Mercedes W210 (okularnica) - Skrzynia automatyczna w 210 okular
KKKamilw - 10 Grudzień 2007, 11:57 Temat postu: Skrzynia automatyczna w 210 okular Witam dawno mnie nie było będzie chyba z pół roku więc moje gratulacje za to jak dobrze ta strona sie rozwija i witam wszystkich nowych użytkowników.
Chodzi o okulara ale sądzę że skrzynia biegów nie różni sie wiele
Silnik 2.9TD zawiesza sie jakiś czujnik albo coś w tym rodzaju samochód bez powodu blokuje sie i można zrobić max 3tyś obrotów. Samochód daje wrażenie jak by czekał aż sie turbina załączy bardzo mało mocy nie ma możliwości wyprzedzania trzeba zatrzymać się na poboczu wyłączyć na 20sekund i wszystko wraca do normy.
sewan - 10 Grudzień 2007, 14:12
A skąd podejrzenie, że to skrzynia? Ja bym raczej stawiał na silnik.
Najprościej podjechać na komputer i sprawdzić.
Patryk - 11 Grudzień 2007, 10:50
KKKamilw napisał/a: | samochód bez powodu blokuje sie i można zrobić max 3tyś obrotów. Samochód daje wrażenie jak by czekał aż sie turbina załączy bardzo mało mocy nie ma możliwości wyprzedzania trzeba zatrzymać się na poboczu wyłączyć na 20sekund i wszystko wraca do normy |
Ojciec miał kiedys identyczny objaw w 200CDI - powód nieszczelny układ dolotowy, w wyniku czego auto dostawało za mało powietrza i wpadało w tryb awaryjny.
Pzdr
giet - 11 Grudzień 2007, 13:42
KKKamilw napisał/a: | można zrobić max 3tyś obrotów |
Możliwe, że przepływomierz jest do wymiany bądź do wyczyszczenia. Możliwe, że turbina, ale w to wątpię.
Odłącz przepływomierz i przejedź się kawałek.. Powinna być różnica. Jeżeli jest, to znaczy, że przepływomierz szwankuje.
Pozdrawiam Giet
AutoElegance.pl - 11 Grudzień 2007, 16:53
Obstawialbym przeplywomierz, bo jest sasiedni temat o tym, ale KKKamilw napisal, ze wystarczy ponownie uruchomic silnik i wszystko jest OK.
W takim wypadku, gdy ponowne uruchomienie silnika pomaga bardziej sklaniam sie ku opcji powietrza i ukladu dolotowego.
MikiPOZ - 11 Grudzień 2007, 20:08
na pewno przeplywomierz, tez mialem podobny przypadek ale w 2,5 TD znajomego.
m00n - 11 Grudzień 2007, 20:38
mi sie wydaje ze to tryb awaryjny, 3000 obr to 1szy objaw a 2gi to ze w awaryjnym turbina nie dziala wiec brak mocy, ale moge sie mylic
AutoElegance.pl - 11 Grudzień 2007, 23:02
Wydaje mi sie, ze jak przeplywomierz nie dziala, to juz zawsze jest do 3 tys obr, a nie tak, ze wylaczy silnik, wlaczy i jest ok.
ALEF - 29 Wrzesień 2008, 23:34
Podobne zachowanie silnika miałem w Omedze. Wiem, że to może nie być adekwatne, ale sposób zasilania silnika jest podobny. Wtedy okazało się, ze miałem dziurawe (sparciałe) rury łączące intercooler z silnikiem i turbiną. Pęknięcia były na tyle małe, że pojawiały się na początku od czasu do czasu jak się silnik nagrzał. Zorientowałem się co jest grane dopiero jak pęknięcia były na tyle duże , że słychać było wyraźny gwizd przy załączaniu się turbiny. Wtedy najczęściej komputer przełączał się w tryb awaryjny i powyżej 3000 rpm nie wykręciłem. Pomagało wyłączenie silnika na chwilę.
|
|
|