To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Pompa wysokiego ciśnienia CDI

LewyPas - 30 Listopad 2015, 19:23

Leci z sekcji. Jutro auto będzie zrobione i idzie na sprzedaż. Mam w210 i w202 i nie utrzymam dwóch.
Ile mogę wołać za w202 2.2 cdi 99r. wyposażenie: ABS, ASR, centralny, 2 x elektr. szyby, elektr. lusterka, el. składane lusterka, klimatronik 100% sprawny. Blacharsko oceniam na 4+ - do roboty drzwi pasażera i kierowcy. Zawieszenie bez luzów itp.

badmojo - 20 Grudzień 2015, 20:55

Panowie. Wymieniłem ostatnio pompę wysokiego ciśnienia na nową.
Wszystko cacy z wyjątkiem sporo zwiększonego spalania. 3 x trasa Łódź-Wrocław-Łódź i 8l/100km przy prędkościach 120-130km/h. Wcześniej było 6,5...
Z tego co wiem gdyby z pompą było coś nie tak, to były by problemy z odpalaniem, a nie ma żadnych. Wszystko oprócz spalania cacy. Nie ma też podejrzeń o złe ustawienie pompy, bo ona nie wymaga żadnych ustawień...
Nie kopci na czarno. Po jej wymianie nawet puszcza mniejszy dymek przy gwałtownym przygazowaniu.

O co może chodzić, gdzie szukać...?

Dodam tylko, że w tym samym czasie założyłem też nowy termostat chłodzenia paliwa.

LewyPas - 20 Grudzień 2015, 21:16

Nie ucieka Ci nigdzie paliwo? Termostat sprawny na 100%? Bo wiesz, nowe też bywają wadliwe.
frutii1992 - 20 Grudzień 2015, 23:11

dawkowaniem paliwa sterują wtryski, reszta idzie w przelew, więc ja innej możliwości niż wycieki nie widzę
kubus838 - 20 Grudzień 2015, 23:41

Skoro pompe i termostatu jesteś pewien to pozostało Ci sprawdzić wszystkie przewody - może tam jest jakaś mała nieszczelność. Innych możliwości już nie ma.

robert

perzu126 - 21 Grudzień 2015, 08:19

Pozostaje jeszcze przekłamanie któregoś z czujników, korekta wtrysków. Przydałoby się SD.
badmojo - 21 Grudzień 2015, 12:26

Dzisiaj posprawdzałem z mechanikiem. Na przewodach sucho. Wszędzie sucho.
Szybko się nagrzewa i temperaturę trzyma, więc termostat też odpada.
Jeszcze mam podejrzenia co do dogrzewacza, wyłączę pojeżdżę i zobaczę.
Ale nie będę zaśmiecał tego tematu.

kubus838 - 21 Grudzień 2015, 12:46

badmojo napisał/a:
Dzisiaj posprawdzałem z mechanikiem. Na przewodach sucho. Wszędzie sucho.
Szybko się nagrzewa i temperaturę trzyma, więc termostat też odpada.
Jeszcze mam podejrzenia co do dogrzewacza, wyłączę pojeżdżę i zobaczę.
Ale nie będę zaśmiecał tego tematu.


Tematu nie zaśmiecasz bo z Twoich opisów każdy może skorzystać.

W takim przypadku to ja bym jeszcze się pokusił o sprawdzenia całego układu paliwowego. Kiedyś spotatkałem się z czymś takim, że po wyjęciu rurek z baku okazało się, że jedna jest pęknięta i zasysała powietrze znad paliwa w baku. Samochód jak miał więcej niz 1/4 paliwa w baku to jeździł normalnie. Jak paliwo zostało wyjeżdżone to samochód ciężko odpalał w trakcie jazdy "kichał". Właściciel "bawił" się tym pare miesięcy a serwisy rozkładały ręce i wymieniały różne cześci i nic. Dopiero przysłowiowy pan Józio to naprawił nic nie wymieniając tylko zalutował pęknięcie. Nie był to mercedes ale auto jeździ do dziś beż żadnych kłopotów z układem paliwowym. Taki podałem przykład, że błachostka może przynosić wielkie koszty - więc chyba warto sprawdzić.

robert

badmojo - 28 Grudzień 2015, 19:09

A takie pytanie.
Na obudowie pompy od czoła są wytłoczone numery 117 CN 2 (było na mojej starej pompie) a na nowej jest 117 CN 4.

