Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Pompa wysokiego ciśnienia CDI
badmojo - 11 Marzec 2011, 17:38
Witam.
Czy to jest ta pompa?
Mam wokół niej mokro i pewnie jest do uszczelnienia.
Marcin13736
Czy o warsztacie w Konstantynowie na Lutomierskiej pisałeś? Dzwoniłem tam i za uszczelnienie chcą 350zł. Nie wiem czy to dużo czy mało.
https://picasaweb.google.com/104022892511333446006/Mercedes?authkey=Gv1sRgCI2Bzuyf6OqsWg#5706310604896079714
Senior - 12 Marzec 2011, 10:28
Tak to jest ta pompa.Uszczelnienie jej jest w zasadzie proste.potrzebne jest kilka oringów i dobrze jest wymienić też białą uszczelkę /ledwo widoczną w prawo od łba śruby na środku zdjęcia/ Gdzieś na forum jest to opisane. koszt oringów to 3,88 zł. w ASO w Szczecinie.Klucze to Torx 30 ,oczywiście jest to uszczelnienie tylko zewnętrznych połączeń bez odkręcania i uszczelniana pompy WC i pompy niskiego ciśnienia .Natomiast widoczny z lewej strony zawór trzeba zdjąć.Dobrze jest też zdjąć pasek wielorowkowy /lepszy dostęp /. Pozdrowienia Jerzy!
badmojo - 12 Marzec 2011, 10:46
Dzięki Senior
Nie będę się za to sam zabierał. Nie mam narzędzi, warunków i wolę jak to zrobi fachowiec.
Ale przynajmniej wiem, że jeśli skończy się tylko na uszczelnieniu zewnętrznym, to nie może to kosztować 350zł.
[ Dodano: 14 Marzec 2011, 19:15 ]
No i na razie skończyło się na wymianie oringów za 40zł (w warsztacie). Teraz tylko mam sprawdzać czy dalej nie cieknie. Zobaczymy...
artur1908 - 7 Grudzień 2011, 16:44
Panowie jesteście w stanie po numerze VIN stwierdzić czy mam pompę Lucas czy BOSH ?
Ponoć w CDI nigdy nie były montowane Lucasy a moja pompa cieknie mi i boje się najgroszego
opis auta w podpisie !
dzieki !
Jary - 7 Grudzień 2011, 17:44
artur1908 napisał/a: | w CDI nigdy nie były montowane Lucasy |
To cdi ma pompę wtryskową?
ZMIEŃCIE tytuł na "pompa wysokiego ciśnienia CDI"
badmojo - 7 Grudzień 2011, 18:18
artur1908 napisał/a: | Panowie jesteście w stanie po numerze VIN stwierdzić czy mam pompę Lucas czy BOSH ?
Ponoć w CDI nigdy nie były montowane Lucasy a moja pompa cieknie mi i boje się najgroszego
opis auta w podpisie !
dzieki ! |
Jeśli chodzi Ci o pompę wysokiego ciśnienia, to masz na pewno Bosch.
Poniżej masz ją na rysunku nr części A 611 070 00 01 lub A 611 070 04 01 lub A 611 070 05 01
jjankiello - 10 Grudzień 2011, 21:31
Myślę, że tytuł tematu jest do poprawy
EDIT: Poprawiłem
Pioterek
Pyra - 4 Luty 2012, 21:50
Witam
Kilka dni temu zauważyłem spory wyciek paliwa z okolic pompy wysokiego ciśnienia, na początek wymieniłem uszczelniacze (o-ringi) na króćcach przewodów paliwowych.
Stare uszczelki miały już przekrój zbliżony do kwadratu, i przewody dość luźno wychodziły.
Nowo zakupione maja kolor zielony i trzeba przyznać, że bardzo ciasno wchodziły. W sumie to najgorzej wyglądały uszczelki przewodu sztywnego od "zaworu STOP do pompy"
Gdyby ktoś potrzebował to podaję nr części:
601 997 06 45 - uszczelniacz (12410F) 4,50zł (o-ring 8x13x2,5mm - przewody paliwowe)
006 990 60 40 - podkładka (13501E) 6,72zł (biała podkładka pod przewód z powrotu z szyny wys. ciśnienia.)
