To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Klimatyzacja - można dołożyc ?

jacon - 29 Grudzień 2012, 09:38

No to fajnie że w zasadzie cały temat już ogarnąłeś, napisz jak już całość będzie działała w 100%. Tak swoją drogą to musi fajnie ten stary klimatronik wyglądać w autku :wink:
omen86 - 21 Kwiecień 2013, 11:21
Temat postu: Dokładka klimy w202
Witam
Planuje dołożyć klimę samodzielnie do w202 diesel c200d. Możecie mi coś poradzić? Gdzie kupić taką klimę gdzie szukać dawców?

marcinns1991 - 21 Kwiecień 2013, 14:38

omen86, najlepiej poszukać takiego dawcy jak twoje autko na allegro i zrobić przekładkę bo nie sądzę żeby opłacało się ją kupować w ASO ;)
TraczU - 21 Kwiecień 2013, 21:30

omen86, jak by coś to mam wszystko co potrzebne. :) klimatronic. ale to niezłe przedsięwzięcie.
btx - 23 Kwiecień 2013, 18:06

TraczU,
Cytat:
klimatronic. ale to niezłe przedsięwzięcie.

to prawda ...

elpaco - 19 Wrzesień 2013, 23:06

Cześć. Dzisiaj tak akurat przypadkiem na szrot przywieźli c180 z klimą :twisted: i to działającą. Teraz temat jest taki. Pacjent powiedział że jak sobie wymontuję sam to 300zł i zabieram. Wiem że napewno z pod maski, chłodnica, wentylatory, sprężarka z łapą, przewody z osuszaczem, z wnętrza nagrzewnica i panel sterowania. Co jeszcze? Którędy idzie wiązka od klimy? Czy do nagrzewnicy coś jeszcze potrzeba? Bo ktoś kiedyś pisał o podciśnieniu, pompka + przewód wystarczy? Mowa o modelu 94. Przeczytałem w sumie cały wątek i teraz już zwątpiłem. Czy jeśli chciałbym uruchomić tylko klimę, na zasadzie na "guzik" to nie muszę wymieniać nagrzewnicy? Tylko w tą co mam dołożyć chłodniczkę? Nie potrzebny mi obieg wewnętrzny ani inne tryby. Poprostu chcę czasami mieć zimno:)
Javoreczek - 20 Wrzesień 2013, 09:32

Jesli będziesz to wyciągał sam, to masz ten komfort, że możesz sobie dokładnie zobaczyć co jest gdzie popodłaczane i co ewentualnie trzeba z samochodu wyciągnać. Jesli zobaczysz, że popodłączane są np. jakieś podcisnienia do sterowania kierunkami nawiewu, to chyba możesz sprawdzić dokąd taki przewód biegnie i jesli do pompki zamka, to już wiesz, że pompka też do zabrania.

elpaco napisał/a:
Czy jeśli chciałbym uruchomić tylko klimę, na zasadzie na "guzik" to nie muszę wymieniać nagrzewnicy? Tylko w tą co mam dołożyć chłodniczkę?


IMHO wymiana tego całego pudła z nagrzewnicą, parownikiem i kierownicami nawiewu będzie znacznie prostrza niż rzeźbienie w tym co masz.

ralf - 26 Styczeń 2014, 18:38

Podczas montażu klimatronika miałem problem z prawidłowym podłączeniem przewodów podciśnienia do rozdzielacza znajdującego się pod maską z prawej strony (str 2 pdf).
w EPC nie ma takich czytelnych schematów, myślę, że komuś się przyda :wink:
http://ebookily.net/pdf/1...d-31023556.html

MateM - 30 Styczeń 2014, 11:28

Witam, od jakiegoś czasu wystąpił u mnie problem z nawiewem. Z 4 stopni siły nawiewu działają tylko 2 pierwsze. Jak włącze 3 lub 4 to dmucha tak samo jak na 2. Pytanie moje jest takie, gdzie szukać przyczyny? Regulator nawiewu? (tzw jeż) czy może panel sterowania? czy może jeszcze co innego :P Co do samej klimy to na postoju przy wolnych obrotach prawie wcale nie chłodzi, dopiero jak się zacznie jechać to zaczyna chłodzić. Jak obserwowałem sprężarkę na postoju, to załącza się na chwile i wyłącza i tak w kółko. Pomocy :P Pozdrawiam
K2_Costa - 4 Styczeń 2015, 12:08

I mnie dopadła chęć posiadania klimy :p

ale mam problem natury elektryczno - ilościowej...
dość spore różnice występują między dawcą a biorcą, chociaż ten sam silnik bo 1,8. Oba samochody po lifcie.

