jestes pewny na 100% ze nie pomylisz ssania z PRACA



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group