012 997 07 45 - uszczelniacz (12410D) 13,96zł (o-ring - uszczelnienie w gnieździe głowicy)
000 078 06 80 - zestaw naprawczy (15201F) 201,99zł (zestaw do regeneracji pompy)
Pozdrawiam
mbsly - 7 Luty 2012, 18:12
Pyra napisał/a: | 601 997 06 45 - uszczelniacz (12410F) 4,50zł (o-ring 8x13x2,5mm - przewody paliwowe)
006 990 60 40 - podkładka (13501E) 6,72zł (biała podkładka pod przewód z powrotu z szyny wys. ciśnienia.)
012 997 07 45 - uszczelniacz (12410D) 13,96zł (o-ring - uszczelnienie w gnieździe głowicy)
000 078 06 80 - zestaw naprawczy (15201F) 201,99zł (zestaw do regeneracji pompy) |
I to jest kompletny zestaw do uszczelnienia pompy wysokiego cisnienia,przydalyby sie jeszcze nowe sruby do przykrecenia pompy,jezeli okazaloby sie ze stare maja juz dosyc...
etazonk - 11 Luty 2012, 06:50
Jak by ktoś z opolskiego potrzebował:
http://www.zumi.pl/196307...owek,firma.html
...właśnie jestem tydzień po kompletnym uszczelnieniu.Koszt u w/w to 60 zeta za kpl. uszczelek i 250 robocizna
TM - 8 Kwiecień 2012, 22:05
Koledzy jak wyjąć przewody paliwowe z pompy wysokiego ciśnienia cdi w celu wymiany oringów.Pompa jest tłusta oblepiona jakby olejem/smarem ropa jeszcze się nie leje.Oringi kupiłem w ASO 10, sztuka po 4,50 zł, 3 już wymieniłem na przewodach przy filtrze paliwa/przy okazji wymiany filtra/.Po wymianie filtra na przewodzie doprowadzającym pojawia się powietrze, paliwo cofa się do baku.Przed wymianą było wszystko ok. Za porady z góry dziękuję.Pozdrawiam.
tom1245 - 8 Kwiecień 2012, 22:26
TM odkręcić śrubkę i wtedy wysuniesz przewody
TM - 27 Kwiecień 2012, 14:36
Oringi wymienione oprócz tego najniższego przewodu po lewej stronie gdzie jest wtyczka z elektrozaworem.Nie wiem jak go odhaczyć Help
dzogo - 28 Październik 2012, 16:48
Podstawowe pytanie. Gdzie znaleźć te rzeczy do pompy?, bo szukałem w Fota i Inter Cars i nic nie ma. Mi cieknie z pompy z lewej strony patrząc na nią od przodu tam gdzie są te 4 śruby torx, tam jest jakaś uszczelka najwyrażniej i spod niej cieknie na pierwszy rzut oka.
[ Dodano: 28 Październik 2012, 16:52 ]
Znalazłem takie komplety naprawcze, tylko nie wiem który to będzie:
1) największy zestaw: http://www.imagic.pl/file...c%20%282%29.jpg
2) różni się kształtem uszczelki ale mniejszy niż 1: http://www.imagic.pl/file...c%20%281%29.jpg
3) różni się kształtem uszczelki od 2 ale mniejszy od 1: http://www.imagic.pl/file...s_serve_pic.jpg
Który mam wybrać. Wcześniej podawałem numery spisane z pompy wysokiego ciśnienia. Mi cieknie z tyłu pompy bo patrzyłem teraz i tak jakby z jednej z tych 4 śrub torx z boku pompy.
Anti22 - 4 Grudzień 2012, 14:14
witam,
Panowie poszła mi owa pompa, zaczęła cieknąc. Mam do Was pytanie, znalazłem pompę identyczna do A klasy 1.7cdi czy będzie pasować? Dodam, ze numery są identyczne, tylko zastanawiam się czy pracować będzie tak samo z taka sama silą ? ;p
|
|
|