Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Pompa wysokiego ciśnienia CDI
LewyPas - 30 Listopad 2015, 19:23
Leci z sekcji. Jutro auto będzie zrobione i idzie na sprzedaż. Mam w210 i w202 i nie utrzymam dwóch.
Ile mogę wołać za w202 2.2 cdi 99r. wyposażenie: ABS, ASR, centralny, 2 x elektr. szyby, elektr. lusterka, el. składane lusterka, klimatronik 100% sprawny. Blacharsko oceniam na 4+ - do roboty drzwi pasażera i kierowcy. Zawieszenie bez luzów itp.
badmojo - 20 Grudzień 2015, 20:55
Panowie. Wymieniłem ostatnio pompę wysokiego ciśnienia na nową.
Wszystko cacy z wyjątkiem sporo zwiększonego spalania. 3 x trasa Łódź-Wrocław-Łódź i 8l/100km przy prędkościach 120-130km/h. Wcześniej było 6,5...
Z tego co wiem gdyby z pompą było coś nie tak, to były by problemy z odpalaniem, a nie ma żadnych. Wszystko oprócz spalania cacy. Nie ma też podejrzeń o złe ustawienie pompy, bo ona nie wymaga żadnych ustawień...
Nie kopci na czarno. Po jej wymianie nawet puszcza mniejszy dymek przy gwałtownym przygazowaniu.
O co może chodzić, gdzie szukać...?
Dodam tylko, że w tym samym czasie założyłem też nowy termostat chłodzenia paliwa.
LewyPas - 20 Grudzień 2015, 21:16
Nie ucieka Ci nigdzie paliwo? Termostat sprawny na 100%? Bo wiesz, nowe też bywają wadliwe.
frutii1992 - 20 Grudzień 2015, 23:11
dawkowaniem paliwa sterują wtryski, reszta idzie w przelew, więc ja innej możliwości niż wycieki nie widzę
kubus838 - 20 Grudzień 2015, 23:41
Skoro pompe i termostatu jesteś pewien to pozostało Ci sprawdzić wszystkie przewody - może tam jest jakaś mała nieszczelność. Innych możliwości już nie ma.
robert
perzu126 - 21 Grudzień 2015, 08:19
Pozostaje jeszcze przekłamanie któregoś z czujników, korekta wtrysków. Przydałoby się SD.
badmojo - 21 Grudzień 2015, 12:26
Dzisiaj posprawdzałem z mechanikiem. Na przewodach sucho. Wszędzie sucho.
Szybko się nagrzewa i temperaturę trzyma, więc termostat też odpada.
Jeszcze mam podejrzenia co do dogrzewacza, wyłączę pojeżdżę i zobaczę.
Ale nie będę zaśmiecał tego tematu.
kubus838 - 21 Grudzień 2015, 12:46
badmojo napisał/a: | Dzisiaj posprawdzałem z mechanikiem. Na przewodach sucho. Wszędzie sucho.
Szybko się nagrzewa i temperaturę trzyma, więc termostat też odpada.
Jeszcze mam podejrzenia co do dogrzewacza, wyłączę pojeżdżę i zobaczę.
Ale nie będę zaśmiecał tego tematu. |
Tematu nie zaśmiecasz bo z Twoich opisów każdy może skorzystać.
W takim przypadku to ja bym jeszcze się pokusił o sprawdzenia całego układu paliwowego. Kiedyś spotatkałem się z czymś takim, że po wyjęciu rurek z baku okazało się, że jedna jest pęknięta i zasysała powietrze znad paliwa w baku. Samochód jak miał więcej niz 1/4 paliwa w baku to jeździł normalnie. Jak paliwo zostało wyjeżdżone to samochód ciężko odpalał w trakcie jazdy "kichał". Właściciel "bawił" się tym pare miesięcy a serwisy rozkładały ręce i wymieniały różne cześci i nic. Dopiero przysłowiowy pan Józio to naprawił nic nie wymieniając tylko zalutował pęknięcie. Nie był to mercedes ale auto jeździ do dziś beż żadnych kłopotów z układem paliwowym. Taki podałem przykład, że błachostka może przynosić wielkie koszty - więc chyba warto sprawdzić.
robert
badmojo - 28 Grudzień 2015, 19:09
A takie pytanie.