Czy to ma jakiekolwiek znaczenie...?

Numer części jest taki sam A611 070 05 01

Dandiee - 28 Grudzień 2015, 19:22

Jeżeli numer mercedesa się zgadza to wszystko okej. A te oznaczenia mogą np być oznaczeniem że jest to pompa z innego samochodu (modelu) bo nie tylko w202 ma cdi :) Tak mi się wydaje
Krzysiek87 - 20 Luty 2017, 21:34

Panowie, mam pytanko. W moim 2.2 CDI została uszczelniona pompa wysokiego ciśnienia (ponoć częsta przypadłość), wymieniony regulator ciśnienia paliwa na oryginał z ASO, bo niedawno też odmówił posługi. Pomimo tych zabiegów auto pali po Warszawie 12,6. Pomiaru dokonałem dzisiaj. Czy to jest normalne spalanie w cyklu miejskim? Dodam, że mam automat i wg. mojego ojca ciężką nogę...
wiskontii - 20 Luty 2017, 21:40

Krzysiek87, C hoc byś miał No gie jak Słoń to o wiele za dużo pali Twój CDI
Krzysiek87 - 20 Luty 2017, 21:46

wiskontii napisał/a:
to o wiele za dużo pali Twój CDI


Katalogowo jest 9,4 bodajże. Wiadomo jak jest z katalogiem i co robi te 17 lat użytkowania i prawie 400 000 na blacie, ale kurde liczyłem na chociaż 11 po mieście. Pytanie gdzie szukać i czy w ogóle jest sens szukać dalej przyczyny i niepotrzebnie wydawać kasę :?: Dodam, że auto pełni u mnie funkcję "daily gruza".

kubus838 - 20 Luty 2017, 21:49

Krzysiek87 napisał/a:
Panowie, mam pytanko. W moim 2.2 CDI została uszczelniona pompa wysokiego ciśnienia (ponoć częsta przypadłość),.


Tak to ponoć przypadłość tej pompy. Pochwal się ile Cie to kosztowało?


Krzysiek87 napisał/a:

wymieniony regulator ciśnienia paliwa na oryginał z ASO, bo niedawno też odmówił posługi. .


Po czym poznałeś, że źle działa?


Krzysiek87 napisał/a:

Pomimo tych zabiegów auto pali po Warszawie 12,6..


Stanowczo za dużo.

Krzysiek87 napisał/a:

Pomiaru dokonałem dzisiaj..


Przy jakiej temperaturze otoczeni? Przy jakiej temperaturze silnika?


Krzysiek87 napisał/a:

Czy to jest normalne spalanie w cyklu miejskim? Dodam, że mam automat i wg. mojego ojca ciężką nogę...


I tak i nie to, jest zależne od temperatury otoczenia oraz temperatury silnika i jeszcze paru innych czynnikiów.

robert

Krzysiek87 - 20 Luty 2017, 22:00

kubus838 napisał/a:
Pochwal się ile Cie to kosztowało?


600 :roll:

kubus838 napisał/a:
Po czym poznałeś, że źle działa?


Falowały obroty i telepało budą. Po podpięciu pod kompa wyszło, że to to i po wymianie objawy od razu ustąpiły.

kubus838 napisał/a:
Przy jakiej temperaturze otoczeni? Przy jakiej temperaturze silnika?


Otoczenie to głównie mroźne poranki. Ruszam do pracy około 7:00. Temperatury były od -2 do czasem -8. Termostat też mam nowy, do pracy 12 km., ale przy mrozach nie rozgrzewał się do 80 stopni przed przyjazdem. Ogólnie robię z reguły krótkie odcinki na nierozgrzanym motorze.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group