Ja mam jedną chłodnicę bez zbiorniczka wyrównawczego i z wisco, dawca chłodnica ze zbiorniczkiem i silnikiem elektrycznym, dodatkowo ma rurki od chłodzenia wspomagania, które pewnie też przygarnę.

1. Co jeszcze zauważyłem - pompę wody też będę musiał wymienić??? Leci jakiś wężyk do zbiorniczka wyrównawczego... a u mnie jest tylko przelewowy.

2. Kolejna rzecz - poniżej filtra powietrza jest jakaś pompka - do czego ona jest? Też mam ją wziąć??

3. Jak u mnie jest duża chłodnica z wisco to mam czujnik od płynu na górze - kiedy jest go za mało. U dawcy tego nie zauważyłem - co zrobić z tym "sterowaniem"??

4. Jak wezmę od dawcy obie chłodnice i wentylator - jak i gdzie ten wentylator podłączyć? Coś specjalnego muszę jeszcze wyciągnąć?

5. Czy panel od klimy wymaga również jakichś dodatkowych "modułów"???

Martwią mnie sprawy elektryczne, bo nie chcę czegoś przegapić. Dawca jest na złomie, mam tylko jutrzejszy dzień na zabranie czego się da...


nie mój samochód, ale tak jest u mnie - brak zbiorniczka wyrównawczego i pompki poniżej filtra powietrza, inna pompa wody?


tak wygląda sprawa u dawcy...

HELP!!! :D

wiskontii - 4 Styczeń 2015, 12:25

K2_Costa, Kolego za duzy problem elektryczny dlaczego to ze zdjec to sterowanie elektryczne brak wisko inny moduł sterowanie na szynie Can u Ciebie to nie występujie szkoda zachodu na taka modyfikacjie jak juz to tylko od Twojego modelu
Ale niech inni sie wypowiedzą

K2_Costa - 4 Styczeń 2015, 12:46

tak wygląda dokładnie u mnie:



dawca jest z 1998, wygląda pod maską praktycznie identycznie jak u mnie.
Pomijając oczywiście sprawy KLIMY / chłodnic etc.
zdjęcia wklejone w poprzednim poście niestety nie były ani z mojej C180 anie z dawcy - bo dawcy niestety fotek nie mam.
Na jakiej podstawie idzie te różnice wypatrzeć - abym wiedział na co zwracać uwagę?

wiskontii - 4 Styczeń 2015, 13:55

K2_Costa, Jak juz to wszystko musiał bys wypruc z dawcy czyli 2 chłodnice zbiornik wyrównawczy spreżarkie moduł spręzarki Panel klimatyzacji i instalkie elek pasek i wszystkie wtyczki jakie dochodza Gruba robota wszystkie węże wodne
Ze środka całą nagrzewnice łącznie z tymi plastikami bo do klimy jest inaczej srodek flaki są inne niz u Ciebie

K2_Costa - 4 Styczeń 2015, 19:43

Z wypruciem wszystkiego nie ma problemu tylko kwestia co :)
bo później dawca pójdzie na żyletki i zostanie wspomnienie.

Nagrzewnica - cały plastik ze środka nie ma problemu, panel zresztą to samo.
Wiązkę do panela też będę musiał? Gdzie ona idzie od panelu?

Dwie chłodnice - wiem, ok.
Ten element co jest na silniku i z którego leci wężyk do zbiorniczka wyrównawczego pewnie też.
Sprężarka, osuszacz i wszystkie kable wiadoma sprawa.

Nie wiem do czego taka jakby pompka poniżej obudowy filtra powietrza, ale pewnie też wezmę.

Co z podłączeniem wentylatora? Wiesz gdzie leci ta wiązka?
No i kwestia iż u mnie jest ten czujnik w chłodnicy - ale on nie pokazuje temperatury, tylko zapala się jak płynu jest mniej niż powinno.

Najgorsza kwestia to właśnie te kwestie elektryczne - bo nie wiem, czy sama wiązka czy jeszcze jakieś moduły inne / ukryte???

Oba silniki, tzn i mój i dawca to 111.921 tak poza tym.

wiskontii - 4 Styczeń 2015, 19:52

To jest Pomka Obiegu zabrac i własnie ten czujnik co masz w chłodnicy w dawcy jest zintegrowany i mieści sie przy silniku pokazujesz to na drugim zdjeciu nie jestem szpecem ale wiem jak to w moich jest było wiązka idzie lewa strona
Jesteście oby dwoje na szynie Can to dobrze
Moduł klimy musisz zabrac z wiazka w lewym nadkolu zewnetrznym razem z instalka
A to wszystko chodzi w dawcy :?:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group