Na obudowie pompy od czoła są wytłoczone numery 117 CN 2 (było na mojej starej pompie) a na nowej jest 117 CN 4.
Czy to ma jakiekolwiek znaczenie...?
Numer części jest taki sam A611 070 05 01
Dandiee - 28 Grudzień 2015, 19:22
Jeżeli numer mercedesa się zgadza to wszystko okej. A te oznaczenia mogą np być oznaczeniem że jest to pompa z innego samochodu (modelu) bo nie tylko w202 ma cdi Tak mi się wydaje
Krzysiek87 - 20 Luty 2017, 21:34
Panowie, mam pytanko. W moim 2.2 CDI została uszczelniona pompa wysokiego ciśnienia (ponoć częsta przypadłość), wymieniony regulator ciśnienia paliwa na oryginał z ASO, bo niedawno też odmówił posługi. Pomimo tych zabiegów auto pali po Warszawie 12,6. Pomiaru dokonałem dzisiaj. Czy to jest normalne spalanie w cyklu miejskim? Dodam, że mam automat i wg. mojego ojca ciężką nogę...
wiskontii - 20 Luty 2017, 21:40
Krzysiek87, C hoc byś miał No gie jak Słoń to o wiele za dużo pali Twój CDI
Krzysiek87 - 20 Luty 2017, 21:46
wiskontii napisał/a: | to o wiele za dużo pali Twój CDI |
Katalogowo jest 9,4 bodajże. Wiadomo jak jest z katalogiem i co robi te 17 lat użytkowania i prawie 400 000 na blacie, ale kurde liczyłem na chociaż 11 po mieście. Pytanie gdzie szukać i czy w ogóle jest sens szukać dalej przyczyny i niepotrzebnie wydawać kasę Dodam, że auto pełni u mnie funkcję "daily gruza".
kubus838 - 20 Luty 2017, 21:49
Krzysiek87 napisał/a: | Panowie, mam pytanko. W moim 2.2 CDI została uszczelniona pompa wysokiego ciśnienia (ponoć częsta przypadłość),. |
Tak to ponoć przypadłość tej pompy. Pochwal się ile Cie to kosztowało?
Krzysiek87 napisał/a: |
wymieniony regulator ciśnienia paliwa na oryginał z ASO, bo niedawno też odmówił posługi. . |
Po czym poznałeś, że źle działa?
Krzysiek87 napisał/a: |
Pomimo tych zabiegów auto pali po Warszawie 12,6.. |
Stanowczo za dużo.
Krzysiek87 napisał/a: |
Pomiaru dokonałem dzisiaj.. |
Przy jakiej temperaturze otoczeni? Przy jakiej temperaturze silnika?
Krzysiek87 napisał/a: |
Czy to jest normalne spalanie w cyklu miejskim? Dodam, że mam automat i wg. mojego ojca ciężką nogę... |
I tak i nie to, jest zależne od temperatury otoczenia oraz temperatury silnika i jeszcze paru innych czynnikiów.
robert
Krzysiek87 - 20 Luty 2017, 22:00
kubus838 napisał/a: | Pochwal się ile Cie to kosztowało? |
600
kubus838 napisał/a: | Po czym poznałeś, że źle działa? |
Falowały obroty i telepało budą. Po podpięciu pod kompa wyszło, że to to i po wymianie objawy od razu ustąpiły.
kubus838 napisał/a: | Przy jakiej temperaturze otoczeni? Przy jakiej temperaturze silnika? |
Otoczenie to głównie mroźne poranki. Ruszam do pracy około 7:00. Temperatury były od -2 do czasem -8. Termostat też mam nowy, do pracy 12 km., ale przy mrozach nie rozgrzewał się do 80 stopni przed przyjazdem. Ogólnie robię z reguły krótkie odcinki na nierozgrzanym motorze.
|
|
|