To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Mercedes W210 (okularnica) - Skrzynia automatyczna w 210 okular

KKKamilw - 10 Grudzień 2007, 11:57
Temat postu: Skrzynia automatyczna w 210 okular
Witam dawno mnie nie było będzie chyba z pół roku :) więc moje gratulacje za to jak dobrze ta strona sie rozwija i witam wszystkich nowych użytkowników.

Chodzi o okulara ale sądzę że skrzynia biegów nie różni sie wiele

Silnik 2.9TD zawiesza sie jakiś czujnik albo coś w tym rodzaju samochód bez powodu blokuje sie i można zrobić max 3tyś obrotów. Samochód daje wrażenie jak by czekał aż sie turbina załączy bardzo mało mocy nie ma możliwości wyprzedzania trzeba zatrzymać się na poboczu wyłączyć na 20sekund i wszystko wraca do normy.

sewan - 10 Grudzień 2007, 14:12

A skąd podejrzenie, że to skrzynia? Ja bym raczej stawiał na silnik.
Najprościej podjechać na komputer i sprawdzić.

Patryk - 11 Grudzień 2007, 10:50

KKKamilw napisał/a:
samochód bez powodu blokuje sie i można zrobić max 3tyś obrotów. Samochód daje wrażenie jak by czekał aż sie turbina załączy bardzo mało mocy nie ma możliwości wyprzedzania trzeba zatrzymać się na poboczu wyłączyć na 20sekund i wszystko wraca do normy


Ojciec miał kiedys identyczny objaw w 200CDI - powód nieszczelny układ dolotowy, w wyniku czego auto dostawało za mało powietrza i wpadało w tryb awaryjny.

Pzdr

giet - 11 Grudzień 2007, 13:42

KKKamilw napisał/a:
można zrobić max 3tyś obrotów


Możliwe, że przepływomierz jest do wymiany bądź do wyczyszczenia. Możliwe, że turbina, ale w to wątpię.

Odłącz przepływomierz i przejedź się kawałek.. Powinna być różnica. Jeżeli jest, to znaczy, że przepływomierz szwankuje.

Pozdrawiam Giet

AutoElegance.pl - 11 Grudzień 2007, 16:53

Obstawialbym przeplywomierz, bo jest sasiedni temat o tym, ale KKKamilw napisal, ze wystarczy ponownie uruchomic silnik i wszystko jest OK.

W takim wypadku, gdy ponowne uruchomienie silnika pomaga bardziej sklaniam sie ku opcji powietrza i ukladu dolotowego.

MikiPOZ - 11 Grudzień 2007, 20:08

na pewno przeplywomierz, tez mialem podobny przypadek ale w 2,5 TD znajomego.
m00n - 11 Grudzień 2007, 20:38

mi sie wydaje ze to tryb awaryjny, 3000 obr to 1szy objaw a 2gi to ze w awaryjnym turbina nie dziala wiec brak mocy, ale moge sie mylic :twisted:
AutoElegance.pl - 11 Grudzień 2007, 23:02

Wydaje mi sie, ze jak przeplywomierz nie dziala, to juz zawsze jest do 3 tys obr, a nie tak, ze wylaczy silnik, wlaczy i jest ok.
ALEF - 29 Wrzesień 2008, 23:34

Podobne zachowanie silnika miałem w Omedze. Wiem, że to może nie być adekwatne, ale sposób zasilania silnika jest podobny. Wtedy okazało się, ze miałem dziurawe (sparciałe) rury łączące intercooler z silnikiem i turbiną. Pęknięcia były na tyle małe, że pojawiały się na początku od czasu do czasu jak się silnik nagrzał. Zorientowałem się co jest grane dopiero jak pęknięcia były na tyle duże , że słychać było wyraźny gwizd przy załączaniu się turbiny. Wtedy najczęściej komputer przełączał się w tryb awaryjny i powyżej 3000 rpm nie wykręciłem. Pomagało wyłączenie silnika na chwilę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group